برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جمعیت هلال احمر ۲۲ هزار عملیات امداد و نجات انجام داده است

  • کد خبر: ۱۳۰۵۷۶
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
جمعیت هلال احمر ۲۲ هزار عملیات امداد و نجات انجام داده است
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیش از ۲۲ هزار عملیات امداد و نجات در سطح کشور توسط همکاران و نجات گران این جمعیت انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ولی پور اظهار کرد: در عملیات‌های انجام شده بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مردم که تحت تاثیر حوادث قرار گرفتند از خدمات ارائه شده توسط سازمان بهره‌مند شدند.

وی افزود: علاوه براین در برنامه‌های مناسبتی که اجرا شد مانند ارایه خدمات به زائران در اربعین حسینی، حدود ۳ میلیون نفر در داخل و خارج از کشور در قالب برنامه "همسفران خورشید" که همه ساله شاهد حضور زائران پیاده هستیم از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

ولی‌پور با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش‌های همگانی امداد و نجات، بیان کرد: باید آموزش‌های عمومی افزایش یابد و مردم با نحوه برخورد با انواع حوادث بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: شعب هلال احمر در سطح کشور آمادگی ارائه آموزش‌ها را به صورت رایگان برای عموم مردم دارد و حتی به صورت غیرحضوری در فضای مجازی این امکان را نیز فراهم کرده است.

ولی‌پور با اعلام اینکه ۴۷۹ شعبه و بیش از ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات در کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در مجموع، جمعیت هلال احمر از خدمات ۲۲۵۹ پایگاه، مرکز عملیاتی، شعبه و دفتر نمایندگی در سطح کشور برخوردار است و بیش از ۲۲ هزار امدادگر و نجات‌گر در سطح کشور در مقاطع مختلف به صورت مستمر و شبانه روز در پایگاه‌ها حضور دارند.

وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر ۵۰۰۰ دستگاه خودروی امدادی در بحث ناوگان زمینی و ۱۹ فروند بالگرد امدادی در حوزه خدمات هوایی ارائه خدمات می‌کنند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مطرح کرد: کمبودها در تمام حوزه‌ها وجود دارد اما مجموعه فعالان در جمعیت هلال احمر به بهانه کمبودها از وظایف خود کوتاهی نکرده‌اند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین خدمات را به آسیب دیدگان ارائه نمایند.
وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی مدیریت بحران، لازم است جمعیت هلال احمر برای پوشش ۱۰ درصد خانوار ساکن در کشور در حوادث و سوانح آمادگی ارائه پاسخ داشته باشد و این آمار شامل حدود ۲ میلیون خانوار است که هنوز به آن حد نرسیده‌ایم. آمار اعلام شده براساس اعتبارات تخصیص یافته در بحث شارژ انبارها، لجستیک و تجهیزات است بنابراین برای تحقق این شرایط مطلوب حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به صورت یکجا و در یک بازه زمانی قابل تحقق نیست اما به صورت سالانه و در حوادث تخصیص یافته و امکانات برای رسیدگی به حوادث و سوانح تجهیز شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->