دو انفجار بزرگ در بندر یمنیِ تحت اشغال ائتلاف سعودی

  • کد خبر: ۱۳۰۵۸۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
دو انفجار بزرگ در بندر یمنیِ تحت اشغال ائتلاف سعودی
منابع خبری گزارش دادند که دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا رخ داده است. گفته می‌شود این انفجارها به خاطر حملات پهپادی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع خبری از وقوع دو انفجار در حضرموت واقع در شرق یمن خبر دادند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داده است. این بندر در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

المیادین خبر داد که این انفجارها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفته است. برخی از منابع از جمله خبرگزاری یونیوز خبر دادند که این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بوده است.

یونیوز گزارش داد، یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجارها رخ داده است. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر نیز بندر الضبه دچار آتش‌سوزی شده است. این در حالی است که هنوز منابع رسمی یمنی، آماری درباره خسارات و تلفات احتمالی این انفجارها منتشر نکرده‌اند.

 استان حضرموت ، بزرگترین تولید کننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

دو انفجار بزرگ در بندر یمنیِ تحت اشغال ائتلاف سعودی

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->