سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی
سرخط خبرها

نیویورک‌تایمز از محدود شدن حملات پهپادی آمريکا در افغانستان خبرداد

  • کد خبر: ۱۲۸۵۳۴
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
نیویورک‌تایمز از محدود شدن حملات پهپادی آمريکا در افغانستان خبرداد
آمريکا قوانین جدید عملیاتی خود را در چندین کشور از جمله افغانستان محدود می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قانون محرمانه‌ای را امضا کرده است که بر مبنای آن حملات پهپادی ضد تروریسم، در خارج از مناطق جنگی برای آمريکا محدود می‌شود.

به گزارش نیویورک تایمز، دستورالعملی را که کاخ سفید روز جمعه، ۷ اکتبر، به پنتاگون و سی‌آی‌ای فرستاده است، محدودیت‌های موقت را در برابر حملات پهپاد‌ی ضد تروریسم نهادینه می‌کند.

نیویورک‌تایمز این سند امضاشده محرمانه را ندیده است؛ اما یک مقام ارشد دولت آمریکا به‌ شرط افشا نشدن نامش از امضای چنین سندی توسط بایدن خبر داده و گفته است که بر مبنای آن حملات پهپادی آمريکا به شدت محدود می‌شود.

طبق این قانون، تائید بایدن قبل از افزودن یک تروریست مظنون به لیست افرادی که می‌تواند برای «اقدام مستقیم» هدف قرار گیرد، ضروری است.

به نقل از گزارش، اتخاذ این سیاست نشان‌دهنده بازگشت به کنترل متمرکز تر تصمیم‌گیری‌ها در مورد عملیات کشتار هدفمند است که توسط باراک اوباما، رئيس جمهور پیشین آمريکا، اجرا می‌شد.

لیز شروود راندال، مشاور امنیت داخلی بایدن، در بیانیه‌ای اذعان کرده است که رهنمودهای جو بایدن در استفاده از اقدامات مرگبار و عملیاتی خارج از مناطق خصمانه، مستلزم آن است که اقدامات ضد تروریسم آمريکا بالاترین استانداردهای دقت، از جمله شناسایی اهداف مناسب و به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی را رعایت کند.

طبق قانون جدید، در حال حاضر تنها عراق و سوریه به‌ عنوان مناطق جنگی متعارف شناخته می‌شوند که این قوانین در این دو کشور اعمال نمی‌شود و فرماندهان در میدان، آزادی بیشتری برای دستور حملات هوایی یا حملات ضد تروریسم خواهند داشت.

قانون جدید بدان معنا است که آمريکا قوانین جدید عملیاتی را در چندین کشور از جمله افغانستان، سومالیا، یمن و مناطق قبایلی پاکستان محدود می‌کند.

با این حال، ایمن‌ الظواهری نیز از سوی آمريکايی ها در یکی از حملات پهپاد‌ی در منطقه شیرپور در شهر کابل کشته شد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->