معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

با وجود منع اسپیس ایکس، دانشمندان دانشگاه تگزاس از استارلینک GPS گرفته‌اند

  • کد خبر: ۱۳۰۷۱۹
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
با وجود منع اسپیس ایکس، دانشمندان دانشگاه تگزاس از استارلینک GPS گرفته‌اند
اگرچه مسئولان اسپیس ایکس از همکاری با محققان برای ارائه قابلیت GPS امتناع کرده‌اند، ولی دانشمندان دانشگاه تگزاس به تنهایی موفق شده‌اند چنین کارکردی را از ماهواره‌های استارلینک دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - استارلینک با بیش از ۳۰۰۰ ماهواره یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ماهواره‌ای جهان را در اختیار دارد و می‌تواند علاوه بر ارائه اینترنت، کارکرد‌های بیشتری داشته باشد. یکی از این کارکرد‌ها ارائه سیستمی به عنوان جایگزین GPS است. اگرچه مسئولان اسپیس ایکس از همکاری با محققان برای ارائه این قابلیت امتناع کرده‌اند، ولی دانشمندان دانشگاه تگزاس به تنهایی موفق شده‌اند چنین کارکردی را از ماهواره‌های استارلینک دریافت کنند.

تاد هامفریز و تیمی از محققان دانشگاه تگزاس در عرض ۲ سال با استفاده از داده‌های موجود از استارلینک سیستمی ساخته‌اند که می‌تواند موقعیت فرد را با دقت ۳۰ متر مشخص کند. آن‌ها برای انجام این کار ابتدا یک ترمینال استارلینک خریدند و با اینترنت این شرکت شروع به پخش ۲۴ ساعته محتوا از یوتیوب کردند.

محققان سپس از یک آنتن برای شناسایی سیگنال‌های دنباله همگام‌سازی که به‌طور مرتب خودشان را تکرار می‌کنند، استفاده کردند. سرویس استارلینک با استفاده از این سیگنال‌ها ارتباط گیرنده‌های زمینی با ماهواره‌ها را حفظ می‌کند. این سیگنال‌ها در فاصله‌های زمانی دقیق فرستاده می‌شوند و در هر میلی‌ثانیه چهار دنباله سیگنالی ارسال می‌گردد. این رویکرد دقیقا مشابه سیستم‌های GPS است.

این داده‌ها در ترکیب با اطلاعات حرکت ماهواره‌های استارلینک، اطلاعاتی که اسپیس ایکس به‌صورت آنلاین منتشر می‌کند تا مانع از برخورد ماهواره‌های خود با ماهواره دیگر شرکت‌ها شود، اطلاعات منبع سیگنال‌ها و فاصله ماهواره‌ها با پایانه زمینی، به کاربر اجازه می‌دهد تا موقعیت خود را بیابد.

هامفریز می‌گوید اگر اسپیس ایکس با ما همکاری کند، آن‌ها می‌توانند دقت این سیستم را به کمتر از ۱ متر برسانند. گفتنی است که دقت سیستم‌های GPS در کاربرد‌های نظامی به چند میلی‌متر می‌رسد.

با این حال، اتکا به دنباله‌های همگام‌سازی با ریسک‌های امنیتی همراه است، چون حالا همه می‌دانند که این سیگنال‌ها چه شکلی هستند و در نتیجه تلاش خواهند کرد تا آن‌ها را برای اهداف خود جعل کنند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->