ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

اسپیس ایکس مجوز پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره استارلینک دیگر را گرفت

  • کد خبر: ۱۳۷۹۰۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
اسپیس ایکس مجوز پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره استارلینک دیگر را گرفت
اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ خواستار دریافت مجوز برای پرتاب ۲۹,۹۸۸ ماهواره نسل دوم استارلینک از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) شد و حالا FCC بخشی از این درخواست را پذیرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز - درحقیقت FCC به اسپیس ایکس اجازه می‌دهد حداکثر ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم استارلینک را بسازد و روانه فضا کند.

طبق بیانیه FCC، ماهواره‌های نسل دوم FCC می‌توانند در ارتفاع‌های ۵۲۵، ۵۳۰ و ۵۳۵ کیلومتری فعالیت داشته باشند. با این کار، اسپیس ایکس می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار کاربران بیشتری در سراسر جهان قرار دهد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شاید FCC در آینده امکان پرتاب ۳۰ هزار ماهواره نسل دوم استارلینک را فراهم کند. در حقیقت این سازمان به‌خاطر امنیت فضایی و نگرانی‌ها پیرامون زباله‌های فضایی تصمیم گرفته است به تعداد تقریباً محدودی از این ماهواره‌ها مجوز بدهد.

از آنجایی که FCC مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره نسل اول استارلینک را به اسپیس ایکس اعطا کرده، بسیاری از کمپانی‌ها و حتی ناسا درباره برنامه شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره جدید، ابراز نگرانی کرده است.

ناسا در نامه‌ای به FCC گفته است که گسترش صورت فلکی ماهواره‌ای می‌تواند روی مأموریت‌های انسانی و علمی تأثیرگذار باشد. به باور سازمان فضایی آمریکا، افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک می‌تواند ریسک برخورد‌های فضایی را افزایش دهد و پنجره زمانی برای پرتاب‌ها کاهش یابد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس قبلاً گفته بود که نسل دوم ماهواره‌های استارلینک اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی‌شان خواهند داشت و برای پرتاب آن‌ها، به راکت استارشیپ نیاز است.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر ابعاد این ماهواره‌ها مربوط به آنتن‌های غول‌پیکر آن‌ها می‌شود که امکان برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. در حقیقت اسپیس ایکس می‌خواهد با همکاری T-Mobile، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به گوشی‌های هوشمند بیاورد.

تا به امروز اسپیس ایکس ۳۵۰۰ ماهواره نسل اول استارلینک را روانه فضا کرده و باید منتظر پرتاب نسل دوم این ماهواره‌ها در آینده نه‌چندان دور باشیم.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->