سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاثیر آب و هوا بر وخیم شدن بیماری‌های پوستی

  • کد خبر: ۱۳۰۸۵۳
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
تاثیر آب و هوا بر وخیم شدن بیماری‌های پوستی
مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه وندربیلت آمریکا نشان می‌‎دهد، پدیده‌های آب و هوایی شدید باعث بدتر شدن بیماری‌های پوستی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پوست، اولین خط دفاعی در برابر دنیای بیرون است. اکنون پژوهشگران در یک مطالعه جدید هشدار داده‌اند که پوست بدن با خطر شدید تغییرات آب و هوایی مواجه است.
به گفته پژوهشگران دانشگاه واندربیلت، افزایش رویداد‌های شدید آب و هوایی، خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی مختلف را افزایش می‌دهد. از آنجایی که بسیاری از بیماری‌های پوستی حساس به آب و هوا هستند، بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و امواج گرمای شدید می‌توانند مشکلات جزئی که بسیاری از افراد هر ساله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را تشدید کنند.
"اوا رالینگز پارکر" (Eva Rawlings Parker) نویسنده ارشد این مقاله گفت: می‌خواستیم به متخصصان پوست و سایر پزشکان یک اطلاعات کلی از بیماری‌های پوستی شدید مرتبط با آب و هوا و نحوه مداخلات درمانی اولیه و بهبود نتایج بیماری ارائه دهیم. از گستردگی تأثیراتی که رویداد‌های آب و هوایی شدید بر بیماری‌های پوستی می‌گذارند، شگفت‌زده شدیم.
پژوهشگران حدود ۲۰۰ مقاله را که اثرات مختلف آب و هوای شدید بر پوست را مستند کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که سیل - یکی از رایج‌ترین بلایای طبیعی - اغلب به زخم‌های آسیب‌زا و عفونت‌های باکتریایی و قارچی منجر می‌شود. سیل همچنین می‌تواند منجر به درماتیت تماسی شود، زیرا این آب اغلب با آفت‌کش‌ها، فاضلاب، کود‌ها و سایر مواد شیمیایی مضر آلوده می‌شود.
در نقطه مقابل این طیف، نویسندگان مطالعه دریافتند که دود آتش‌سوزی حتی در بزرگسالانی که سابقه بیماری پوستی ندارند، می‌تواند باعث درماتیت آتوپیک (اگزما) شود. پژوهشگران خاطر نشان کردند که قرار گرفتن در معرض دود همچنین می‌تواند باعث بدتر شدن آکنه شود.
حتی بدون آتش، گرما به تنهایی می‌تواند به پوست انسان آسیب برساند. به گفته پژوهشگران، پوست ما نقش مهمی در تنظیم دمای بدن دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، امواج گرمای شدید از خنک شدن مناسب پوست جلوگیری کرده و خطر گرمازدگی و مرگ را افزایش می‌دهد. چندین شکل از بیماری‌های التهابی مزمن نیز با افزایش دما بدتر می‌شوند. در طول ماه‌های تابستان، افراد بیشتری در بیرون از خانه حضور دارند و زمان بیشتری زیر نور آفتاب قرار می‌گیرند؛ با این حال، پژوهشگران دانشگاه وندربیلت معتقدند این گرما افراد را در معرض سطوح بالاتری از آلودگی هوا، حشرات ناقل بیماری و اشعه فرابنفش قرار می‌دهد که می‌تواند باعث سرطان پوست شود.
پژوهشگران دریافتند که رویداد‌های شدید آب و هوایی به طور نامتناسبی بر جمعیت آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده تأثیر می‌گذارد و باعث نابرابری حتی در سلامت عمومی می‌شود. این جوامع اغلب شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان، محله‌های با اقلیت خاص، مهاجران و کارگران کم درآمد می‌شوند.
به طور خاص، این مطالعه نشان داد که جمعیت سیاه‌پوستان و هیسپانیک و محله‌های کم درآمد بیشتر در مناطقی زندگی می‌کنند که سیل در آن‌ها شایع‌تر است. بنابراین، این جوامع همچنین در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات پوستی مختلف هستند و دسترسی کمتری به مراقبت دارند.
پژوهشگران خاطرن شان کردند که وقتی هوا بد می‌شود، مردم به مکان‌های مختلف می‌روند. به همین دلیل است که بیماری‌های پوستی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که مهاجران در سفر بین ایالت‌ها و کشور‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
امسال افراد با موج گرمای تاریخی و مرگبار در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، سیل ویرانگر در ایالات متحده، پاکستان و استرالیا، خشکسالی و قحطی در سومالی و ماداگاسکار و آتش سوزی در غرب ایالات متحده، روسیه، آرژانتین و سراسر اروپا مواجه شدند.
دکتر پارکر می‌گوید: رویداد‌های شدید آب و هوایی سیاره را ویران می‌کنند، زیرساخت‌های حیاتی را مختل می‌کنند، به شدت بر سلامت تأثیر می‌گذارند و نابرابری‌های سلامتی را تشدید می‌کنند. پزشکان، سیاست گذاران، حامیان محیط زیست و محققان در سراسر جهان باید از اختلالات فعلی و آینده که تغییرات آب و هوا و رویداد‌های شدید آب و هوایی برای سلامت انسان ایجاد می‌کند، کاملا آگاه باشند.
یافته‌های این مطالعه در مجله "Climate Change and Health"منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->