سرخط خبرها

«کَت‌وُمَن»، نماینده ایران در جشنواره جهان زنان برلین

  • کد خبر: ۱۳۱۰۷۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
«کَت‌وُمَن»،  نماینده ایران در جشنواره جهان زنان برلین
فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی به‌عنوان تنها نماینده ایران به بیست و دومین دوره جشنواره فیلم جهان زنان راه یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و تهیه‌کنندگی هادی شیبانی و کمپانی راویندر داکا تله‌فیلمز به عنوان تنها فیلم تولیدشده در ایران، به بیست و دومین دوره جشنواره فیلم جهان زنان آلمان راه یافت.

جشنواره جهان زنان، از سال ۲۰۰۱ با محوریت مسائل حقوق بشری زنان در سطح بین‌الملل فعالیت خود را آغاز کرده و در شهر برلینآلمان میزبان فیلم‌سازان است. در هر دوره این جشنواره، بیش از ۳۰ فیلم کوتاه و بلند از سراسر دنیا برای بیش از چهار هزار بیننده بهنمایش درآمده و برخلاف اکثر جشنواره‌های فیلم زنان که صرفا آثار زنان فیلم‌ساز را نمایش می‌دهند، این جشنواره امکان نمایش آثارفیلم‌سازان مرد را که فیلم‌هایی مرتبط با مسائل زنان ساخته‌اند را نیز فراهم کرده است. جشنواره جهان زنان، همزمان با نمایش فیلم، ازفیلم‌سازان و کارشناسان مطرح در زمینه حقوق بشر برای برگزاری ورکشاپ و جلسات گفتگو نیز دعوت کرده است که می‌توان به لیماگبوی (برنده جایزه صلح نوبل)، مائزه آشنفی (نامزده جایزه صلح نوبل) و... اشاره کرد.

در بیست و دومین دوره این جشنواره ۳۲ فیلم، شامل ۱۰ فیلم بلند داستانی، ۱۶ مستند و ۶ فیلم کوتاه نمایش داده می‌شود که «کَت‌وُمَن» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش کوتاه، حضور خواهد داشت.

«کَت‌وُمَن» اولین فیلم کوتاه هادی شیبانی است. این فیلم پیش از این در جشنواره فیفاک تونس، جایزه بهترین فیلم داستانی را ازقدیمی‌ترین جشنواره آفریقا کسب کرده و در بخش مسابقه بین‌الملل بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی مولیزه ایتالیا و جشنواره بین‌المللیفرفیلم کوزوو نیز به نمایش درآمده است.

شیبانی، سال ۲۰۱۹ در دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا شهر بوسان کره جنوبی پذیرفته و علاوه بر تجربه تولید فیلم در بوسان با نگارشفیلم‌نامه «کلکسیون خوشبختی» منتخب مسابقه پیچینگ آسیا پاسیفیک شده است.

در خلاصه داستان فیلم «کَت‌وُمَن» آمده است: «کَت‌وُمَن» آنقدر ضعیف شده است که دیگر نمی‌تواند کسی را نجات دهد.

بیست و دومین جشنواره فیلم جهان زنان Filmfest FrauenWelten به صورت حضوری و آنلاین از ۲۶ اکتبر تا ۲ نوامبر (۴ تا ۷آبان) در شهر برلین برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->