صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند
سرخط خبرها

از یکه‌تازی ناپولی تا شکست پدیده آلمان

  • کد خبر: ۱۳۱۱۸۹
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
از یکه‌تازی ناپولی تا شکست پدیده آلمان
این هفته در ۴ لیگ معتبر اروپا چه اتفاقاتی افتاد؟

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛ این هفته در رقابت‌های لیگ‌های معتبر اروپایی صدرنشینان سری‌آ و لالیگا توانستند از سد حریفانشان بگذرند، اما برخلاف آن‌ها بالانشین‌های بوندس‌لیگا و لیگ‌برتر انگلیس با لغزش و ازدست‌دادن امتیاز، تیم‌های تعقیب‌کننده‌شان را به ادامه رقابت امیدوار کردند.

سقوط لیورپول به رده هشتم

نتایج هفته سیزدهم لیگ‌برتر انگلیس کاملا به‌کام منچسترسیتی و نیوکاسل پیش رفت. لیورپول که این فصل هیچ نشانی از تیم قدرتمند گذشته ندارد، در خانه ناتینگهام‌فارست با یک گل مغلوب شد تا یاران کلوپ به رده هشتم جدول سقوط کنند. چلسی و منچستریونایتد هم این هفته در استنفوردبریج لندن به‌مصاف هم رفتند و در پایان با تساوی، امتیاز‌ها را تقسیم کردند. این نتیجه چلسی را در رده پنجم و سرخ‌پوشان منچستر را در رده ششم جدول قرار داد.

تاتنهام هم نتوانست حریف نیوکاسل شود و در پایان با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب شد. این نتیجه با وجود اینکه رده سوم آن‌ها را تغییر نداد، باعث شد نیوکاسلی‌ها به فاصله دوامتیازی آن‌ها در رده چهارم صعود کنند. اما عجیب‌ترین نتیجه این هفته لیگ‌برتر را تیم صدرنشین آرسنال رقم زد. تیم آرتتا که این فصل با اتکا به نیرو‌های جوان خود و بازی‌های جذابی که ارائه می‌دهد، توانسته است صدرنشین انگلیس لقب بگیرد، مقابل تیم پایین‌جدولی ساوتهمپتون متوقف شد.

توقف شگفتی‌سازان بوندس‌لیگا

در آلمان سال‌هاست که بایرن‌مونیخ توانسته است بدون رقیب عنوان قهرمانی لیگ را به خود اختصاص دهد. اما این فصل یونیون برلین توانسته است هفته یازدهم صدرنشین این لیگ لقب بگیرد. در مسابقات این هفته آلمان، دورتموند توانست در خانه، تیم کلن را با پنج گل درهم بکوبد و در رتبه پنجم قرار بگیرد. تیم سوم جدول، فرایبورگ، هم میزبان وردبرمن بود که در پایان با نتیجه ۲ بر ۰ پیروز میدان لقب گرفت.

مونیخی‌ها که در این فصل عملکردی سینوسی داشتند، مهمان هوفنهایم بودند و در پایان توانستند با گل‌های موسیالا و چوپوموتینگ، برنده از میدان خارج شوند و با یک امتیاز کمتر از تیم صدرنشین، جایگاه دوم خود را در جدول تثبیت کنند. اما یونیون برلین، شگفتی‌ساز این فصل بوندس‌لیگا، این هفته نتوانست عملکرد درخشانش را ادامه دهد و درحالی ۲ بر ۱ مغلوب بوخوم شد که یک پنالتی را هم در دقیقه ۷۷ بازی از دست داده بود. البته برلینی‌های صدرنشین با وجود این شکست هم هنوز جایگاه خود را در بالای جدول حفظ کرده‌اند، اما حالا بایرن‌مونیخ قدرتمند را در فاصله یک‌امتیازی پشت‌سر خود می‌بینند.

روز‌های خوب ناپولی

در مهم‌ترین بازی‌های این هفته ایتالیا، یوونتوس که این فصل با آلگری نتایج خوبی نگرفته است، توانست با چهار گل امپولی را شکست دهد. هرچند با این پیروزی هم تورینی‌ها جایگاهی بهتر از هشتم جدول به‌دست نیاوردند. در مسابقه مهم دیگر، اینتر توانست در یک بازی جنجالی و پرهیجان با نتیجه ۴ بر ۳ از سد فیورنتینا عبور کند. گل برتری تیم سیمونه اینزاگی را میخیتاریان در دقیقه ۹۵ وارد دروازه فیورنتینا کرد تا آبی‌پوشان شهر میلان در رده هفتم جدول و بالاتر از یوونتوس قرار بگیرند.

در دیگر بازی این هفته سری‌آ، قهرمان فصل قبل این رقابت‌ها یعنی میلان به‌مصاف مونزا رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز شد و در رتبه دوم جدول جای گرفت. اما مهم‌ترین بازی این هفته را ناپولی صدرنشین در ورزشگاه خانگی تیم رم برگزار کرد و در پایان توانست با تک‌گل اوسیمن، ستاره نیجریه‌ای خود، مورینیو و شاگردانش را شکست دهد.

بازگشت آبی‌اناری‌ها در لالیگا

این هفته در فوتبال اسپانیا بازیکنان دیگو سیمونه در اتلتیکومادرید توانستند با پیروزی مقابل رئال‌بتیس، جای رئال‌سوسیداد را در رتبه سوم بگیرند. رئال‌مادرید صدرنشین هم که تا ۱۰ دقیقه پایانی بازی کارش یک‌یک برابر تیم سویا گره خورده بود، درنهایت توانست با دو گل در ۱۰ دقیقه پایانی بازی، سه امتیاز بازی خانگی را به‌دست بیاورد و صدر جدول را حفظ کند.

در بازی مهم دیگر لالیگا هم بارسلونا پس از شکست هفته گذشته مقابل رئال‌مادرید، میزبان تیم بالای جدولی اتلتیک‌بیلبائو بود. آبی‌اناری‌ها با یک بازی برتر توانستند حریف را ۴ بر ۰ شکست دهند و به لغزش مادریدی‌ها در ادامه فصل امیدوار بمانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->