پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

تعریف ۳۷ پروژه زودبازده با اعتبار ۱۲۳ میلیاردتومانی در منطقه ۳ مشهد

  • کد خبر: ۱۳۱۳۴۶
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تعریف ۳۷ پروژه زودبازده با اعتبار ۱۲۳ میلیاردتومانی در منطقه ۳ مشهد
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد از اتمام پروژه‌های زودبازده منطقه‌۳ تا ۲ ماه دیگر خبر داد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ براساس سرشماری سال‌۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، منطقه ۳ شهرداری مشهد، بیش‌از ۴۰۰ هزارنفر جمعیت دارد و دومین منطقه بزرگ شهر از نظر جمعیت محسوب می‌شود؛ جمعیتی که بیش‌از ۵۰‌درصد از آن، در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق پیرامونی این منطقه شهری زندگی می‌کنند، آن هم درحالی‌که فقط ۲۹‌درصد از مساحت بیش‌از ۳‌هزارهکتاری این منطقه، جزو سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌آید و این تراکم جمعیت و رشد احتمالی آن باعث و بانی کمبود‌هایی در زیرساخت‌های شهری در سال‌های گذشته شده است.

حالا قرار است بخشی از این نارسایی‌ها که اولویتش را مردم مشخص می‌کنند، در‌جریان پروژه‌های اعتمادساز زودبازده رفع‌و‌رجوع شود. آن‌طور‌که شهردار منطقه ۳ می‌گوید، ۳۷‌پروژه از این جنس در منطقه ۳ با اعتبار ۱۲۳‌میلیارد‌تومانی در‌حال اجراست که سه مورد از آن‌ها کلان‌پروژه‌هایی است که با نظر مردم تعریف و اجرایی شده‌اند.

اتفاقات خوبی در حاشیه شهر رخ داده است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه یکی از رویکرد‌های مهم شورای ششم، توجه به حاشیه شهر و مناطق کمتر‌توسعه‌یافته است، گفت: خوشبختانه دولت در این حوزه بسیار حمایت کرده است و با استفاده از کمک دولت، بودجه‌ها و اعتباراتی که برای این بخش پیش‌بینی شده و از همه مهم‌تر، اعتبارات عمرانی که شورای شهر پیش‌بینی کرده، اقدامات خوبی در حاشیه شهر مشهد انجام و پروژه‌های بسیار مناسبی آغاز شده است.

پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ۳ خوب است

ایمان فرهمندی با اشاره‌به سرعت مناسب پروژه‌های زودبازدهی که در منطقه ۳ آغاز شده است، ادامه داد: سرعت پیشرفت پروژه‌ها در این منطقه در مقایسه با دیگر مناطق، بهتر است و براساس برنامه زمان‌بندی‌ای که ارائه شده است، این پروژه‌ها تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.

از فاز دوم پرو‌ژه‌های زودبازده تا ۳ رویکرد اساسی برنامه‌های عمرانی

وی از آماده‌شدن طرح فاز دوم پروژه‌های زودبازده در شورای شهر مشهد خبر داد و بیان کرد: در شورای شهر، طرحی برای بخش دوم و مجموعه بعدی پروژه‌های زودبازده آماده شده است. تلاش ما این است که مشکلات روزمره مردم را رفع کنیم.
فرهمندی با بیان اینکه در شورای شهر، سه رویکرد اساسی برای عمران شهر پیش‌بینی شده است، افزود: ما سه رویکرد اساسی در حوزه عمرانی درنظر گرفته‌ایم؛ اول رفع مشکلات خُرد مردم، دوم اجرای پروژه‌های شهری مورد‌نیاز و سوم کلان‌پروژه‌هایی که برای توسعه آینده شهر مورد‌نیاز است.

۳۷ پروژه زودبازده در منطقه ۳

در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون عمران شورای شهر و مدیرعامل سازمان بازآفرینی از روند اجرای پروژه‌های زودبازده در این منطقه، شهردار منطقه ۳ با اشاره‌به آخرین وضعیت این پروژه‌ها گفت: امسال و در‌جریان طرح پروژه‌های زودبازده، ۳۷‌پروژه در منطقه ۳ شهرداری تعریف و اجرایی شد که زمین‌های ورزشی روباز آسفالت و چمن مصنوعی، سالن ورزشی، فرهنگ‌سرا و تعریض خیابان رسالت و جمع‌آوری آب‌های سطحی، بخشی از پروژه‌های زودبازده منطقه ۳ است که براساس نظر و پیشنهاد مردم کلید خورده و به مرحله اجرا رسیده است. البته کلنگ سه کلان‌پروژه دوربرگردان بولوار شهیدمیرزایی، تعریض بولوار رسالت و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان مهر مادر و حدفاصل مهر مادر تا کشف‌رود درجریان این طرح در منطقه ۳ به زمین خورد و عملیات عمرانی‌اش آغاز شد.

زودبازده‌ها اول آذر به ثمر می‌نشیند

مهدی خداشناس در ادامه درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه‌ها تصریح کرد: سه پروژه‌ای که در‌قالب پروژه‌های کلان تعریف شده است تا اوایل سال‌۱۴۰۲ و بقیه تا پایان آذر به بهره‌برداری خواهد رسید و در‌دسترس مردم قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->