پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
سرخط خبرها

رفع کمبود انسولین در داروخانه هلال‌احمر مشهد

  • کد خبر: ۱۳۱۴۷
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
رفع کمبود انسولین در داروخانه هلال‌احمر مشهد
مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: با تامین پنج برابری سهمیه انسولین داروخانه هلال احمر مشهد مشکل کمبود این دارو برطرف شد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید محسن بهشتی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و افزایش سهمیه انسولین این داروخانه از ۲۰۰ به هزار ویال به منظور جبران کسری قبل، هم‌اکنون مشکلی برای ارائه این دارو به بیماران متقاضی به هر تعداد مورد نیاز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر در مشهد بزرگترین توزیع‌کننده انسولین در استان خراسان رضوی است ادامه داد: تامین این دارو برای دو هفته آینده به‌طور کامل انجام شده و با توجه به خرید انسولین توسط داروخانه به صورت هفتگی، مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و بیماران نگرانی برای تامین داروی مورد نیاز خود نداشته باشند.

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: درحال حاضر بیشترین کمبود دارویی مربوط به آمپول پاکلی تاکسل ( Paclitaxel) مربوط به داروهای شیمی درمانی ویژه سرطان‌های زنانه است.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر با تامین این دارو شاهد رفع مشکل بیماران در این زمینه باشیم.

بهشتی با بیان اینکه در سایر داروهای مربوط به بیماران خاص کمبودی نداریم، ادامه داد: این وضعیت ناشی از آن است که شرکت‌های تامین و توزیع دارو در تبادلات مالی برای خرید دارو با مشکل مواجه هستند. 

وی مهمترین بخش خدمات‌دهی داروخانه هلال احمر مشهد را تامین داروهای بیماران خاص ذکر کرد و گفت: ارائه خدمات به چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و ام.اس از سال‌ها قبل انجام می شده و از ۲ سال گذشته نیز توزیع داروهای بیماران ژنتیک و پارکینسون در این واحد انجام می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و مراجعه‌کنندگان افزود: هم اکنون ۲۳ نفر به عنوان کارکنان داروخانه هلال‌احمر مشغول فعالیت هستند که با توجه به آغاز مراحل جذب ۲ کاردان دارویار طی روزهای آینده این شمار به ۲۵ نفر افزایش می‌یابد.

داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی پارسال در هر نوبت ۲ هزار ویال انسولین از شرکت‌های دارویی تهیه می‌کرد اما میزان کنونی تامین انسولین از این طریق به ۲۰۰ ویال کاهش یافته است. 

۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که ۶۴۰ مورد از این تعداد در کلانشهر مشهد مستقر هستند. ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام ، تربت‌حیدریه و نیشابور خدمات دولتی بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند.



 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->