مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

بیش از۸۰ درصد تولیدات بخش صنعتی و اقتصادی به دلیل نبودکافی صنایع بسته‌بندی به دیگر نقاط صادر می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۲۱۹
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
بیش از۸۰ درصد تولیدات بخش صنعتی و اقتصادی به دلیل نبودکافی صنایع بسته‌بندی به دیگر نقاط صادر می‌شود
رییس خانه صنعت و معدن گناباد با وجود ظرفیت‌های متعدد گناباد برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، صنعت، معدن،گردشگری و کشاورزی و صنایع وابسته افزون بر ۸۰ درصد تولیدات این بخش‌ها به دلیل تعداد ناکافی صنایع بسته‌بندی به صورت خام به دیگر نقاط صادر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن باصری افزود: بالا بودن سود تسهیلات بانکی و وجود قوانین متعدد و دست و پاگیر و ثبات‌نداشتن آنها از مشکلات مهم این بخش است.

وی افزود: تمرکزگرایی و نبود نگاه منطقه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها از جمله در وضع قوانین و مالیات بر دامنه مسایل و مشکلات بخش صنعت و معدن افزوده که حل آن نیازمند توجه بیشتر مسوولان و دست اندرکاران ذی‌ربط است.

وی ادامه داد: صنعت و معدن در شهرستان گناباد به دلیل دوری مسافت با بازار هدف و مراکز عرضه محصول باید مورد حمایت بیشتر مسوولان قرار گیرد.

مشاور فرماندار گناباد در امور صنعت و معدن گفت: به دلیل ثابت‌نبودن قوانین و تغییر متعدد آنها در یک بازه زمانی کوتاه، تولیدکننده نمی‌تواند حتی برای ۶ ماه فعالیت اقتصادی خود برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد و بعد از آن که خود را آماده اجرای قوانین میکند قانونها تغییر می‌یابد از این رو ثبات قوانین و منطبق‌بودن آنها با نیازهای منطقه‌ای و مشکلات مناطقی مانند گناباد ضروری است.

باصری افزود: تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد برای بخش صنعت و معدن به صرفه نیست و بر دامنه مشکلات فعالان این بخش می‌افزاید و  تسهیلات باید با نرخ‌های پایین نظیر هشت تا ۱۰ درصد در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

وی تفسیر به رای‌کردن قوانین توسط بانک‌ها را از دیگر مشکلات مهم این بخش ذکر کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام بانک مرکزی و برای حمایت از بخش صنعت و معدن باید بانک‌ها تمامی سود و جرایم بانکی فعالان صنعت و معدن را ببخشند تا مشتریان اصل وام را پرداخت کنند، ولی بانک‌ها در عمل اعلام کردند که بخش کشاورزی و دامداری یا افرادی که از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کرده‌اند، شامل این حمایت‌ها نمی‌شوند.

رییس خانه صنعت و معدن گناباد گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید موانع سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور و از جمله مناطق کم برخورداری مانند گناباد را برطرف کرد و یکی از این موانع تمرکزگرایی است. 

باصری افزود: با وجود ظرفیت‌های متعدد گناباد برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، صنعت، معدن،گردشگری و کشاورزی و صنایع وابسته افزون بر ۸۰ درصد تولیدات این بخش‌ها به دلیل تعداد ناکافی صنایع بسته‌بندی به صورت خام به دیگر نقاط صادر می‌شود و کمتر از ۱۰ واحد صنایع بسته بندی فعال در شهرستان جوابگوی نیاز گناباد نیست و با توجه به حجم زیاد سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت بیشتر مسوولان از فعالان و متقاضیان سرمایه‌گذاری آنها ضروری است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و از این محل برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به‌طور مستقیم و برای دو برابر این تعداد به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد هم سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

۳۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->