آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

قتل به خاطر ۲۰ هزار تومان

  • کد خبر: ۱۳۲۰۱
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
قتل به خاطر ۲۰ هزار تومان
یک راننده تاکسی تلفنی به جای کرایه،  جان مسافرش را گرفت
محمدجواد ابوعطا - ساعت ۵ صبح دیروز بود که گوشی تلفن همراه مرد جوان زنگ خورد. با صدایی خواب آلود گوشی را جواب داد. صدایی از آن سوی خط با ریتمی تند و هیجانی او را مؤاخذه می‌کرد که چرا طلبم را نمی‌دهی. مرد جوان که متوجه نمی‌شد فرد ناشناس از کدام طلب صحبت می‌کند، همین سؤال را پرسید و متوجه شد که فرد ناشناس راننده تاکسی تلفنی همان محل است و چند روز پیش او را به محل کارش رسانده، اما، چون پول نقد همراهش نبوده، قرار شده مبلغ ۲۰ هزار تومان را به آژانس بدهد. مرد جوان که از حرکت راننده تاکسی تلفنی در آن وقت صبح شاکی شده بود، خطاب به او گفت: «این وقت صبح برای همین مرا از خواب بیدار کرده ای؟ فرار که نکرده ام، پولت را می‌دهم.»
این مکالمه بامدادی خواب را از چشمان مرد جوان گرفت و او به قصد رفتن به محل کار از رختخواب بیرون آمد. حدود ساعت ۶ صبح بود که فردی زنگ خانه را زد. مرد جوان جواب داد و متوجه شد همان راننده تاکسی تلفنی است و برای گرفتن پولش آمده است.

رو دررو با مرگ
مرد جوان به کوچه رفت و با راننده رودررو شد. راننده با حالتی پرخاشگر اعلام کرد که چرا پولش را نمی‌دهد. مرد جوان که از دست رفتار‌های راننده عصبانی بود، جواب سربالا به راننده داد و گفت: «اگر ندهم، چه می‌کنی؟»
راننده با بیرون کشیدن چاقو او را تهدید کرد که با چاقو می‌زنمت. مرد جوان هم با پاسخ‌های هیجانی و به دور از منطق به نوعی او را تحریک کرد و در چشم برهم زدنی راننده تاکسی تلفنی محل در اقدامی عجیب چاقو را در هوا چرخاند و درون سینه مرد جوان فرو کرد. با افتادن این فرد روی زمین و خون‌هایی که روی زمین فواره می‌زد، راننده از محل گریخت. رهگذران که از دورشاهد گفت و گوی این ۲ نفر بودند، ناگهان متوجه شدند یکی از این افراد روی زمین در خون خودش غلت می‌زند و دیگری نیز سوار خودروش شده و از آنجا فرار کرد. با گزارش شهروندان و خانواده مضروب، پیکر نیمه جان این فرد برای درمان از سوی عوامل اورژانس پزشکی به بیمارستان هاشمی نژاد منتقل شد.

مرگ یک پدر
اصابت چاقو به ناحیه قلب و خون ریزی شدید که به وخامت وضع جسمانی این فرد منجر شده بود، پزشکان را مجاب کرد که مضروب را به بیمارستان رضوی منتقل کنند. با انتقال این فرد به بیمارستان رضوی، اقدامات فوری انجام شد، اما حدود ساعت ۸ صبح، این تلاش‌ها بی فایده ماند و مرد ۳۳ ساله که پدر یک کودک خردسال بود، چشمش را برای همیشه به روی دنیا بست.
پس از این اتفاق بود که عوامل انتظامی موضوع را به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کردند و قاضی کاظم‌میرزایی و تیم جنایی پلیس آگاهی استان برای بررسی ماجرا ابتدا به بیمارستان رفتند. معاینات اولیه نشان می‌داد چاقو به قلب مقتول اصابت کرده است.
آنچه که تا اینجا خواندید بر اساس اظهارات همسر مقتول از وقایع رخ داده از ساعت ۵ تا ۸ صبح دیروز بود که موبه موی ماجرا را برای قاضی میرزایی تشریح کرد.
بررسی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از وضعیت خانواده متهم به قتل که در یکی از تاکسی تلفنی‌های همان منطقه مشغول به کار بوده است نیز نشان می‌دهد که محل سکونت این فرد در خیابان پنجتن است و یک فرزند نوجوان دارد.
اظهارات مالک تاکسی تلفنی در پاسخ به پرسش‌های تخصصی قاضی میرزایی که به دنبال گره گشایی از ابهامات موجود در پرونده بود، نشان داد که او تازه مدیریت این واحد صنفی را برعهده گرفته و متهم به قتل نیز از رانندگان دوره قبلی و همچنین از بستگان مدیر قبلی تاکسی تلفنی بوده است. این فرد اعلام کرد که از رفتن راننده به درِ خانه مشتری برای دریافت کرایه بی خبر بوده، اما ساعتی بعد راننده به گوشی تلفن همراه او زنگ زده و گفته است، برای گرفتن کرایه ۲۰ هزار تومانی اش به در خانه مشتری رفته و، چون او پولش را نداده، با چاقو ضربه‌ای به مشتری زده است.
نتایج بررسی‌ها و شواهد موجود، همه بر ارتکاب جرم راننده تاکسی تلفنی دلالت داشت، اما او به نقطه‌ای نامعلوم گریخته بود. قاضی میرزایی با هشدار درباره وقوع چنین اتفاقات ناگواری از شهروندان خواست تا مشکلات قدیمی را قبل از اینکه مانند دانه چرکی سر باز کند و به حوادث ناگواری بینجامد، در فضایی عقلایی و با مشورت بزرگ تر‌ها حل و فصل کنند و هیچ مشکلی را کوچک نشمارند. گفتنی است، تحقیقات جنایی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با توجه به سرنخ‌های به دست آمده برای دستگیری متهم، با دستورات ویژه قاضی میرزایی ادامه دارد.
گزارش خطا
برچسب ها: قتل عمد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->