نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

۷ مدعی برای لیگ برتر انگلیس

  • کد خبر: ۱۳۲۲۱۸
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۷ مدعی برای لیگ برتر انگلیس
چگونه لیگ‌برتر انگلیس مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران شد؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخلاف فوتبال باشگاهی در کشورمان که در آن همه باشگاه‌ها فقط هزینه‌زا هستند و هیچ درآمد قابل‌توجهی نصیب مدیران باشگاه‌ها نمی‌شود، در لیگ‌های معتبر دنیا، رقابت‌های باشگاهی دارای درآمد‌های مناسبی برای تیم‌هاست و سیاست‌های اصولی و منطقی در این بخش، در مجموع اقتصادی پویا را دراین‌زمینه شکل داده است. برخلاف کشور ما که سرمایه‌گذار‌های بخش خصوصی حتی در صورت علاقه شخصی هم نمی‌توانند بیشتر از چندفصل تیم‌داری و موفقیتی کسب کنند، سرمایه‌گذاری در لیگ‌های معتبر از جذابیت خوبی برخوردار است. سرآمد لیگ‌های دنیا دراین‌زمینه هم لیگ‌برتر انگلیس است.

لیگ‌برتر انگلستان بدون شک جذاب‌ترین لیگ فعلی دنیاست و تیم‌های بزرگ زیادی در این جزیره مشغول به فعالیت هستند. سیاست‌های صحیح و اصولی مدیریتی در این لیگ، باعث درآمد بسیار زیاد تیم‌ها از طریق حق پخش تلویزیونی شده و همین، دلیلی موجه برای اختلاف فاحش این لیگ از نظر کیفیت و درآمد برای تیم‌ها و مالکانشان شده است.

در پی این مسیر صحیحی که درحال طی‌شدن است، افراد سرمایه‌دار برای کسب درآمد و مهم‌تر از آن شناخته‌شدن در دنیا به‌واسطه فوتبال، انگلستان را مقصدی ایدئال برای سرمایه‌گذاری می‌دانند که درپی آن باشگاه‌هایی مانند چلسی، منچسترسیتی و حالا نیوکاسل به یک قدرت در سطح انگلستان و اروپا تبدیل می‌شوند.

افزایش مدعیان تاج قهرمانی

با شروع قرن بیست‌ویکم، این روال شکل گرفت و تا یک دهه شاهد چهار تیم برتر در فوتبال انگلستان بودیم. لیورپول و یونایتد دو تیم پرافتخار انگلستان بودند و سپس دو تیم لندنی چلسی و آرسنال نیز به رقابت تاج‌وتخت در فوتبال جزیره اضافه شدند. این رقابت ادامه داشت تا اینکه با سرمایه‌گذاری شاهزاده اماراتی یعنی شیخ‌منصور در نیمه آبی شهر منچستر، سیتیزن‌ها از همسایه‌های پرسروصدای این شهر به یک مجموعه قدرتمند و پرطرف‌دار در جهان تبدیل شده‌اند. تاتنهام نیز با تصمیمات ورزشی صحیح و انتخاب اصولی مربیانی مانند هری ردنپ، ویلاژ بواش و مائوریسیو پوچتینو، به یکی از تیم‌های قدرتمند انگلستان تبدیل شد و نهایتا گروه چهارتایی تیم‌هایی که در ابتدای قرن ۲۱ برای عنوان قهرمانی لیگ‌برتر انگلیس می‌جنگیدند، به گروهی شش‌تیمی افزایش پیدا کرد.

ورود نیوکاسل به جمع بزرگان

پس از سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها و قطری‌ها، حالا سعودی‌ها نیز خودشان را به این فهرست اضافه کرده‌اند و باشگاه ریشه‌دار نیوکاسل را خریده‌اند. آن‌ها پروژه خود را با استخدام آماندا استاولی به‌عنوان مدیر ورزشی و همسر ایرانی‌اش، مهرداد قدوسی، به‌عنوان مدیر اجرایی شروع و ادی هاو کم‌تجربه را در رأس کادرفنی باشگاه جایگزین استیو بروس کردند.

در یک‌سال گذشته، فعالیت آن‌ها چشمگیر بوده و با وجود سرمایه فراوانی که به باشگاه تزریق شده است، دست به طمع نزدند و با خرید‌های منطقی مانند کایران تریپیر، نیک پوپ و برونو گیمارش نشانه‌هایی مثبت از پیشرفت اصولی را از خود به‌جای گذاشتند. در سبک فوتبالی که تیم ادی هاو ارائه می‌دهد، با سرعت زیادی انتقال توپ از خط دفاع شروع می‌شود و به وینگر‌های سرعتی و پابه‌توپ مثل آلن سنت ماکسیمین ختم می‌شود. شاگردان ادی هاو از شش بازی گذشته‌شان در پنج دیدار پیروز شده‌اند و اکنون بالاتر از چلسی و منچستریونایتد در رده چهارم جدول قرار دارند.

یاسر الرمیان، مدیر بنیاد سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، در مصاحبه‌ای وعده قهرمانی در انگلیس و اروپا را به هواداران این تیم داده است و این فرایندی که درحال طی‌شدن است، نوید این را می‌دهد که به‌زودی در لیگ‌برتر انگلیس به‌جای شش مدعی، شاهد هفت تیم خواهیم بود که هر فصل برای قهرمانی به جنگ هم می‌روند. لیگی که در حال حاضر بهترین لیگ فوتبال در سطح جهان به شمار می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->