معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها خطری جدی برای امنیت وب‌سایت‌ها به وجود آورده است

  • کد خبر: ۱۳۲۲۸۳
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها خطری جدی برای امنیت وب‌سایت‌ها به وجود آورده است
رییس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌‎‌سایت نصر تهران با بیان اینکه موضوع فیلترینگ از نظر ساختار امنیتی کار بسیار خطرناکی است، اعلام کرد مشکلات امنیتی روی وب‌سایت‌ها در پی فیلترینگ به شدت افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - به گفته مهرداد سیجانی کسب‌وکار‌ها در ارتباط‌گیری با مشتریان تجاری خارجی خود به دلیل قطعی اینترنت دچار مشکل شده‌اند، این موضوع را برای توسعه اقتصاد دیجیتال کشور خطرآفرین توصیف کرد.

او با اشاره به مشکلات کسب‌وکار‌های اینترنتی در پی قطعی اینترنت گفت: «براساس استعلامی که نصر تهران انجام داده است، علاوه بر اختلاتی که برای استفاده از واتس‌اپ و اینستاگرام وجود داشته، مشکلات متعددی هم برای انواع سرویس‌ها در این مدت گزارش شده است.»

سیجانی با بیان اینکه میزان این اختلالات متغیر بوده و شرایط ثابتی نداشته است، گفت: «برای مشاهده وبسایت‌ها از سوی مشتریان خارج از کشور اختلال زیادی را تجربه کردیم و این مسئله مشکلات عمده‌ای را برای حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است. درروز‌های گذشته مشاهده سرور‌های ایران از طریق سرور‌های خارج از کشور دچار مشکل شده و این مساله برای کسب‌وکار‌ها ایجاد خطر می‌کند.»

رئیس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌‎سایت با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرویس پوش نوتیفیکیشن (push notification) گوگل برای اپلیکیشن‌ها در حالت طبیعی کار نمی‌کند، گفت: «اپلیکیشن‌هایی که نیاز دارند کاربرانشان از پیامی که دارند مطلع شوند، دچار مشکل هستند.»

به گفته سیجانی فعالان این حوزه اغلب افرادی فنی هستند، با این وجود گزارش‌های زیادی برای حل این مشکلات از سوی صنف به دست ما نرسیده است. در حالیکه انتظار می‌رفت مشکلات با سرعت و ظرف چند روز مرتفع شود.

او با تاکید بر اینکه فهرست مشکلاتی که گزارش می‌شود، متعدد است، گفت: «همه این‌ها برای زیرساخت‌های سرویس‌های hosting و سرویس‌های اپلیکیشن چه داخلی و چه خارجی ایجاد مساله می‌کند. اینکه ما افراد را به این سمت ببریم که از فیلترشکن استفاده کنند به شدت آسیب‌زا است؛ چراکه دستگاه‌هایی که فیلترشکن نصب می‌کنند، آسیب‌پذیر می‌شوند.»

خطر فیلترینگ برای ساختار امنیتی وب‌سایت‌ها

به باور سیجانی این موضوع از نظر ساختار امنیتی نیز کار بسیار خطرناکی است و مشکلات امنیتی روی وب‌سایت‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

سیجانی در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به اظهار نظر مسئولان وزارت ارتباطات، گفت: «اکنون باید تمام سرویس‌های تجاری که هیچکدام ارتباطی با واتس‌اپ و اینستاگرام ندارند، فعال باشد، اما چنین نیست و در برخی ساعات شاهد کاهش سرعت، اختلال و عدم کارکرد هستیم. این مساله موجب می‌شود، کاربران نتوانند کار‌های خیلی ساده را هم انجام دهند.»

او با تاکید بر اینکه برای گزارش این اختلالات فراهم شود، گفت: «در پی گزارش این اختلالات باید کسانی که مدعی رفع این اختلالات هستند، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.»

اولین مرحله آسیب در پی اختلال در اینترنت و فیلتر اینستاگرام با آسیب جدی کسب‌وکار‌های فعال در اینستاگرام آغاز شد. ادامه این آسیب‌ها جریان مارکتینگ و مخصوصا دیجیتال مارکتینگ در استارتاپ‌ها را با چالش مواجه کرد و وسعت این آسیب هر روز به کسب‌وکار‌های بیشتری می‌رسد. حالا هم اقتصاد دیجیتال کشور به شکل قابل توجهی در پی اختلالات اینترنت و فیلترینگ دچار چالش جدی شده است.

منبع: دیجیاتو به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->