کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

زمان وقوع آخرین ماه گرفتگی کامل سال ۲۰۲۲ اعلام شد

  • کد خبر: ۱۳۲۷۰۰
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
زمان وقوع آخرین ماه گرفتگی کامل سال ۲۰۲۲ اعلام شد
ناسا گزارش داد دومین و آخرین ماه گرفتگی کامل سال ۲۰۲۲ معروف به ماه خونی طی یک هفته آینده رخ می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، دومین ماه گرفتگی کامل سال ۲۰۲۲، به مدت ۸۵ دقیقه در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ یعنی ۶ روز دیگر به رنگ مسی متمایل به قرمز تبدیل رخ خواهد داد، اگرچه آنچه در این رویداد ایمن با چشم غیرمسلح خواهید دید به موقعیت شما در این سیاره بستگی دارد.

این پدیده که در زبان عامیانه ماه خونی نامیده می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که ماه کامل به سمت سایه عمیق زمین حرکت کرده و تنها نوری را دریافت می‌کند که ابتدا توسط جو زمین فیلتر شده است؛ آمریکا و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، آسیا، استرالیا، نیوزلند، آسیای جنوبی و مرکزی و روسیه میزبان این ماه گرفتگی خواهند بود. این یک رویداد جهانی است که به طور همزمان برای همه ناظران اتفاق می‌افتد، اما زمان محلی به مکان شما بستگی دارد.

در طول کل رویداد، مشاهده سیاره هفتم اورانوس نزدیک به ماه گرفتگی نیز امکان پذیر خواهد بود. در بخش‌هایی از آسیا از جمله هنگ کنگ اورانوس برای مدت کوتاهی در پشت ماه پنهان می‌شود.

این دومین و آخرین ماه گرفتگی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. آخرین ماه گرفتگی در ۱۶ می ۲۰۲۲ رخ داد. همچنین دو ماه گرفتگی در سال ۲۰۲۳ وجود خواهد داشت، اگرچه آن‌ها تقریبا آنچنان تماشایی و چشمگیر نیستند. اولین مورد در ۵ تا ۶ مه ۲۰۲۳ یک ماه گرفتگی نیمه شبه ضعیف است که از جنوب و شرق اروپا، قطب جنوب، بیشتر آسیا، استرالیا، آفریقا و همچنین اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس قابل مشاهده است.

دومین ماه گرفتگی جزئی در ۲۸ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ خواهد بود که حداقل بخشی از آن از اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا، آمریکای شمالی، شمال و شرق آمریکای جنوبی، قطب شمال، قطب جنوب و اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و هند قابل مشاهده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->