معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه‌بندی می‌شوند (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۲۸۰۸
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه‌بندی می‌شوند (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱)
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه‌بندی می‌شوند و این حداقل گامی است که می‌توان برای رضایت نسبی این عزیزان برداشت تا با این اقدام انگیزه‌مند در کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون آزمون شد.

به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: فرایند تعلیم و تربیت را فرایندی چندبعدی می‌دانم که عناصر و منابع انسانی موثر در آن فقط به معلمان خلاصه نشده و از مدیر و معاونین مدارس تا حتی نیروی خدماتی مدرسه و حتما کادر اداری و ستادی در آموزش، دستیاران معلم محسوب می‌شوند.

وی افزود: هر کس که در فرایند تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کند باید در فرایند رتبه بندی یا معادل آن شامل افزایش دریافتی قرار بگیرد.

سرمدی واله با بیان اینکه ستاد‌های آموزش و پرورش به‌عنوان هسته‌های برنامه ریزی حتما باید انگیزه لازم را به عنوان بازوی اجرایی داشته باشند و دولت هم باید این امر را بپذیرد، خاطرنشان کرد: اگر چه دارای محدودیت منابع هستیم، اما در این زمینه هر میزان هزینه شود سرمایه گذاری پرسود و مطمئن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رکن رکین توسعه جامعه بوده و باید با دید حاکمیتی و با رویکرد‌های نو به دنبال بهبود فرآیند‌های آموزش بود، خاطر نشان کرد: رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شده و آموزش و پرورش باید در اجرای آن سلیقه را تعطیل و به قانون عمل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانک‌ها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاء‌های قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->