شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

جمع‌آوری ۸۰ امضا برای بررسی اولویت‌دار طرح «عدالت آموزشی در رشته‌های پزشکی» در مجلس

  • کد خبر: ۱۳۲۸۶۲
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
جمع‌آوری ۸۰ امضا برای بررسی اولویت‌دار طرح «عدالت آموزشی در رشته‌های پزشکی» در مجلس
رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس از جمع‌آوری ۸۰ امضا برای بررسی اولویت دار طرح «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» در صحن مجلس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد ویس کرمی با اشاره به ارائه طرح «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» از جانب کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به هیأت رئیسه برای بررسی در صحن مجلس، عنوان کرد: پس از اینکه کار کارشناسی دقیقی در کمیسیون آموزش و کمیته آموزش و پژوهش پزشکی روی این طرح صورت گیرد، این طرح به هیأت رئیسه جهت بررسی در صحن مجلس ارائه شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ارائه این طرح به هیأت رئیسه، طبق روال آیین نامه داخلی مجلس، مهلت ۱۰ روزه‌ای برای بارگذاری پیشنهادات نمایندگان فراهم شد و نمایندگان نیز پیشنهادات خود را بارگذاری کردند.

ویس کرمی یادآور شد: البته یکی از پیشنهادات بارگذاری شده بنده در خصوص این است که کلیه پزشکان مناطق محروم اعم از مشمول سهمیه یا آزاد از معافیت‌های مالیاتی و افزایش کارانه برخوردار باشند به همین لحاظ پیش بینی می‌شود این طرح با کمترین تغییر نسبت به آنچه در کمیسیون به تصویب رسیده در صحن مجلس نیز مصوب شود.

وی ادامه داد: البته چندین پیشنهاد برای بهبود طرح و کمک به پزشکان مناطق محروم بارگذاری شده که در نوبت بررسی در صحن این پیشنهادات بررسی خواهد شد.

ویس کرمی با استناد به تبصره (۱) ماده (۱۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس این تبصره چنانچه بیش از ۵۰ نماینده درخواست تغییر دستورکار صحن علنی مجلس را داشته باشند، می‌توانند این درخواست را به هیأت رئیسه ارائه کنند که تاکنون ۸۰ امضا برای بررسی اولویت دار طرح «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: طبق گفته هیأت رئیسه مجلس با توجه به اینکه مجلس در حال بررسی چند طرح و لایحه دو فوریتی از جمله لایحه افزایش حقوق و دستمزد است، پس از بررسی این طرح‌‎ها و لوایح دو فوریتی این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: در پایان توصیه‌ای به پزشکانی که خود را تاکنون معرفی نکردند، دارم. این طرح علاوه بر مشوق‌های بسیار زیادی که دارد، برای پزشکانی که خود را معرفی نکرده نیز جرم انگاری کرده است؛ لذا با توجه به اینکه حدود ۹۰ پزشک هنوز طرح خود را نگذرانده‌اند، بهتر است تا پیش از پایان تصویب این طرح  در مجلس خود را معرفی کنند تا مشمول مزایای قانون شوند نه بخش مجازات آن.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->