سرخط خبرها

فیلم‌های ترسناک برای سلامت انسان مفید هستند!

  • کد خبر: ۱۳۳۷۴۶
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
فیلم‌های ترسناک برای سلامت انسان مفید هستند!
مطالعات جدید نشان می‌دهد که تماشای فیلم‌های ترسناک برای سلامت انسان مفید هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مطالعه جدید نشان داده است که تماشای فیلم‌های ترسناک ممکن است برای سلامت انسان مفید باشند، که با این باور رایج که این نوع فیلم‌ها بر سلامت عمومی تأثیر منفی می‌گذارند، تناقض دارد.

محققان مرکز پزشکی هرشی در پنسیلوانیا، آمریکا دریافتند که تأثیر وحشت از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما تأثیر آن در مجموع بد نیست.

رامنارین بودو، روانپزشک در مرکز هرشی می‌گوید: "مردم سعی می‌کنند از چیز‌هایی که باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود اجتناب کنند، پس چرا از چیز‌هایی مانند فیلم‌های ترسناک وحشتناک لذت می‌برند؟ دلیل آن چیزی است که به عنوان "پارادوکس وحشت" شناخته می‌شود. "

بودو توضیح داد که نظریه‌ای که توضیح می‌دهد چرا بسیاری از مردم فیلم‌های ترسناک را دوست دارند این است که انسان به ایازار‌های ناخودآگاه ریشه داری مجهز هستند که با تاثر از لحظات خطر در خارج برای پاسخ به تنش و اضطراب به آن‌ها کمک می‌کند.

این روانپزشک اشاره کرده است که برای کسی که فیلمی مانند جن گیر را تماشا می‌کند، در سیستم عصبی سمپاتیک او فعالیتی رخ می‌دهد که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و تنفس شود و بیننده گاهی اوقات حالت تهوع و یا تعریق داشته باشد.

از سوی دیگر بودو تاکید کرد که چنین فعالیت بدون خطر واقعی برای علاقه‌مندان به ماجراجویی سرگرم کننده و دوست داشتنی است.

وی افزود: این ممکن است به توانایی فرد برای رویارویی با موقعیت‌های استرس زا در زندگی واقعی کمک کند و چنین تجربیاتی ممکن است نوعی از مواجهه درمانی را ارائه دهد که به مرور زمان ترس را کاهش می‌دهد.

بودو گفت: "این تاکتیک‌ها را می‌توان در سناریو‌های زندگی واقعی اعمال کرد. همچنین می‌تواند نوعی کاهش استرس برای برخی افراد باشد. "

این روانپزشک نسبت به در نظر گرفتن موضوع عدم اغراق در تماشای فیلم‌های ترسناک هشدار داد، زیرا باعث کاهش شفقت نسبت به انسان و افزایش پرخاشگری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->