حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه زمان مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول دیدار روسای استانی ستاد‌های انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد
سرخط خبرها

انتقاد نماینده تهران از عدم شفافیت وزارت بهداشت در جذب و تعیین‌تکلیف ۵۰۰ ظرفیت بومی آزمون دستیاری

  • کد خبر: ۱۳۴۰۸۷
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
انتقاد نماینده تهران از عدم شفافیت وزارت بهداشت در جذب و تعیین‌تکلیف ۵۰۰ ظرفیت بومی آزمون دستیاری
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مطالبه مجلس توزیع عادلانه پزشک و افزایش ظرفیت هدفمند است، گفت: اجازه نمی‌دهیم تعارض منافع، مانع اجرای درست قانون افزایش ظرفیت پزشکی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی شریفیان در مورد عدم شفافیت وزارت بهداشت  نسبت به جذب و تعیین تکلیف ۵۰۰ ظرفیت بومی آزمون دستیاری گفت: علیرغم اینکه در حوزه پزشک عمومی شاهد افزایش ظرفیت بودیم، ولی در حوزه تخصصی این افزایش ظرفیت صورت نگرفته است در این رابطه موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد تعارض منافع و انحصار ایجاد شده مانع اجرای درست قانون شود البته بحث توزیع عادلانه پزشکان و افزایش ظرفیت هدفمند نیز مطالبه جدی ما است.

وی ادامه داد: در کنار پیگیری‌های مداوم صورت گرفته، اخیراً در نشستی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمیسیون اصل نود داشت، مقرر شد به هر صورت، مشکل از طریق تکمیل ظرفیت و همچنین پذیرش بومی از میان شرکت‌کنندگان در آزمون دستیاری حل و راهکار این پذیرش به همراه جزییات به کمیسیون اصل نود گزارش شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید به جایی برسیم که مردم ما برای درمان بیماری خود نیازمند گرفتن وقت‌های سه ماهه تا شش ماهه از پزشکان نباشند البته در کنار کمیسیون اصل نود، همکاران ما در کمیسیون بهداشت هم با جدیت این موضوع را مطالبه و پییگیری می‌کنند.  

نماینده مردم تهران یادآور شد: این نکته را هم نباید فراموش کرد که اگر در حال حاضر این مصوبه اجرا شود، حدود ۱۲ سال دیگر نتیجه آن را خواهیم دید، بنابراین اکنون هم به اندازه کافی دیر شده و فرصت‌ها از دست رفته است.

شریفیان ضمن تایید بیکاری برخی پزشکان یا عدم توزیع مناسب پزشکان عمومی و متخصص افزود: حتی در صورت رفع این مشکل‌ها، باز هم با کمبود پزشک روبرو هستیم و باید افزایش ظرفیت انجام شود. به هر حال، حضور پزشکان عمومی و متخصص در مناطق محروم نیازمند مشوق‌های کارآمد است که انگیزه لازم برای پزشکان را فراهم کند. چنانچه این موضوع حل نشود و نظام توزیع اصلاح نشود به طور قطع، افزایش ظرفیت هم خیلی کارساز نخواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: برخی در مورد زیرساخت‌های لازم برای این افزایش ظرفیت‌ها می‌گویند که کمبود‌های زیادی وجود دارد، اما این گونه نیست و طی سال‌های گذشته علیرغم اینکه در حوزه زیرساخت پیشرفت قابل توجهی داشتیم، ولی متاسفانه ظرفیت پذیرش اضافه نشده است و می‌توان گفت برای بخشی از ظرفیت اضافه شده زیرساخت‌های لازم فراهم هست و برای مابقی، وزارت بهداشت باید در اسرع وقت شرایط لازم را فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->