رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

جمعه (۲۰ آبان ۱۴۰۱) در زاهدان و سیستان و بلوچستان چه گذشت؟

  • کد خبر: ۱۳۴۱۹۶
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
جمعه (۲۰ آبان ۱۴۰۱) در زاهدان و سیستان و بلوچستان چه گذشت؟
در زاهدان عده‌ای ‌پس از اتمام نماز در مصلی، ‌در میان جمعیتی که در حال خروج از مصلی و حرکت به سمت خیابان «خیام» بودند، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و تعدادی نیز با تلفن همراه فیلم‌برداری می‌کردند که این اقدام هم با استقبال جمعی مواجه نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود تلاش یک هفته‌ای ضدانقلاب با انتشار فراخوان‌های متعدد و به بهانه چهلم حادثه ۸ مهر زاهدان، برای تجمع و آشوبگری پس از نماز جمعه، نمازگزاران امروز پس از اتمام نماز بدون هرگونه تنش مصلی را ترک کردند و به خانه‌ها برگشتند.

هرچند که از ابتدای این هفته برای روز‌های ۱۸ تا ۲۰ آبان‌ماه فراخوان‌های متعددی منتشر شده و در گام نخست از مردم خواسته شد مغازه‌های خود را به مناسبت چهلم حوادث ۸ مهرماه تعطیل کنند، اما این فراخوان‌ها از جانب مردم با استقبال مواجه نشد و تلاش آنان در ایجاد آشوب و بلوا ناکام ماند و تمام تلاش خود را برای اغتشاش در روز جمعه و بعد از اقامه نماز جمعه به کار گرفتند.

اما امروز نیز در شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر و راسک پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت هر چند تجمعات حداقلی شکل گرفت، ولی پس از مدت کوتاهی همان جمعیت حداقلی نیز که تلاش داشت با سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه فضا را دچار تنش کند، به دلیل عدم استقبال جمعی، پراکنده شد و این نیز توطئه آنان ناکام ماند و دست به حربه‌ای دیگر زدند.

در ایرانشهر تعداد کمی از افراد پس از اتمام نماز اهل سنت در مسجد «نور» به سمت ستاد انتظامی شهرستان رفته و تلاش کردند با سنگ‌پرانی فضای شهر را ملتهب کنند که با اقدام به موقع مأموران انتظامی ناکام ماندند و باز این افراد مجبور شدند به سمت منازل خود حرکت کنند.

در شهرستان راسک نیز تعداد معدودی به واسطه آتش زدن لاستیک در محور راسک ـ چابهار که محور فرعی اتصال به چابهار محسوب می‌شود، این مسیر را برای دقایقی کوتاه مسدود کردند.

اما در زاهدان که طی هفته‌های گذشته روز‌های ناآرامی را پشت سر گذشته بود، عده‌ای پس از اتمام نماز در مصلی، در میان جمعیتی که در حال خروج از مصلی و حرکت به سمت خیابان «خیام» بودند، شعار‌های ساختارشکنانه سر دادند و تعدادی نیز با تلفن همراه فیلم‌برداری می‌کردند که این اقدام هم با استقبال جمعی مواجه نشد و توطئه اغتشاش و آشوب ناکام ماند.

معاندین وقتی در ایجاد اغتشاش و آشوب ناکام مانده بودند همه تلاش خود را در فضای مجازی به کار گرفتند و با انتشار فیلم‌های نما‌بسته که از همان افراد حداقلی گرفته شده بود، با استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل «تجمع میلیونی» و «تسخیر خیابان‌ها توسط آزادی‌خواهان» سعی داشتند فضای استان سیستان و بلوچستان را ملتهب نشان دهند که این اقدام هم بی‌نتیجه ماند.

به نظر می‌رسد با وجود تدابیر و مصوبات ویژه شورای عالی امنیت ملی که با رویکرد حفظ مصالح نظام و خط عدالت و انصاف بوده و خط کلی آن نیز براساس برخورد با متخلف و احقاق حق مردم از اطراف مختلف است، شرایط استان از امروز رو به آرامش خواهد رفت و تلاش معاندین برای ایجاد خلل در وحدت مردم سیستان و بلوچستان باز هم بی‌نتیجه خواهد ماند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->