حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل طی ۲۰۰ روز بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است | بایدن هزینه آن را در انتخابات خواهد داد توماج صالحی به اعدام محکوم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا رئیسی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس‌جمهور، بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
سرخط خبرها

مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه خاش، کیست؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۳۹۱۵۳
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه خاش، کیست؟ + فیلم
روز گذشته پلیس شهرستان خاش پس از تماس با سامانه ۱۱۰ از پیدا شدن یک جسد در اطراف این شهرستان آگاه شد و پس از حضور در محل با پیکر بی جان مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل سنت خاش روبرو شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس ظهر روز پنجشنبه ربوده و به شهادت رسیده است.

مولوی عبدالواحد ریگی عمری در استان سیستان و بلوچستان خدمت کرده و بین مردم اهل سنت به ویژه در خاش مرجعیت داشت و مورد قبول مردم بود.

مولوی عبدالواحد ریگی در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در دیدار با حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری که در رأس هیئتی سه نفره از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان اعزام شده بود گفت: 

«من در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست. کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.

ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.

من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.

این عالم اهل‌سنت تصریح کرد: ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.»

لحظه کشف پیکر مولوی عبدالواحد ریگی در خاش

 کشف پیکر بی جان مولوی عبدالواحد ریگی

سرهنگ حبیب رازدار فرمانده انتظامی خاش اظهارداشت: ساعاتی قبل در پی اعلام گزارش به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسدی در دوراهی " رودهینار" جاده خاش- زاهدان از توابع این شهرستان سریعا مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران و بررسی صحنه با پیکر بی جان مولوی عبدالواحد ریگی به گفته شاهدان عینی و حاضران که امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین علیه السلام خاش بوده مواجه شدند.

فرمانده انتظامی خاش گفت: در بررسی‌های اولیه ماموران انتظامی در صحنه مشخص شد امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین (ع) این شهرستان توسط افراد ناشناس مسلح در روز قبل ربوده و سپس وی را به شهادت رسانده‌اند.

دادستان سیستان: ماشین ربایندگان پلاک نداشته است

شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در رابطه با جزییات قتل امام جمعه مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش اظهار کرد: مولوی عبدالواحد امام جمعه مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش روز گذشته در مسجد حضور داشت که افراد ناشناس از درب پشتی مجسد وی را صدا کرده و سوار یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد اطلاع از ربوده شدن مولوی عبدالواحد با دستور دادستان شهرستان برای تحقیق روی پرونده بازپرس تعیین شده بود و تمام نیروها برای پیدا کردن مولوی عبدالواحد و شناسایی آدم ربایان مامور شده بودند که متاسفانه به نظر می‌رسد متهمان بعد از ربایش اقدام به قتل مولوی عبدالواحد کرده‌اند.

وی افزود: امروز جسد مولوی عبدالواحد در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که ۳ گلوله به وی شلیک شده بود که گلوله‌ها از ناحیه سر خارج شده است، کشف شد.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و پرونده قضایی در مورد این موضوع تشکیل شده است.

شمس‌آبادی بیان کرد: پلیس آگاهی نیز در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حادثه است.

نماینده مردم خاش: شهید مولوی عبدالواحد ریگی منادی وحدت در خاش بود

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مولوی عبدالواحد ریگی منادی وحدت در خاش بود که در اغتشاشات اخیر در خاش مردم را دعوت به حفظ آرامش می کرد.

«اسماعیل حسین زهی» اظهار داشت: شهید مولوی عبدالواحد ریگی یکی از افراد خوش نام در خاش بود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مولوی بزرگوار امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام اهل سنت خاش بودند که در منابر خودشان مردم را به حفظ وحدت و آرامش در برابر فتنه گران و آشوبگران سفارش می کردند.

حسین زهی تصریح کرد: شهادت مولوی عبدالواحد ریگی ضایعه بزرگی است که برای ماقابل هضم نیست و از دستگاه های امنیتی به جد می خواهیم که نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این حرکت تروریستی اقدام کنند.

تشییع پیکر مولوی عبدالواحد ریگی

اقامه نماز میت بر پیکر شهید مولوی  عبدالواحد ریگی امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش امروز ساعت ۱ بعداز ظهر در عیدگاه اهل سنت در خاش انجام می شود و  پس از آن پیکر این شهید برای خاکسپاری به زادگاهش روستای نرون خاش منتقل می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->