فیلم کوتاه «یکی از آنها» به جشنواره مورد تایید بفتا راه یافت «احمد عربانی» کاریکاتوریست پیشکسوت، در بیمارستان + علت سریال‌های تلویزیون در تابستان و پاییز ۱۴۰۴ چرا ادبیات جنگ اهمیت دارد؟ | ادبیات پایداری و معرفی چند اثر در این زمینه صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴ فیلم بازی را بکش برگزیده جشنواره آسیایی دانانگ شد طرح کاریکاتوریست مشهور عرب از حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) + عکس ترجمه قدیمی‌ترین مقتل امام علی (ع) پس از ۳۰ سال بازنشر شد پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز قلم رشد فروش سینما با پایان تجاوز اسرائیل به خاک ایران + جدول فروش نوید محمدزاده حساب اینستاگرامی خود را حذف کرد + عکس رویدادی برای ظهور استعدادها | گزارشی از اولین پیچینگ انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد +فیلم اثر متفاوت محمود آزادنیا نقاش مشهدی برای ایران + عکس فراخوان جشنواره تئاتر اقتباس منتشر شد اجرای سوگوارانه حامد همایون در «خیمۀ هنر» سرنوشت فصل دوم سریال «وحشی» در هاله‌ای از ابهام حضور سلبریتی‌ها در هیئت‌های عزاداری محرم + عکس
سرخط خبرها

انتشار آلبوم «هَرار» با صدای علی انصاری

  • کد خبر: ۱۳۴۲۷۵
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
انتشار آلبوم «هَرار» با صدای علی انصاری
آلبوم «هَرار» با خوانندگی علی انصاری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «هَرار» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار موسیقی است که با تنظیم احسان جوکار و خوانندگی علی انصاری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«نوعروس – بلال وابی»، «تصنیف آراج»، «آواز لیلای»،تصنیف «گلال»، آواز «یاریار و دی بلال»، «هی مدد»، آواز «یاریار»، «شاهنامه خوانی»، آواز «دل گورودار»، آواز «بلال بلال»، آواز «ته ری»، آواز «سغدی پسین»، آواز «حاجونه»، آواز «تهله خوار»، آواز «آرمون» قطعاتی هستند که در این آلبوم در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

در توضیح این آلبوم آمده است:

«مَمسنی را دشتی پرنون و تشتی پرخون نام نهاده‌اند. بی گمان می‌توان با دشت پرنون اش موافق بود لیک با تشت پرخون اش خیر. خاکی از دیرباز تولدگاه ترانه و مقام‌های آوازی بسیار بوده و گوسان های بی شماری داشته و در سور و شور ساکنانش دمیده‌اند. اسفا که تشت پرخون اش نامیدن جفایی است بر آن، که از دیرباز تاریخ تراژیک جنوب، جان و رمق مردمان سخت کوش این دیار، همین ترانه‌ها و شادیانه هایشان بوده است.

ممسنی‌ها روح عشق و کار را با کار عمل درآمیخته‌اند. در ترنم غزل‌هایشان، طرزی حماسی طراز یافته و حماسه شان نیز برمدار موسیقی نزهت گرفته است. این ساختار و بافتار درهم تنیده کار و حماسه و موسیقی خنیاگران بی مثالی را زاد و توشه راه این سرزمین ساخته است. آن سان که آوازه خود و هنرهای چون درّشان تا سرحدات ایلات همجوار، دواسبه تاخته است.

بدین روی جذبه این آثار و آفرینشگرانش چه بسیار عاشقان و هنرورانی را که در فراسوهای ایل، شیدای خویش نساخته و چنانچه هر گوشه و جمله‌ای از آن ترانه‌ها، زمزمه نیمه شب خنیاگرانی شده و گاه در قلب اثری موسیقایی به بازار هنر عرصه گشته است.

و باز جای بسی ذوق و شوق اش باقی است که این واقعه سرانجام در این اثر هنری – پژوهشی، «هرار» به رخدادی نیک رخ نموده است. تردیدی نیست که یک حنجره و یک تارجان، تاب صد آواز ندارد، که لحنی می‌طلبد به یکتایی، اصالتی می‌خواهد به شیوایی، قوه‌ای به بی‌کرانگی و دقتی به دقیقی و دانایی.

خواننده این اثر، علی انصاری، یک تنه آن کرده بایست و شایست. اما تا بدانجا که خیال و گمان و دانشم مجال می‌دهد، کاری که کمتر از حنجره‌ای بر می‌آمده است. و اگر نظر موسیقی‌شناسان غیر از این منظر است، چیزی از ارزش‌های ناب هنری این اثر کم نمی‌کند. مهم‌تر در انداختن طرح نویی است که خواننده آگاه و هنرشناس «هَرار» بدان دست یازیده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->