پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت رکوردشکنی شهرداری مشهد در جذب سرمایه و انتشار اوراق مشارکت | تأمین مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های شهری خراسان رضوی، میزبان ۱۰ درصد موزه‌های کشور | گزارش شهرآرانیوز از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در موزه‌های استان هوا آلوده است؛ شهروندان کلانشهر مشهد اصول خودمراقبتی را رعایت کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟ درباره قاسم ارفع که فردوسی را دوباره دفن کرد | یَلی بیرون شاهنامه فاضلاب سرگردان و دردسر‌های مردم مشهد شهردار مشهد مقدس: روابط عمومی، آینه تمام‌نمای عملکرد سازمان و پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری است شهردار منطقه ۴ مشهد مقدس: ساخت شهر بدون ترویج فرهنگ شهدا، ناتمام است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم جو نسبتاً پایدار و احتمال بارش باران در برخی نقاط روابط عمومی نوین صدای مردم، زبان توسعه «باره توس» بی‌بار مانده است | دیوار دورتادور شهر تابران توس نیازمند بازسازی است توسعه و توازن شهری مشهد با ساخت بوستان ۷۳ هکتاری «کرامت» ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اشتغال مجدد بازنشستگان تأمین اجتماعی، مستمری را قطع می‌کند
سرخط خبرها

هزینه افزودن هر اتوبوس به ناوگان در مشهد، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان /۶۰ واگن خط یک متروی مشهد، متوقف در ایستگاه بی‌اعتباری‌

  • کد خبر: ۱۳۴۴۳
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
هزینه افزودن هر اتوبوس به ناوگان در مشهد، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان /۶۰ واگن خط یک متروی مشهد، متوقف در ایستگاه بی‌اعتباری‌
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، با اشاره به مصوبه اضافه‌کردن ۶۰ واگن به خط یک مترو گفت: درحال حاضر وزارت کشور با این موضوع موافقت کرده و باید وزارت صنعت و معدن نیز موافقت لازم را داشته باشد و باید دید این مصوبه با توجه به تحریم‌ها و کمبود منابع مالی دولت آیا محقق می‌شود یا خیر؟

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی بهاروند شب گذشته، دهم دی‌ماه، در نشست با اصحاب رسانه و نمایندگان سمن‌ها که در دفتر سرپرستی روزنامه مردم‌سالاری در مشهد برگزار شد، علت بخش عظیمی از آلودگی هوای مشهد را تردد خودروهای بی کیفیت عنوان کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد افزود: مشهد نسبت به دیگر کلان‌شهرهای کشور به ویژه در بحث مترو از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: حفاری خط سه مترو تا پایان امسال به اتمام‌ می‌رسد و برای احداث خط چهار نیز یک هزار و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم‌ است که این پروژه نیز از سال آینده آغاز می‌شود.

بهاروند مسیر خط ۴ مترو را از خواجه ربیع به میدان شهدا و از آنجا به شهرک شهید رجایی بیان کرد و گفت: در واقع میدان شهدا محل تلاقی خطوط مترو می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به مصوبه اضافه‌کردن ۶۰ واگن به خط یک مترو، تصریح کرد: درحال حاضر وزارت کشور با آن موافقت کرده و باید وزارت صنعت و معدن نیز موافقت لازم را داشته باشد و باید دید این مصوبه با توجه به تحریم‌ها و کمبود منابع دولت در پرداخت‌هایش آیا محقق می‌شود یا خیر؟!

اضافه کردن هر اتوبوس یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

وی افزود: با توجه به گرانی بنزین باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد اما دست ما بسته است چرا که هر اتوبوس یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد و دولت باید گشایش‌هایی انجام دهد که هنوز خبری نیست.

وی با بیان اینکه در مشهد روزانه ۶ میلیون سفر انجام و سالیانه سی میلیون مسافر وارد این شهر می‌‌شود، یادآور شد: با تمام این‌ها مشهد شهر تمیزی است و اگر هر کلان‌شهر دیگری بود شاید این توان و کشش را نداشت.

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر مشهد به طرح دوچرخه اشاره و عنوان کرد: بحث دوچرخه‌های فعلی در زمان خودش طرح خوبی بود اما این طرح از فلسفه اولیه خود جدا شد و عملا در این دو سال خرده ای کارایی لازم را ندارد و شهروندان استقبالی نکردند.

بهاروند از طرح جدید و ورود ۲ هزار دوچرخه و ۲۰۰ اسکوتر به ناوگان حمل ونقل با دوچرخه خبر داد و تصریح کرد: در این طرح جدید مسیر خاصی برای دوچرخه هوشمند با دریافت و تحویل سیستم اپلیکیشن در نظر گرفته شده است تا برای شهروندان با دریافت کد اشتراک قفل باز شود و به این طریق دوچرخه دریافت و باز‌می‌گردانند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید دریافت دوچرخه شبانه روزی است و محدودیت زمانی در بحث دوچرخه اشتراکی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه دوچرخه را باید به عنوان حمل و نقل پاک و سالم فرهنگ سازی کنیم، اضافه کرد: برای توسعه این نوع از حمل‌ونقل تا پایان سال ۹۷ توانستیم ۱۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری را افزایش دهیم اما این مسیرها پیوسته نبودند بنابراین تا پایان سال ۹۸ حدود ۵۰ مسیر دیگر احداث می‌کنیم.

طرح ترافیک؛ بهترین راه حل معضل ترافیک هسته مرکزی شهر

بهاروند افزود: بهترین اقدام برای حل معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر، اتخاذ محدودیت و طرح ترافیک‌ است تا با امتیاز به حمل و نقل عمومی، شهروندان به استفاده از آن ترغیب شوند.

وی در ادامه به ذکر دلایلش جهت ساخت و افزایش پارکینگ در هسته مرکزی و نقاط پرترافیک شهر اشاره کرد و گفت: با ساخت پارکینگ مخالفیم چون به ترافیک‌ دامن می‌زند؛ سیاست ما به سمت توسعه حمل و نقل عمومی است اگر مطالبات ما از سمت دولت پرداخت شود خط چهار ظرف ۲ سال آینده بهره‌برداری می‌شود و به تبع آن، حمل و نقل عمومی توسعه می‌یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ادامه سخنانش به ذکر سه نکته اساسی در حل معضل ترافیک پرداخت و تصریح کرد: کار فرهنگی، بحث‌های اقتصادی و ایجاد محدودیت‌ جهت کاهش تردد‌های شخصی باید گذاشته شود تا معضل ترافیک حل شود این تجربه موفق اکثر کشورهای دنیا است.

بهاروند از عدم افزایش هزینه‌ مترو در سال جاری خبر داد و در ادامه سخنانش به اصلاح هندسی و احداث تقاطع غیر هم سطح در سطح شهر برای کمک به مسئله ترافیک اشاره کرد و افزود: در دنیا بهترین راه حل برای رفع ترافیک و آلودگی‌ هوا، توسعه حمل و نقل عمومی با سوخت جایگزین مثل حمل و نقل برقی است، متاسفانه خودروهای ما سه برابر استاندارد دنیا سوخت مصرف می‌کنند و تولید آلودگی دارند اگر این مصرف سوخت کم شود می‌تواند به بحث آلودگی کمک زیادی کند.

وی در ادامه به طرح الیت اشاره کرد و گفت:با این طرح به توزیع عادلانه پارک حاشیه‌ای و سامان‌دهی آن کمک شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پایان به گلایه سمن‌ها در خصوص قطع درختان در طرح‌های اصلاح هندسی و احداث تقاطع‌ها و مسیرهای جدید همچون پل پرتوی اشاره و اظهار کرد: با سیستم‌های نوین، درختان کمتر قطع می‌شوند و اکثر آنها جابه‌جا می‌شون،  اگر هم درختی به ناچار قطع گرد سه برابر آن درخت کاشت و جایگزین می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->