احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین |رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ارتقای سلامت هدف ما است اگر آدامس قورت دهیم چه می‌شود؟ حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت+ فیلم شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بیماری‌های رایج در بین دهه شصتی‌ها

  • کد خبر: ۱۳۴۵۴۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
بیماری‌های رایج در بین دهه شصتی‌ها
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، توضیحاتی را درخصوص افزایش بیماری‌های دوران کرونا ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا مهدوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: پاندمی کرونا باعث افزایش شیوع برخی بیماری‌ها شده است.

مهدوی به افزایش شیوع فشارخون، دیابت، چاقی، اضافه وزن و…، اشاره کرد و افزود: افزایش این بیماری‌ها منجر به افزایش بیماری‌های عروق کرونر و در نهایت، بروز سکته‌های قلبی و مغزی شده است.

وی در ارتباط با کاهش سن بیماران قلبی، گفت: واقعیت این است که بیماری‌های قلبی را در سنین پایین می‌بینیم. یعنی در بین کسانی که دهه شصتی هستند و حالا وارد میانسالی شده اند.
وی با اشاره به افراد دهه شصتی، ادامه داد: شیوع بیماری‌های قلبی در این گروه سنی ناشی از تعداد زیاد آنها است.

مهدوی گفت: سن ابتلاء به بیماری‌های قلبی می‌تواند به خاطر عوامل خطر پایین بیاید.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین جنس زن و مرد از لحاظ ابتلاء به بیماری‌های قلبی وجود دارد یا خیر، افزود: معمولاً خانم تا زمانی که به دوران یائسگی نرسیده اند، کمتر از مردان به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. اما، در دوران سالمندی، تقریباً برابر می‌شوند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->