سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت بروز نارسایی مزمن قلبی چیست؟

  • کد خبر: ۱۳۴۱۴۳
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
علت بروز نارسایی مزمن قلبی چیست؟
در یک مطالعه جدید، محققان دریافتند که رسوب آهن به دنبال حمله قلبی منجر به تشکیل بافت چربی می‌شود که نتیجه آن، نارسایی مزمن قلبی در نیمی از بازماندگان است.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک مطالعه جدید از مدل‌های حیوانی برای بررسی اینکه چرا ۵۰ درصد افراد پس از تجربه حمله قلبی دچار نارسایی مزمن قلبی می‌شوند، استفاده شد.

محققان دریافتند که رسوب آهن به دنبال حمله قلبی منجر به تشکیل بافت چربی در قلب و در نتیجه نارسایی مزمن قلب می‌شود.

آنها همچنین دریافتند که داروهایی که آهن را از بدن خارج می‌کنند ممکن است برخی از علائم نارسایی مزمن قلبی را کاهش دهند.

حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که یک لخته خون جریان خون را به قلب مسدود می‌کند.

درمان‌های پزشکی و جراحی می‌تواند شریان‌های مسدود شده را دوباره باز کند و جان انسان‌ها را نجات دهد. با این وجود، حدود ۵۰ درصد از افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند متعاقباً دچار نارسایی مزمن قلبی می‌شوند و در عرض ۵ سال می‌میرند.

شواهد زیادی نشان می‌دهد که حمله قلبی می‌تواند منجر به رسوب مزمن آهن و تجمع سلول‌های ایمنی پیش التهابی شود.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که رسوب چربی در ناحیه حمله قلبی نیز رایج است و با اختلال در عملکرد قلب مرتبط است. اما مشخص نیست که چگونه رسوب چربی در اطراف اسکار حمله قلبی اتفاق می‌افتد.

درک بیشتر در مورد چگونگی ایجاد نارسایی مزمن قلبی پس از حمله قلبی می‌تواند راه را برای درمان و شیوه‌های پیشگیری جدید هموار کند.

برای این مطالعه، محققان یک گونه سگ را مطالعه کردند. همه حیوانات دچار حمله قلبی شدند، اما برخی از آنها دچار خونریزی شدند که یکی از شایع‌ترین و آسیب رسان ترین صدمه‌های قلبی پس از حمله قلبی است.

آنها سگ‌ها را در طول ۶ ماه بعد با ام آر آی قلب، ارزیابی‌های میکروسکوپی و تجزیه و تحلیل شناسایی پروتئین‌ها، تحت نظر گرفتند.

محققان به مدت ۸ هفته پس از حمله قلبی به برخی از سگ‌هایی که دچار خونریزی در ماهیچه‌های قلب شده بودند، یک شلاتور آهن، دارویی که آهن اضافی را از بدن دفع می‌کند، دادند. بقیه سگ‌ها این دارو را دریافت نکردند و به عنوان گروه کنترل نگهداری شدند.

از تصویربرداری MRI قلب، محققان دریافتند که رسوب آهن در قلب سگ‌هایی که پس از حمله قلبی دچار خونریزی در عضله قلب شده‌اند، بیشتر است. آنها همچنین دریافتند که سطح آهن بالا از ۳ روز تا ۶ ماه پس از حمله قلبی تقریباً ثابت می‌ماند.

همچنین مشخص شد که رسوب چربی مشخصه حمله قلبی است و سطح رسوب چربی با تجمع آهن مرتبط است.

شلاتورها به طور قابل توجهی تجمع آهن و چربی را کاهش دادند و با بهبود آناتومیکی و عملکردی مثبت همراه بودند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->