کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

چالش‌های جدی سریال «جزر و مد»

  • کد خبر: ۱۳۴۹۰۲
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
چالش‌های جدی سریال «جزر و مد»
محسن توکل‌فرد تهیه کننده «جزر و مد» درباره روند ساخت سریال و رفع برخی اختلاف ها گفت: مشکل حادی بین نویسندگان و کارگردان نبود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن توکل‌فرد تهیه کننده سریال «جزر و مد» که از شبکه دو سیما پخش می شود درباره فضای این مجموعه تلویزیونی، توضیح داد: در «جزر و مد» سعی بر این بوده است که اولویت هایی را که سازمان برای تهیه کننده لحاظ کرده، در رعایت شود و در پس زمینه این سریال نیز وجود دارد. قسمت اول این مجموعه در تهران می گذرد و سپس به اهواز، شوشتر و بندر ماهشهر می رود.

وی درباره فرآیند تولید و پیچیدگی هایش اظهار کرد: مرحله فیلمبرداری با برنامه ای که داشتیم همان ۴ ماه طول کشید اما مراحل فنی و پس تولید به دلیل تغییر و تحولات سیمای استان ها و شبکه، همچنین نداشتن بودجه کافی به تعویق افتاد. حتی قبل از فیلمبرداری دو بازیگر شخصیت اصلی به دلیل تاخیر به سراغ کار دیگری رفتند اما با قاطعیت می گویم که هیچ مشکلی در گروه بازیگران تا پایان مجموعه نبود.

این تهیه کننده درباره مشکلاتی که بین گروه نویسندگان و کارگردان اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: بین گروه نویسندگان و گروه بازنویسی مشکلاتی بود که حل و ختم به خیر شد. در واقع توافقی بین بنده با گروه نویسندگان، کارگردان و دوستان تصمیم گیرنده در سیمای استان ها صورت گرفت، ولیکن مشکل حادی نبود. کار که به تاخیر بیفتد انتظارات نسبت به کار زیاد می شود مگر این که از همان ابتدا سکانس به سکانس پیش روند که اختلافات کمتر شود. (در اینجا بیشتر بخوانید)

توکل فرد درباره چالش های خود برای ساخت این سریال نیز گفت: هزینه های سرسام آور چالش ما بود. برآورد کارمان در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۸ صورت گرفته بود که در همان سال به دنبال گرانی بنزین، تورم شدید درجامعه حکم فرما شد. پس از آن به کرونا رسیدیم و همه کارها تعطیل شدند، جلوتر رفتیم و پروژه را کلید زدیم تا اینکه به هوای گرم با دمای ۵۲ درجه خوردیم و از طرفی ماه رمضان را هم داشتیم و برخی از عوامل روزه می گرفتند و در این دما اذیت می شدند. هزینه ها به روز شده بود و از سویی توان نداشتیم که هزینه ها را جبران کنیم و تلویزیون هم که هنوز هم به آن شکلی که باید عمل نکرده است، البته قول دادند در یک الی دو هفته آینده مشکل ما را حل کنند. همچنین نیروهای حرفه ای تدارکات و تولید در شهرستان ها وجود ندارد و حتی در شهرستان تهیه لوکیشن ها نیز سخت است و فشار می آورد.

وی ضمن بیان اینکه استفاده از نیروهای حرفه ای مسایل و مزایایی دارد، عنوان کرد: مزایای آن این است که تبادل تجربه بین افراد حرفه ای و علاقمند که مجالی برای کار کردن نداشتند صورت می گیرد، همچنین نیروهای بومی شهرستان ها بسیار مستعد و کم ادعا هستند و این باعث می شود که آن ها شناسایی شوند.

این تهیه کننده از چند استعداد جدید گفت: علی غریب یک نقش تمام و کمال در این اثر داشت و بعد از آن در «خنداننده شو» مقام اول را کسب کرد و به شهرت رسید. او از بچه های استان گلستان بود که طبق پیگیری هایی که شد «در جزر و مد» تست داد و توسط کارگردان پذیرفته شد. او با ظرفیت و مستعد است. همچنین بازیگر نوجوانی داریم و چند هنرمند خانم ناشناس دیگر را معرفی کرده ایم. ایلیا بعنونی نژاد که ۱۰ سال بیشتر سن ندارد و مطمئنم در این کار دیده می شود، همچنین سنا موسوی از مردمان خوب عرب خوزستان است که نقش خوبی در این کار داشت و امیدوارم مردم اثر را ببینند و لذت ببرند. همین تبادل هاست که باعث می شود نیروهای مستعد شناسایی شود و به مرور به تجربه هایشان اضافه شود.

توکل فرد ضمن اشاره به اینکه پیش بینی استقبال مخاطبان سخت است، توضیح داد: رقیب اصلی این سریال جام جهانی است و مخاطب اوقات فراغتش را تقسیم می کند، اما بازتابی که از عوامل و صاحب نظران گرفتم متوجه شدم که به خوبی با این مجموعه ارتباط برقرار کردند. احساسم این است که اگر مخاطب زمان بگذارد و سریال را ببیند پای بند آن می شود زیرا که کار بدون تظاهری است و ادعا ندارد که می خواهد معضلات یا ارزش ها را بیان کند بلکه سعی کرده تا به وظیفه خودش عمل کند.

وی در پایان گفت: معضل جامعه را حرف بدون عمل می بینم. اگر همه در هر جایگاهی به حرف خود عمل کنند، همه مشکلات ما حل می شود. تولید کارهایی که جوانان استان ها را درگیر کند بسیار مفید است. مزایای کار در شهرستان این است که مخاطب با لهجه، سوژه، آدم ها و لوکیشن های جدید رو به رو می شود، نمونه موفق این پیشنهاد نیز سریال «نون خ» بود.

 

چهره‌های جدید در «جزر و مد» تلویزیون

سریال‌ «جزر و مد» به تهیه‌کنندگی محسن توکل‌فرد و کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده از شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ روانه آنتن شبکه دو سیما شده است.

در این سریال ۳۰ قسمتی به موضوعات متعددی همچون اشتغال، ازدواج جوانان، محیط زیست، خانواده، مشاغل زود بازده، کارآفرینی و… پرداخته می شود.

در خلاصه داستان «جزر و مد» آمده است: «لطیف که سال‌ها پیش از ماهشهر به تهران مهاجرت کرده، در همان جا تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند شده است، اکنون در آستانه بازنشستگی است اما به دلیل مشکلاتی که برای او و خانواده‌اش پیش آمده مجبور می‌شود از تهران به زادگاهش خوزستان مهاجرت کند و در خانه باغ متروکه‌ای که از پدرش به ارث رسیده به همراه خانواده‌اش مستقر شوند.»

همانگونه که از خلاصه داستان مشخص است بحث مهاجرت معکوس از تهران به استان خوزستان و بیان ظرفیت‌های ‌بومی استان به ویژه شهر‌های ماهشهر و سربندر از اهداف این سریال بوده است و در ساخت آن از چهره‌های ملی در کنار هنرمندان استانی استفاده شده است.

رضا فیاضی، نصرالله رادش، علی غریب، افسانه ناصری، مهدی امینی خواه، ملیکا پارسا دوست، آیسان کرمی، ایلیا بعنونی نژاد، سیده سنا موسوی، بهاره یارمحمدی، دکتر عبدالمجید حیاتی، آزاده جدیدی، فرشته غلامی، متین نصیریان، محمد غدیر زاده و باحضور عباس محبوب، خشایارراد، حمید لولایی، علی اصغر حیدری، فریده دریامج و…. در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بخشی از عوامل این سریال عبارتند از تهیه‌کننده: محسن توکل فرد، کارگردان: علی عبدالعلی زاده، نویسنده: علی عبدالعلی زاده (باتشکر از فاطمه پاسبان و یاسین عرب) مدیر تصویربرداری: سهیل خویشکار، مدیر صدابرداری: علیرضا شیرالی، تدوین: رسول صبوری، طراح صحنه: علی مربی، طراح لباس: زهرا شوشتری، موسیقی: بهنام صبوحی، مدیران تولید: احمد مکاری و غلامرضا مزرعه، دستیار تهیه: سیدمجتبی پوررضوی صداگذار: مهدیه مرادی، جلوه های ویژه: مسلم زندی، طراح چهره پردازی: رسول نعمتی، دستیار کارگردان وبرنامه ریز: فرشاد ارج، مهدی مقدم، دستیارتولید: شهرام خسروی، مدیران صحنه: مهدی شهرابی، شهرام افشاری، میلاد حاتمی، منشی صحنه: آزاده جدیدی، دستیار صداگذار و تدوین: فهیمه اسدی نسب، تصویر برداران: مهران گلنگدار، محمود حمیدی، مشاور برنامه: عبدالمجید حیاتی، عبدالمحمد چینی ساز، مجتبی همت پور وفرهاد گلی، طراح نشان: سید محمد موسوی پارسا، ناظر کیفی: مهدی فرجی.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در صداوسیمای مرکز خوزستان به سفارش مرکز سیمای استان‌ها تهیه شده است و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. همچنین پنجشنبه‌ها همین ساعت خلاصه هفتگی این سریال پخش می‌شود. بازپخش این سریال ۱:۱۰ بامداد، ۹:۱۵ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->