سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

خراسان رضوی به لحاظ تعداد مخاطب سینما رتبه دوم در کشور را دارد

  • کد خبر: ۱۳۵۰۴۱
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
خراسان رضوی به لحاظ تعداد مخاطب سینما رتبه دوم در کشور را دارد
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون ۶۰۰ سینما در کشور فعال هستند و استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد مخاطب سینما رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد خزاعی در نشستی که صبح امروز، ۲۵ آبان با حضور سینماگران و مدیران موسسات سینمایی خراسان رضوی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، با اشاره به مشکلات پیش روی هنرمندان شهرستانی برای تولید،تهیه و پخش آثارشان اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل انجام سفرهای استانی به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و انجام برنامه‌ریزی‌های تحولی، آگاهی به مشکلات مبتلا به در خصوص منابع، امکانات، تجهیزات و مراحل ساخت فیلم در شهرستان‌ها است که متاسفانه باعث مهاجرت هنرمندان فیلمساز به تهران شده است.

وی با اشاره به اینکه چراغ سینما نباید خاموش شود، افزود: در حال حاضر ۱۲ شهرستان استان خراسان رضوی یا سالن سینما ندارند و یا سالن های موجود آن‌ها تعطیل هستند. با این حال استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد مخاطب سینما رتبه دوم و به لحاظ زیرساخت رتبه سوم کشور را داراست.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما در دولت سیزدهم ایجاد زیرساخت‌های مناسب و فرصت دادن برای اکران فیلم‌هایی است که در نوبت پخش مانده‌اند .

خزاعی با بیان اهمیت توزیع عادلانه منابع امکانات و اعتبارات بین تهران و شهرستان ها خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۰ درصد بودجه سینمای جوان و ۳۰ درصد بودجه مرکز گسترش سینمای تجربی به استان‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هنرمندان شهرستان‌ها نیز با کسب افتخارات در جشنواره‌های فیلم کوتاه و سینماحقیقت توانمندی خود را ثابت کردند. بر این اساس ایجاد امکان حضور هنرمندان شهرستانی در جشنواره‌های مختلف و کسب تجربه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور است.

رئیس سازمان سینمایی در خصوص برنامه‌های آتی این سازمان عنوان کرد: برگزاری آیین مهر سینمای ایران، اختصاص مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز دفاتر سینمای جوان کل کشور، تدوین ساز و کار به رسمیت شناختن تهیه‌کنندگان استانی و امکان اکران‌های تولیدات بومی در استان‌ها، راه‌اندازی ۲۰۰ سینما در کل کشور تا پایان سال جاری، تولید حداقل پنج یا ۶ فیلم سینمایی با موضوع فولکلور و مسائل بومی استان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان سینمایی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->