برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

درباره فناوری آفساید نیمه‌خودکار و VAR در جام جهانی قطر

  • کد خبر: ۱۳۵۵۴۲
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
درباره فناوری آفساید نیمه‌خودکار و VAR در جام جهانی قطر
فیفا از چندی پیش اعلام کرده بود که از فناوری آفساید نیمه خودکار در جام جهانی قطر استفاده می‌شود. این سیستم، ابزاری پشتیبانی برای داوران است و به آن‌ها کمک می‌کند در طول مسابقات تصمیم‌های دقیق‌تر و سریع‌تری درباره‌ی آفساید‌ها بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز -  فناوری آفساید نیمه خودکار  از ۱۲ دوربین ردیابی در اطراف استادیوم استفاده کرده و به محض اینکه توپ توسط بازیکنی در موقعیت آفساید در زمین دریافت شود، هشداری برای کمک داور ویدیویی (VAR) ارسال می‌کند.

درباره فناوری آفساید نیمه‌خودکار و VAR در جام جهانی قطر

دوربین آفساید نیمه اتوماتیک

استفاده از سیستم VAR در فوتبال تازگی ندارد، اما قرار است این سیستم در مسابقات جام جهانی قطر به بهترین شکل ممکن به‌کار گرفته شود. چنانچه داور مسابقه درباره‌ی هرکدام از موارد زیر تصمیم اشتباه واضحی بگیرد یا حادثه‌ای جدی از دید او دور بماند؛ با استفاده از کمک داور ویدیویی صحنه بازبینی شده و به داور مسابقه اطلاع داده می‌شود:

وجود شک و شبهه‌ای در گل پذیرفته شده یا گل مردود اعلام شده
خطای پنالتی اعلام شده یا خطای پنالتی اعلام نشده
کارت قرمز مستقیم (شامل کارت زرد دوم نیست)
اشتباه در اخراج بازیکنان
دوربین آفساید نیمه اتوماتیک عملکرد

قبل از اطلاع‌رسانی به داور داخل زمین، ناظر ویدئویی باید داده‌ها و هشدار‌های سیستم کمک داور ویدیو‌یی را تأیید کرده و سپس داور اصلی را مطلع کند. این فرایند تنها در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد و بدین‌ترتیب روند تصمیم‌گیری درباره‌ی آفساید، سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا معتقد است که فناوری تشخیص خودکار آفساید درواقع همان فناوری VAR بهبود‌یافته و درهمین راستا اضافه کرد:

این فناوری درنتیجه‌ی ۳ سال تحقیق و آزمایش به دست آمده و در نوع خود بهترین‌ها را برای تیم‌ها، بازیکنان و هوادارانی که به قطر می‌آیند، ارائه می‌دهد. فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸ با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی گامی جسورانه برداشت و این فناوری موفقیت خود را بدون بحث و جدل ثابت کرد. ما به توسعه‌ی آن بسیار افتخار می‌کنیم و مشتاقانه منتظریم جهان نیز مزایایش را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشاهده کند.

تشخیص آفساید

درباره فناوری آفساید نیمه‌خودکار و VAR در جام جهانی قطر

شناسایی انواع خطا یا هر نوع نقض قوانین فوتبال مانند خطای لمس توپ با دست، آفساید، خطای فیزیکی بین بازیکنان، تشخیص خطا‌ها در محوطه‌ی پنالتی یا نزدیک به محوطه‌ی جریمه و صحت‌سنجی تشخیص داور در این نواحی و بازسازی سه‌بعدی صحنه‌های بازی از دیگر مزایایی است که فناوری تشخیص آفساید نیمه‌خودکار و سیستم کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ارائه می‌دهند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->