ماجرای قاچاق فیلم مرد عینکی چه بود؟ برنامه‌های آشپزی تلویزیون برای همدردی با مردم غزه تعلیق شدند اعضای شورای سیاست‌گذاری جشن عکاسان سینمای ایران را بشناسید + اسامی فیلم‌های سینمایی نهمین هفته تابستانی شبکه کودک و امید مشخص شد + زمان پخش رقابت فیلم کوتاه «همدم» در جشنواره ای آمریکایی روایت جنگ ۱۲ روزه از دوربین ۵ بانوی مستندساز ایرانی صدور مجوز ساخت برای فیلم‌های دانشی، مهدویان و لیلا عاج ادامه نمایش سریال «حکایت‌های کمال» در تلویزیون + زمان پخش جزئیات تشییع و خاکسپاری استاد فرشچیان در اصفهان (۲۵ مرداد ۱۴۰۴) انتشار فراخوان بخش اجرایی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی تارانتینو راز فینچر درباره دنباله «روزی روزگاری در هالیوود» را افشا کرد «ایران سبز» در شبکه یک سیما | عطر روستا به خانه مردم می‌آید آخرین پیگیری‌ها برای پرداخت یارانه کاغذ ناشران معرفی نامزد‌های بهترین کارگردانی پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان سینما نادر فلاح با نمایش «جایی که گوزن‌ها آواز می‌خوانند» درمشهد روی صحنه می‌رود انتشار کتاب «۵۵ سال، ۸۵ فستیوال» اثر بهمن مقصودلو
سرخط خبرها

سفر «لوپتو» به شهر‌های فاقد سینما

  • کد خبر: ۱۳۶۸۱۳
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
سفر «لوپتو» به شهر‌های فاقد سینما
محمد‌حسین صادقی، تهیه‌کننده فیلم «لوپتو» در برنامه «سینما فرهنگ» رادیو فرهنگ گفت: تلاش می‌کنیم «لوپتو» را در فرهنگسرا‌ها و کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان شهر‌های فاقد سینما اکران کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «لوپتو» محصول استودیوی انیمیشن فراسوی ابعاد در کرمان است. فرایند تولید این انیمیشن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا اواسط سال ۱۳۹۸ طول کشید. اگرچه قرار بود این انیمیشن در سال ۱۳۹۹ اکران شود، ولی به دلیل همه‌گیری کرونا و تعطیلی سینما‌ها ۱۱ آبان امسال اکران شد و تا الان بیش از چهار میلیارد تومان فروش داشته است. 

محمد‌حسین صادقی، تهیه‌کننده فیلم «لوپتو» در برنامه «سینما فرهنگ» رادیو فرهنگ درباره اوضاع فروش فیلم گفت: در شرایط فعلی که شرایط رکود سینما هست، خداروشکر وضعیت فروش امیدوارکننده است. این انیمیشن بیش از چهار میلیارد تومان فروخته است. ما در روز‌های ابتدایی هفته چهارم اکران هستیم. 

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که این انیمیشن را سازمان توسعه سینمایی سوره سفارش داده یا از شما خریده، توضیح داد: این ماجرا مفصل است، ولی همکاران حوزه هنری در ابتدای پروژه در کنار ما بودند. ما سال ۱۳۹۵ شروع به تولید این انیمیشن کردیم، ولی، چون می‌دانستیم تامین هزینه‌های تولید انیمیشن سینمایی سخت است، با سازمان سینمایی حوزه هنری وارد مذاکره شدیم و همکاری مشترک بین ما شکل گرفت. 

وی در پاسخ به این سوال که «لوپتو» برای تولید چقدر هزینه برد، توضیح داد: هزینه فیلم حدود پنج میلیارد تومان شد. البته این عدد برای سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ است و الان هزینه تولید این فیلم سینمایی سه برابر شده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در سینمای ایران برای تولید فیلم‌های رئال بودجه‌هایی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم و به نظر نمی‌رسد که تولید انیمیشن به نسبت سینمای ایران هزینه هنگفتی داشته باشد. 

صادقی با بیان اینکه مخاطب انیمیشن مخاطب کودک و نوجوان است و با اکران آن‌ها مخاطب جدید‌تری به سالن‌های سینما می‌بریم، افزود: معمولاً مخاطبان پایه ثابت سینما تعدادی فیلم مشخص از قبل انتخاب می‌کنند و برای اکران عمومی به سینما می‌روند. ولی انیمیشن می‌تواند به رونق سینمای ایران کمک خوبی کند؛ بنابراین اگر سرمایه‌گذاری و سفارش آثار سینمایی انیمیشن از سوی دولت اتفاق بیفتد، می‌تواند منجر به حمایت سینما به‌طور عمومی شود. 

تهیه‌کننده فیلم «لوپتو» توضیح داد: از آنجایی که شهر‌های زیادی در کشور هستند که سالن سینما ندارند، ولی فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان در آن شهر‌ها وجود دارد. ما تلاش و برنامه‌ریزی‌مان را می‌کنیم که در شهر‌های بدون سینما بتوانیم انیمیشن را اکران کنیم. این برنامه‌ریزی در بعضی از شهر‌ها شروع شده و این روند ادامه می‌یابد. از طرفی، اکران عمومی انیمیشن کودک به یک کار جمعی نیاز دارد و با تلاش یک تهیه‌کننده  انتشار کار‌های کودک به درستی اتفاق نمی‌افتاد. باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا محصولات فرهنگی کودک و نوجوان به دست مخاطب برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->