همه چیز درباره سریال ترسناک ۱۸۹۹ + تریلر

  • کد خبر: ۱۳۷۰۲۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
همه چیز درباره سریال ترسناک ۱۸۹۹ + تریلر
سازندگان سریال دارک (Dark) با اثر جدید خود به نام ۱۸۹۹، ما را به یک ماجراجویی ترسناک و اسرارآمیز می‌برند که در دل دریا و شرایطی بسیار عجیب و غریب جریان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ۱۸۹۹ یک سریال آلمانی چندزبانه تاریخی، معمایی و ترسناک است که یانتیه فریزه و باران بو اودار برای نتفلیکس خلق کرده‌اند؛ زوج هنرمندی که پیش از این با سریال فوق‌العاده «تاریک» (Dark) محصول ۲۰۱۷-۲۰۲۰ خودی نشان دادند و قبل از آن با فیلم «من کی هستم» (Who Am I) شناخته می‌شدند که هم در گیشه سینماهای آلمان پرفروش شده بود و هم نامزدی جوایز بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را در جوایز سینمای آلمان ۲۰۱۵ کسب کرده بود. فصل اول سریال کنجکاوی‌برانگیز «۱۸۹۹» که هشت قسمت است، از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد.

خلاصه داستان سریال ۱۸۹۹

این خلاصه داستان سریال ۱۸۹۹ است؛ سال ۱۸۹۹ یک کشتی بخار حاوی مهاجران، از لندن حرکت می‌کند و قاره اروپا را ترک می‌کند تا به سوی غرب و شهر نیویورک برود. مسافران که از تبارهای مختلف اروپایی هستند با امیدها و آرزوهای‌شان برای قرنی تازه و آینده‌ای نو در قاره‌ای جدید گرد هم آمده‌اند؛ اما سفر آن‌ها وقتی به شکل غیرمنتظره‌ای دگرگون می‌شود که یک کشتی مهاجران دیگر را به نام پرومتئوس/ پرومته پیدا می‌کنند که در آب‌های آزاد سرگردان است. آنچه آن‌ها در این کشتی – که چهار ماه مفقود شده بود – پیدا می‌کنند سفرشان به سرزمین موعود را به کابوسی هراس‌انگیز بدل می‌کند.

عوامل و بازیگران سریال ۱۸۹۹

خالقان: یانتیه فریزه و باران بو اودار، کارگردان: باران بو اودار، فیلمنامه‌نویسان: یانتیه فریزه و باران بو اودار و…، مدیر فیلمبرداری: نیکلاس سامِرِر، تدوینگران: دنیس باکتِر، آنیا زیمنس و…، آهنگساز: بن فراست

بازیگران: امیلی بیچام (مورا فرانکلین)، آنورین برنارد (دانیل)، آندریاس پیشمان (ایک لارسن)، ماچئی موسیاو (اولِک)، میگل برناردو، آنتون لِسِر و…

 ماجرای تولید سریال از کجا شروع شد؟

سیزدهم نوامبر ۲۰۱۸ بود که خالقان سریال دیدنی «تاریک»، یانتیه فریزه و باران بو اودار، اعلام کردند که به موجب قراردادشان با نتفلیکس کار روی این پروژه را آغاز کرده‌اند. بو اودار در ژوییه ۲۰۲۰ بود که در صفحه اینستاگرام خود خبر داد که فریزه نگارش سناریوی قسمت اول و آزمایشی «۱۸۹۹» را به پایان رسانده است.

فریزه در گفت‌وگویی با «ددلاین هالیوود» توضیح داد که بحران مهاجرت اروپا و برگزیت چطور نگارش سناریو را تحت تاثیر قرار داده‌اند: «زاویه دید اروپایی سریال برای ما خیلی مهم بود نه‌فقط از حیث کارکرد داستانی‌اش بلکه شیوه‌ای که قرار بود کار را تولید کنیم. واقعا باید یک همکاری اروپایی شکل می‌گرفت و نه‌فقط ترکیب بازیگران که تمام عوامل باید از میان هنرمندان و متخصصان اروپایی انتخاب می‌شدند. ما احساس کردیم با تجربه سال‌های اخیر اروپا و افت‌هایی که این قاره دستخوش آن‌ها شده است، می‌خواهیم نقطه مقابل برگزیت و ملی‌گرایی‌ای را – که در کشورهای مختلف رشد کرده – به نمایش بگذاریم و به این ایده از اروپا و اروپاییان برگردیم که آن‌ها همه با هم کار می‌کنند و می‌آفرینند. وفاداری به فرهنگ‌ها و زبان‌های اروپایی هم بسیار اهمیت داشت و ما هرگز نمی‌خواستیم شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف داشته باشیم که همه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. قصد ما این بود که در قلب اروپا کاوش کنیم، جایی که هر کسی از جایی می‌آید و به زبان خاصی صحبت می‌کند؛ و زبان تا حد زیادی فرهنگ و رفتار شما را تعریف می‌کند.»

انتخاب بازیگران و فیلمبرداری

شانزدهم دسامبر ۲۰۲۰ خبر رسید که امیلی بیچام نقش اصلی سریال «۱۸۹۹» را بازی می‌کند و باقی ترکیب بازیگران هم به‌طور رسمی دوم مه ۲۰۲۱ اعلام شد؛ و البته با تاکید بر این موضوع که هر بازیگر به زبان بومی خودش صحبت خواهد کرد.

پیش‌تولید از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت رسمی با یک هفته فیلمبرداری آزمایشی به منظور آزمودن لنزها آغاز شد. ابتدا قرار بود فیلمبرداری اصلی از اول فوریه ۲۰۲۱ شروع شود اما با سه ماه تاخیر همراه شد. در نهایت از سوم مه ۲۰۲۱ فیلمبرداری بیرون برلین آغاز شد. «۱۸۹۹» در استودیو بابلسبرگ (که صدها فیلم شاخص در آنجا خلق شده از جمله «متروپلیس» فریتس لانگ و «فرشته آبی» جوزف فون اشترنبرگ) و یک استودیوی تولید واقعیت مجازی جدید (که تحت نظر کمپانی فرعی بو اودار و فریزه با نام «دارک بِی» فعالیت می‌کند) فیلمبرداری شد. البته بخشی از فیلمبرداری هم – که در نوامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید – در شهر لندن انجام شد.

آیا می‌دانید؟

این اولین پروژه‌ای است که صندوق سینمای آلمان (German Motion Picture Fund) بالاترین رقم حمایتی‌اش یعنی ده میلیون یورو را به ساخت آن اختصاص داد.
دو قسمت از «۱۸۹۹» اولین نمایش جهانی‌اش را در روز دوازدهم سپتامبر ۲۰۲۲ در چهل‌وهفتمین جشنواره تورنتو تجربه کرد.
فیلمبرداری در استودیویی بزرگ با ارتفاع ۲۳ فوت (حدود هفت متر)، ۷۵ فوت طول و ۴۵۰۰ فوت مربع فضای مانور برای فیلمبرداری و با فناوری پیشرفته‌ای مشابه سریال «مندلورین» (The Mandalorian) محصول دیزنی انجام شد. این فضای فیلمبرداری با یک پس‌زمینه ال‌ای‌دی پویا احاطه شده بود که در زمان واقعی با یک موتور بازی ویدیویی (Unreal Engine) تصاویرش پردازش می‌شد و با دوربین حرکت می‌کرد تا نتیجه یک پس‌زمینه واقع‌گرایانه از دریا و آسمان باشد تا این توهم به وجود آید که فیلمبرداری در فضای باز صورت گرفته است؛ و چون کل فرایند به صورت زنده فیلمبرداری می‌شد و جلوه‌های ویژه در زمان واقعی اضافه می‌شدند، دیگر نیازی به پرده سبز نبود و در نتیجه به‌شدت از حجم کارهای پس از تولید کاسته شد.

 

منبع: فیلیمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->