وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

نمایشگاه آثار هنری استاد انتظاری هروی در حرم مطهر رضوی افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۳۷۱۰۳
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
نمایشگاه آثار هنری استاد انتظاری هروی در حرم مطهر رضوی افتتاح شد
نمایشگاه «کیمیای مهر» مشتمل بر آثار هنری استاد یوسف انتظاری هروی صبح امروز در نگارخانه موزه آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نمایشگاه مشتمل بر ۳۱ اثر هنری است که در خلق آن از تکنیک‌های مختلف هنری از جمله گلدوزی روی پارچه، قلابدوزی، نقطه پردازی، تذهیب، حکاکی به وسیله تیغ جراحی روی مقوا، نقوش اسلیمی و ... بهره گرفته شده و با استفاده از ابزاری از جمله قلم راپید، گواش و ماژیک رنگی به اجرا در آمده است.
قدیمی‌ترین اثر ارائه شده در این نمایشگاه، اثری با عنوان «شمایل» است که در سال ۱۳۴۸ خلق شده و جدیدترین اثر این نمایشگاه نیز طی یک ماه گذشته به اجرا در آمده است.
گفتنی است استاد انتظاری هروی تا کنون نمایشگاهی از آثار خویش برگزار نکرده و برای نخستین بار است که آثار وی در نگارخانه موزه رضوی به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه تا ۱۷ آذرماه در نگارخانه موزه رضوی، پذیرای علاقمندان به آثار هنری خواهد بود.

درباره استاد یوسف انتظاری هروی

استاد یوسف انتظاری هروی متولد سال ۱۳۱۷ هجری شمسی، خط ثلث را در کودکی نزد پدرش مرحوم حاج محمد طاهری انتظار انتظاری هروی آموخته است. وی ۶ سال در محضر استاد جلال الدین اعتضادی و ۳ سال در مکتب استاد سید حسین میرخانی به کسب دانش و تجربه مشغول بوده و مدرک ممتاز خوشنویسی را در سال ۱۳۵۱ از انجمن خوشنویسان مشهد دریافت کرده است.
استاد انتظاری هروی همچنین هنر قلاب دوزی و گلدوزی را نزد استاد محمود گلدوزیان آموخته است.
از استاد انتظاری هروی آثار مختلفی در حرم مطهر رضوی و دیگر مراکز مذهبی به اجرا در آمده است که از جمله آن می‌توان از موارد ذیل یاد کرد:
- کتیبه‌های بالای پایه‌های ایوان واقع در صحن جمهوری اسلامی
- کتیبه آینه‌کاری کفش کن صحن جمهوری اسلامی
- کتیبه‌های دور گلدسته‌های صحن جمهوری اسلامی
- کتیبه‌های سردر ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی
- کتیبه داخل ایوان طلای صحن انقلاب
- بازنویسی کتیبه سردر ایوان طلای صحن انقلاب که قبلا توسط خوشنویس عصر صفوی «محمدرضا امامی» نوشته شده است
- کتیبه‌های پیرامون محراب مسجد هامبورگ آلمان
- کتیبه سقف ساختمان سفارت ایران در لاهور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->