جابه‌جایی عجیب جسد جوان ایرانی با راننده خارجی + جزئیات نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۴ (نوبت اردیبهشت) منتشر شد + لینک نتایج آمار تکان‌دهنده اما واقعی: بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها، منشأ انسانی دارد بی‌احتیاطی مسافران، علت آتش‌سوزی پارک ملی گلستان اعلام شد + فیلم برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تیرماه ۱۴۰۴ | داوطلبان فریب منابع و سوالات فضای مجازی را نخورند ۸ رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی راه‌اندازی شد قتل فجیع دختربچه ۶ ساله توسط ۶ زن و مرد معتاد موزه‌ها روز چهارشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل شدند دستگیری گوشی‌قاپ‌های خشن با کارآگاه بازی جوان مالباخته و کمک پلیس مشهد وقوع آتش سوزی در جنگل گلستان (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) فوت بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر غرق شدگی در سال ۱۴۰۳ رئیس کمیسیون آموزش مجلس: هر چه زودتر ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی را تعیین تکلیف کنید شهید عماد دهیمی، مامور پلیسی که بعد از شهادت اعضای بدنش اهدا شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) افزایش ۲۰ درصدی بارش‌ها با بارورسازی ابر‌ها در ایران + فیلم تأکید اژه‌ای بر ضرورت مبارزه مدبرانه با مظاهر فساد | لزوم تبیین شفاف و صریح مسائل برای مردم با زاگرس بد برخورد کردیم! | ۴۰ درصد آب کشور وابسته به زاگرس است محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد حذف اسناد فیزیکی ولادت و وفات در ثبت احوال با ورزش کردن از بازگشت سرطان پیشگیری کنید درد مفاصل دارید؟ برای کمبود این ویتامین است انتقال ۱۴۶ زندانی ایرانی از عراق به کشور طی ۳ سال گذشته ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای ۸ مزاحم تلفنی اورژانس در نیشابور
سرخط خبرها

روزی که برچسب‌ها را پاره کردم

  • کد خبر: ۱۳۸۱۱۰
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
روزی که برچسب‌ها را پاره کردم
شاید خیلی هایمان بار‌ها برای دلسوزی در حق هم به کسی برچسبی زده باشیم؛ برچسب‌های ناحقی که نه فقط ممکن است ما را مدیون دیگران کند که با ایجاد ذهنیت منفی، زمینه ساز تخریب دیگران باشد.

چند سال پیش در مدرسه‌ای تدریس می‌کردم. خوشنویسی درس می‌دادم و معمولا کلاس‌های هنر برای بچه‌ها جنبه اوقات فراغت داشت. یکی از کلاس‌ها برایم جدید بود. یکی از معلم ها، قبل از اینکه سر کلاس بروم، صدایم زد و درباره یکی دونفر از بچه‌ها شروع کرد به صحبت کردن و گفت: «این یکی دو نفر، خیلی بچه‌های شلوغی هستند. بیشتر شیطنت‌های کلاس هم زیر سر همین دو نفر است و خلاصه این دوتا را تذکر بدهی، کل کلاس را ساکت کرده ای.»

پس از تشکرکلاس را شروع کردم. ناخواسته تمام مدت حواسم به همان دو نفر بود. خودم را آماده کرده بودم که اگر شیطنتی دیدم، همان اول گربه را دم حجله بکشم و کلاس را توی مشتم بگیرم. کلاس روز اول تمام شد و چند جلسه‌ای که گذشت، اتفاقا متوجه شدم چقدر این دو دانش آموز خلاق و باهوش هستند و شیطنتی که دارند، اصلا خارج از عرف کلاس نیست.

کمی متفاوت‌تر از بچه‌های دیگر بودند و این طبیعت هر دوتای آن‌ها بود؛ چون باهوش‌تر بودند. آن سال‌ها معلمی که همکارم بود، جز دلسوزی هدفی نداشت و می‌خواست کمکم کند تا کلاس را بهتر مدیریت کنم. اما ازسوی دیگر دقت نکرده بود این برچسب، ساختن ذهنیتی برای من است که ممکن است برحق نباشد؛ اتفاقی که در جامعه هم کم رخ نمی‌دهد.

شاید خیلی هایمان بار‌ها برای دلسوزی در حق هم به کسی برچسبی زده باشیم؛ مثلا فلانی کنجکاو است یا فلانی خیلی اهل رفاقت نیست یا فلانی آدم خسیسی است یا... آنچه در ذهن ما از دیگران نقش می‌بندد، صرفا یک برداشت شخصی است که ممکن است مبتنی بر واقعیت نباشد؛ برچسب‌های ناحقی که نه فقط ممکن است ما را مدیون دیگران کند که با ایجاد ذهنیت منفی، زمینه ساز تخریب دیگران باشد.

به خودمان، به دیگران، به آدم‌های دوروبرمان، فرصت شناخت بدهیم. هیچ آدمی لزوما همان تصویر ساخته شده و واگویه شده از ذهن دیگری نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->