جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

«دستورالعمل پخت خوراکی‌های کردی» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۳۸۲۶۰
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
«دستورالعمل پخت خوراکی‌های کردی» منتشر شد
کتاب «دستورالعمل پخت خوراکی‌های کردی» منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «دستورالعمل پخت خوراکی‌های کردی» نوشته دایان ادجکامب با ترجمه سیاوش مرشدی به همت نشر فرجامین با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد.

این کتاب حاص پژوهش میدانی دایان ادجکامب (نویسنده و قصه گو) از مناطق شرقی ترکیه است که در آن مناطق قوم ایرانی تبار کرد کرمانج و کرد زاز/ دیمیلی زندگی می‌کنند. در این کتاب از صبحانه و ناهار گرفته تا شام و عصرانه و خوراکی‌های شیرین و نوشیدنی‌ها گفتارها و دستورالعمل‌هایی آمده که می‌تواند خواننده را تا حدودی با دستورالعمل پخت خوراکی‌های کردی آشنا سازد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

«خر هاتین!» احوال پرسی گرمی است هنگامی که شما به خانه کردها پا می‌گذارید. مهمان‌نوازی کردی افسانه‌ای است. شاید این مسئله برای خاطر شرایط زندگی سیار در مناطق کوهستانی باشد. دیدار کنندگان یا مسافران شاید به ندرت در این مناطق بیایند، به طور معمول آن‌ها از مسافت‌های بسیار دور به این مناطق می‌آیند. با منتهای دقت و شکیبایی، با بهترین‌ها از مهمان‌های خود پذیرایی می‌کنند. تشک‌های قطور که با پشم نرم گوسفند برای استراحت مسافران خسته به آن‌ها داده می‌شود. بنابراین مهم است که هنر مهمان‌نوازی و بخشندگی به طوری نمود پیدا کند که حتا مهمان یک هفته در خانه میزبانش بماند و از او دلیل مسافرتش را نپرسیده باشند.

خوراکی‌های کردی به طور سنتی، بر پارچه‌های رنگی که برای این منظور بافته شده است و روی زمین پهن می‌شود، خورده می‌شود. توی کاسه بزرگ در مرکز این سفره پارچه‌ای گوشت قرار داده شده است و همه از یک کاسه خوراک می‌خورند. در این روزگار اخیر است که سبک خانواده به صورتی شده که خوراکی‌ها را در بشقاب‌ها سرو می‌کنند و خوراکی هم متنوع شده است. در برخی خانواده‌ها یا در برخی موارد، آقایان و بانوان جدا از هم خوراک می‌خورند.

خوراکی‌های کردی بسیار شبیه خوراکی‌های فرهنگ‌های خاورمیانه است. تا حدی ساده است که عناصر را که برای دستورپخت این خوراکی‌ها نیاز است، از بازارهای خاورمیانه تهیه کنید یا به صورت آنلاین از سایت‌های مربوط به این بخش از جهان را بیابید. عناصر دیگر این خوراکی‌ها، برای نمونه: شیر بز، دوغ یا ماست بز، از فروشگاه‌های قابل اطمینان و سلامت و هم چنین از مغازه‌هایی که خوراکی‌های طبیعی می‌فروشند تهیه کنید.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->