کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

یورش کاپیتان آرژانتین به رکورد‌های بزرگان جام‌جهانی فوتبال

  • کد خبر: ۱۳۸۳۲۳
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
یورش کاپیتان آرژانتین به رکورد‌های بزرگان جام‌جهانی فوتبال
مسی در آستانه جاودانگی در فوتبال است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازی تیم‌ملی آرژانتین مقابل استرالیا یک بازی خاص برای لیونل مسی بود، زیرا فوق‌ستاره آرژانتینی در این بازی هزارمین بازی رسمی دوران حرفه‌ای‌اش را انجام می‌داد و به همین دلیل نگاه‌ها به‌طور ویژه روی او بود. مسی در این بازی عملکردی خوب و درخشان داشت و توانست گل اول تیم‌ملی آرژانتین را در دقیقه ۳۵ به‌زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر برساند. او همچنین در بازی برای هم‌تیمی‌هایش فرصت‌های خوبی خلق کرد که البته آن‌ها قدر این موقعیت‌ها را ندانستند. حالا لیونل مسی در هزار بازی رسمی خود موفق شده است ۷۸۹ گل به ثمر برساند و ۳۳۸ پاس گل بدهد. درواقع گل لیونل مسی به تیم‌ملی استرالیا ۷۸۹ امین گل رسمی دوران حرفه‌ای فوق‌ستاره آرژانتینی بود.

یک برد برای رکوردشکنی

لوتار ماتیوس با ۲۵ بازی، میروسلاو کلوزه با ۲۴ مسابقه و پائولو مالدینی با ۲۳ تجربه حضور در مسابقات جام‌جهانی پیشتاز جدول باسابقه‌ترین بازیکنان ادوار جام‌های جهانی هستند؛ بازیکنانی که هیچ‌کدامشان شانس اضافه‌کردن تعداد این بازی‌ها را ندارند. نفر بعدی این رده‌بندی، اما در اوج پختگی با ۲۳ مسابقه هنوز در میدان قطر حضور دارد و می‌تواند در صورت راهیابی تیمش به فینال یا رده‌بندی و بازی در همه مسابقات پیش‌رو، همه این اساطیر را پشت‌سر بگذارد و به‌تن‌هایی به باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی تبدیل شود. آلبی‌سلسته اگر هلند را شکست دهد، ضمن ۲۴ بازی‌شدن مسی این فرصت را برای او فراهم می‌کند تا با حضور در دو بازی مرحله نیمه‌نهایی از رکورد لوتار ماتیوس هم جلو بزند.

افتخاری برای فراموش‌نشدن

دستاورد‌های مسی آن‌قدر زیاد است که مستطیل سبز هرگز به خودش اجازه ازیادبردن این اسطوره را نخواهد داد، اما اضافه‌شدن چنین رکوردی می‌تواند بازهم درجه جاودانگی لیونل مسی در تاریخ فوتبال را بیشتر کند. اینکه او قهرمان جهان می‌شود یا نه، معلوم نیست، اما آرژانتین می‌تواند با راهیابی به دور نیمه‌نهایی و بردن فقط یک مسابقه دیگر فارغ از رسیدن به قهرمانی، اسطوره تیمش را با افتخاری دیگر همراه کند. مسی در این ۲۳ مسابقه ۹ گل و ۶ پاس گل را هم به‌نام خودش ثبت کرده است که آماری قابل‌توجه به‌شمار می‌رود. او این شانس را دارد که در بازی‌های بعدی تیم‌ملی کشورش آمار گل‌زنی‌اش را هم ارتقا دهد و به جمع بهترین گل‌زنان ادوار جام‌جهانی بپیوندد.

دستیابی به عنوان بهترین گل‌زن تاریخ این رقابت‌ها برای مسی کمی دور از دسترس به‌نظر می‌آید، اما به‌صرف دورقمی‌شدن تعداد گل‌های این ستاره در جام‌جهانی، می‌توان در ادوار بعدی بیش از این‌ها از او یاد کرد و مسی را یکی از خاطره‌سازان بزرگ این میدان باشکوه قلمداد کرد. اگر آرژانتین و مسی بتوانند از مرحله یک‌چهارم به سلامت عبور کنند و آلبی‌سلسته به هفت بازی در قطر برسد، مسی بالاتر از ماتیوس می‌ایستد و یک رکورد بزرگ دیگر را به‌نام خودش اختصاص خواهد داد؛ رکوردی که فراموش‌کردن این فوق‌ستاره را از فرهنگ لغت فوتبال ملی دنیا پاک می‌کند.

عبور از مارادونا و غیبت رقبا

لیونل مسی تا همین‌جا هم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ از رکورد ۲۱ بازی دیه‌گو مارادونا عبور کرده است و به‌تن‌هایی عنوان بیشترین بازی ملی در جام‌جهانی برای آرژانتین را یدک می‌کشد. او برای عبور کامل از اسطوره فقید فوتبال کشورش فقط به یک قهرمانی احتیاج خواهد داشت. در بین ستاره‌های فعلی و حاضر در قطر، کریستیانو رونالدو با بیست بازی در جام‌جهانی جدی‌ترین تعقیب‌کننده مسی به‌شمار می‌رود. رونالدو در صورتی که تیمش به مراحل پایانی هم برسد، با اضافه‌شدن چهار بازی دیگر به آمار مسابقاتش در جام‌جهانی، بازهم به ماتیوس نخواهد رسید.

توماس مولر آلمانی هم که نوزده بازی در جام‌جهانی را به ثبت رسانده است، در صورت حضور در جام بعدی شانس نزدیک‌شدن به مسی و دیگران را در بالای رده‌بندی باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ جام‌جهانی خواهد داشت. مسی و آرژانتین برای جلوگیری از آلمانی‌ماندن صدر این جدول باید هرچه در چنته دارند، در قطر پیاده کنند و به نیمه‌نهایی برسند. فوتبال برای آن‌ها صبر نخواهد کرد و فوق‌ستاره‌های بعدی در راه‌اند. لیونل مسی باید قدر این آخرین فرصت را بداند و صدر جدول را از آلمانی‌ها بگیرد و امیدوار باشد فوتبال آلمان به این زودی ستاره‌ای برای رکوردشکنی دراین‌زمینه معرفی نکند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->