حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا برداشته می‌شود (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

میانگین حقوق دولتی‌ها ۱۰ میلیون تومان است

  • کد خبر: ۱۳۸۸۳۹
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
میانگین حقوق دولتی‌ها ۱۰ میلیون تومان است
رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد: میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون است اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز،  رئیس سازمان اداری و استخدامی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم، دولت در سال آینده هیچ اقدام تورم زایی انجام نمی‌دهد، گفت: اکنون میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون است، اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی باشد.

میثم لطیفی در مراسم روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره نابرابری در پرداخت‌ها گفت: نابرابری در پرداخت‌ها مشکلی است که مبنای نظری وسیعی دارد، اما باید به دنبال این باشیم که نظام عادلانه پرداخت چگونه و از چه طریقی محقق می‌شود. آیا عدالت این است که متناسب با شایستگی‌ها پرداخت‌ها صورت بگیرد یا آنکه عدالت به معنی برابری است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال میانگین حقوق کارکنان دولت حدود ۱۰ میلیون تومان است. آیا عدالت به این معنی است که به همه ۱۰ میلیون تومان به صورت مساوی پرداخت کنیم یا آنکه براساس شایستگی این پرداخت‌ها صورت بگیرد؛ البته در این زمینه مسائلی هم وجود دارد. به این معنی که دستگاه‌ها برای خودشان قانون خاص تعریف کرده‌اند؛ به عنوان مثال وزارت نفت، وزارت علوم و ... قانون خاص دارند و این قوانین پرداخت‌ها را متفاوت کرده است که در این راستا به دنبال اجرای طرح یکسان سازی هستیم و درصددیم همه کسانی که از این طریق از قانون خارج شده یا برای خود استثنا‌هایی قائل شده اند را در یک مسیر قرار دهیم. البته باید در این میان تفاوت‌ها را هم نگاه کنیم.

وی در ادامه گفت: عدالت به معنی برابری نیست، اما به معنی ولنگاری هم نخواهد بود؛ به همین دلیل دولت در پرداخت‌ها کف و سقفی تعیین کرده است. یعنی این‌که هیچ کارمند دولتی نباید پایین‌تر از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی داشته باشد و حداکثر آن نیز تا هفت برابر این مبلغ مجاز است. البته به دنبال آن هستیم تا با اجرای طرح‌های مختلف این فاصله را در بخش‌های دولتی کاهش دهیم و به چهار تا پنج برابر برسانیم که در بسیاری از کشور‌های دنیا نیز این اتفاق افتاده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->