گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

نامه دیکنز به نامزدش از حراج خارج شد

  • کد خبر: ۱۳۸۸۷۶
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
نامه دیکنز به نامزدش از حراج خارج شد
نامه‌هایی که تصور می‌شد دیکنز آن‌ها را نوشته شده است، پس از تردید کارشناسان از صحت آن، از حراج خارج شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو نامه‌ای که توسط چارلز دیکنز در دهه ۱۸۵۰ نوشته شده بود، پس از اینکه یکی از دانشگاهیان خبره نامه‌ها را به علت جعلی بودن رد کرد، از حراج خارج شد.

لئون لیتواک، تحلیلگر خبره نامه‌ها و دست نوشته‌های دیکنز به گاردین گفت: «دست خط اشتباه است. این امضایی است که همیشه راز را فاش می‌کند. من نامه‌هایی از آن دوران دارم که تأیید می‌کند که این نامه‌ها جعلی است».

تاریخ این نامه‌ها ۲۹ مارس ۱۸۵۵ و ۱۳ نوامبر ۱۸۵۸ است. دیکنز به ماریا بلیتی برای تماشای تئاتر آدلفی می‌دهد و گفته است که ممکن است به آنجا نیاید. «من باید بر روی جملات همیشگی سخت کار کنم» که منظورش کار بر روی مجلاتش بود.

نویسنده در نامه‌ای دیگر به همسرش پیشنهاد کرد که با مشکلاتش راه بیاید که غیر مستقیم به ورشکستگی‌اش اشاره کرد که به دادگاه رفته بود.

در نامه به نقل از دیکنز آمده است: «من می‌نویسم تا به تو اطمینان دهم که در مشکلاتت احساس همدردی می‌کنم و [.]. آنچه برای تو اتفاق افتاده، برای هزاران مرد خوب و شریف هم پیش آمده است. قوی باش و منتظر زمان بهتری باش».

لیتواک، تحلیلگر دست‌نوشته‌ها گفت: «هر دو مورد، جعلیات متون نامه‌های منتشر شده را تکرار می‌کند؛ بنابراین جاعل باید آن‌ها را در مقطعی دیده باشد».

او به‌عنوان تحلیلگر حرفه‌ای دست‌نوشته‌های چارلز دیکنز با حراجی ایرلندی Fonsie Mealy که قصد فروش آن‌ها را در روز چهارشنبه داشت، تماس گرفت و گفت: «نظر حرفه‌ای من بر این است که آن‌ها جعلی‌اند. دستخط چارلز دیکنز این نیست».

لیتواک، استادیار مطالعات ویکتوریایی در دانشگاه کوئینز بلفاست و نمایشگاه‌های دیکنز را در مؤسسات بزرگ مدیریت کرده است. حراج خانه‌ها درباره اصالت نسخه‌های خطی که به آن‌ها ارسال می‌شود، با او مشورت می‌کنند.

او گفت که جعلیات «هر از گاهی مطرح می‌شوند» و از اینکه تخمین زده شده قیمت این دو نامه تنها حدود ۸۰۰ پوند است، تعجب کرد. «نامه‌ای به معشوقه جوان دیکنز باید بیشتر از این باشد».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->