گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

خاطره محمد گلریز از سرود‌های زنده یاد اسفندیار قره باغی

  • کد خبر: ۱۳۹۰۸۶
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
خاطره محمد گلریز از سرود‌های زنده یاد اسفندیار قره باغی
محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی گفت: آقای قره باغی سرود‌های حماسی و انقلابی را با قدرت می‌خوانند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی، درباره مرحوم قره باغی گفت: از اوایل انقلاب با آقای قره باغی دوست بودیم، مرد بسیار دوست داشتی و خوب و مهربان بودند از لحاظ کاری هم آقای قره باغی تحصیلات آکادمیک داشتند و کاربلد و باسواد بودند.

وی ادامه داد: کار‌هایی که انجام دادند بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و در روز‌هایی که هنوز طاغوت فعالیت می‌کرد آقای قره باغی سرود‌های حماسی و انقلابی را با قدرت می‌خوانند و مردم هم در راهپیمایی‌ها آن سرود‌ها را می‌خوانند و از اوایل انقلاب همراه مردم انقلابی بودند.

گلریز عنوان کرد: سرود «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» یکی از معروفترین سرود‌های آقای قره باغی بود که شعر آن را حمید سبزواری سروده‌است و آهنگش را احمدعلی راغب ساخته‌است و یکی از شعار‌های ماندگار شد و هر سال در ۱۳ آبان هرسال این سرود اجرا می‌شد.

گفتنی است:اسفندیار قره باغی ملقب به «صدای انقلاب»، ۱۷ آذر ۱۴۰۱ در سن ۷۹ سالگی به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت.

اسفندیار قره باغی اول بهمن ماه سال ۱۳۲۲ در شهر تبریز محلّه مقصودیه، کوچه قره باغی متولد شد. پدرش قلی خان سالار از مالکین آذربایجان با آشنایی به هفت زبان و از طنز پردازان مشهور بود.

اوّلین اُپرای رادیویی آن مرحوم در سال ۱۳۵۰ (سرود‌ای ایران) است که با همکاری ارکستر بزرگ (رادیو تلویزیون ملی ایران) با رهبری فرهاد فخرالدینی انجام گرفت؛ آهنگساز این سرود مرحوم روح اله خالقی و شعر آن از زنده یاد حسین گل گلاب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->