اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

خانه‌سبز؛ سرپناه گرم کارتن‌خواب‌های مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۴۷۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
خانه‌سبز؛ سرپناه گرم کارتن‌خواب‌های مشهد
معاون شهردار مشهد از پذیرش افزون بر ۱۴۰۰ کارتن‌خواب در گرم‌خانه شهرداری از ابتدای پاییز خبر داد.

علیرضا ظهیری  | شهرآرانیوز؛  از یکشنبه هفته گذشته که نخستین برف امسال در کلان‌شهر مشهد بارید و پس از آن، سرمای شدید بر شهرمان حاکم شد، گرم‌خانه‌های شهرداری با بهر‌ه‌گیری از همه ظرفیت‌های خود، برای پذیرش افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها اقدام کرده‌اند. در‌همین‌راستا در این مدت، حدود هفتصدنفر از افراد بی‌خانمان شهر در گرم‌خانه‌های شهرداری پذیرش شده‌اند و همچنان این گرم‌خانه‌ها شب‌ها پذیرای افراد کارتن‌خواب هستند. شهروندان مشهدی نیز در‌صورت مشاهده فرد کارتن‌خواب می‌توانند از‌طریق سامانه‌های ارتباطی، موضوع را به اطلاع شهرداری برسانند تا برای انتقال این افراد به داخل گرم‌خانه اقدامات لازم صورت گیرد.

سرپناهی گرم برای شب‌های سرد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه هم‌اکنون شهرداری مشهد، یک مرکز خانه سبز با ظرفیت پذیرش صدنفر در شب، برای پذیرایی از افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب در شهر راه‌اندازی و تجهیز کرده است، گفت: این گرم‌خانه از ابتدای فصل سرما پذیرای افراد بی‌سرپناه است؛ افرادی که سرپناهی ندارند، می‌توانند با مراجعه به این مرکز در شب‌های سرد پاییز و زمستان، شب را در مکانی گرم سپری کنند.

البته علاوه‌بر این مرکز، یک ایستگاه انتقال افراد بی‌سرپناه نیز در محدوده تقاطع غیرهم‌سطح فجر با نام گرم‌خانه فجر برپاست. حسین با‌غگلی با بیان اینکه گرم‌خانه خانه سبز از ابتدای مهرماه، مشغول خدمات‌رسانی به افراد بی‌سرپناه است، افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در این زمینه، حضور خودخواسته و داوطلبانه افراد در مراکز متعلق به شهرداری است.

خدمت‌رسانی به ۱۴۰۰ مددجو در خانه سبز

با‌غگلی با بیان اینکه گرم‌خانه خانه سبز شهرداری تا امروز به ۱۴۰۷‌مددجو خدمات‌رسانی کرده است، افزود: با هدف افزایش ظرفیت گرم‌خانه‌ای در شهر مشهد، یک سوله دیگر نیز با ظرفیت ۱۵۰‌نفر، درحال تکمیل و تجهیز است که امیدواریم تا پایان آذرماه به بهره‌برداری برسد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره‌به سوله بولوار توس که تجهیز و راه‌اندازی آن با شهرداری منطقه‌۲ بوده است و شصت‌نفر ظرفیت دارد، گفت: شهروندان عزیز مشهدی می‌‎توانند درصورت مشاهده افراد بی‌سرپناه در معابر شهر، پل‌ها و زیرگذرها، با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد به شماره‌۱۳۷ تماس بگیرند. وی افزود: پس از تماس شهروندان، اکیپ‌ها به محل مراجعه می‌کنند و در‌صورت تمایل، فرد به گرم‌خانه‌های شهرداری منتقل خواهد شد.

باغگلی با بیان اینکه سه‌اکیپ انتقال افراد بی‌سرپناه در شهر فعال است، تصریح کرد: در این مراکز، خدمات پزشکی، بهداشتی و وعده غذایی در‌اختیار افراد قرار می‌گیرد. همچنین خیران شهرمان با حضور در این مراکز ضمن مشارکت با شهرداری، به این مددجویان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش افراد مددجو در گرم‌خانه‌ها محدودیتی ندارد و امکان پذیرش افراد معتاد هم در این گرم‌خانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: البته استعمال موادمخدر در این مراکز ممنوع است. اگر در روز هوا برفی یا یخ‌بندان باشد، افراد می‌توانند در ساعات روز نیز در این مراکز استقرار یابند، اما در روز‌های دیگر این مراکز از ساعت‌۸ صبح تخلیه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->