سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

تب داغ دلار و سکه در روز‌های سرد پاییز

  • کد خبر: ۱۳۹۴۸۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
تب داغ دلار و سکه در روز‌های سرد پاییز
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که بازار ارز با افزایش قیمت روبه رو شده؛ به طوری که نرخ فروش دلار در بازار آزاد وارد کانال ۳۷هزار تومان شده است.

محسن موسوی زاده  | شهرآرانیوز؛ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که بازار ارز با افزایش قیمت روبه رو شده؛ به طوری که نرخ فروش دلار در بازار آزاد وارد کانال ۳۷هزار تومان شده است. دیروز در خیابان امام خمینی (ره) مشهد دلار به قیمت ۳۶هزارو۹۰۰تومان تا ۳۷هزارو ۲۰۰ تومان فروخته می‌شد. نرخ خرید این ارز نیز از ۳۶هزارو۵۰۰تومان تا ۳۶هزارو ۷۰۰ تومان متغیر بود.

افزایش قیمت دلار سبب شده بود تا دیروز این خیابان شلوغ‌تر از روز‌های گذشته باشد و افزایش تعداد افرادی که برای خرید دلار آمده بودند، به روشنی مشخص بود. افزایش سنتی تقاضای ارز پیش از کریسمس و نگرانی از کاهش درآمد‌های ارزی کشور با قطع گاز صنایع دو عامل صعودی دیگر در بازار دلار به شمار می‌روند. همچنین دیروز افزایش قیمت دلار سبب شد تا قیمت سکه بهار آزادی به بیش از ۱۸ میلیون تومان افزایش یابد.

بازار طلا در هفته‌های گذشته با جهش قیمت روبه رو شد؛ به طوری که قیمت سکه تمام بهار آزادی مرز ۱۷میلیون تومان را رد کرد و دوشنبه چهاردهم آذر تا ۱۷میلیون و۸۰۰هزار تومان رشد داشت و اونس جهانی هم از ۱۷۴۰دلار در هفته گذشته به ۱۸۰۰دلار رسید. با این حال، دیروز ورود دلار به کانال ۳۷ هزار تومانی سبب شد تا اولین بار سکه بهار آزادی وارد کانال ۱۸ میلیون تومانی شود.

حباب ۳ میلیون تومانی سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز و با بیان اینکه افزایش قیمت دلار مهم‌ترین دلیل رشد قیمت سکه در بازار است، گفت: دیروز قیمت هر سکه بهار آزادی به ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای هجده عیار به یک میلیون و۶۴۰هزارو۱۸۸تومان رسید. قیمت سکه نیم بهار آزادی به ۱۰میلیون و۷۸۰هزار تومان رسید. سکه ربع بهار آزادی ۷ میلیون و۷۷۰هزار تومان فروخته شد. یوسف تقی زادگان افزود: اکنون حباب قیمتی در بازار سکه افزایش زیادی دارد؛ به طوری که حباب قیمتی سکه بهار آزادی ۳ میلیون تومان است.

وی درباره آینده بازار طلا و سکه هم گفت: اگر قیمت دلار در روز‌های آینده افزایش یابد، احتمال رسیدن قیمت سکه به ۲۰ میلیون تومان نیز وجود دارد. با این حال، تحولات بازار به اقدامات کنترل دلار بستگی دارد. وی یکی دیگر از دلایل رشد قیمت سکه را دخالت بانک مرکزی در بازار و فروش اوراق گواهی سکه دانست و بیان کرد: این مسئله سبب شده است تا انتظارات تورمی در بازار افزایش یابد و قیمت سکه بیشتر شود.

تقی زادگان از افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار مشهد خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می‌کنم اگر قصد سرمایه گذاری در بازار سکه را دارند، سکه‌های ضرب پیش از سال ۱۳۸۶ را بخرند. زیرا حباب این نوع سکه‌ها کمتر است و در صورت ریزش بازار، ضرر کمتری می‌کنند.

علت رشد قیمت دلار

دکتر محمد لطفی، استاد اقتصاد، نیز در گفتگو با شهرآرا تورم را عامل اصلی رشد قیمت دلار در روز‌های گذشته بیان کرد و گفت: وقتی تورم کشور به رقم حدود ۵۰ درصد رسیده و درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه محقق نشده، بدیهی است که قیمت دلار نیز افزایش یابد.

وی افزود: دولت هرروز درحال خلق مقدار زیادی نقدینگی است که با درآمد‌های ارزی کشور تناسبی ندارد. این مسئله سبب بی ارزش شدن ریال می‌شود و خودش را به صورت افزایش قیمت ارز در بازار آزاد نشان می‌دهد. وی تأکید کرد: بهترین راهکار برای کنترل قیمت دلار افزایش درآمد‌های ارزی کشور است. در غیر این صورت، بقیه راه حل‌ها موقتی خواهد بود و نمی‌تواند در بلندمدت سبب کنترل بازار ارز شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->