نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

پایان نه‌چندان جذاب رونالدو

  • کد خبر: ۱۳۹۵۲۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
پایان نه‌چندان جذاب رونالدو
آیا کریستیانو رونالدو به پایان دوران فوتبال حرفه‌ای رسیده است؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای رونالدو با سه حضور در ترکیب اصلی، چند عملکرد ضعیف و بی‌تأثیر و یک گل زده از روی نقطه پنالتی در اولین مسابقه مقابل غنا به پایان رسید. وقتی مقابل مراکش در اوایل نیمه دوم به زمین آمد، سطح زیاد انگیزه و تشنگی برای گل را می‌شد در چشم‌هایش دید. رونالدو درست به اندازه سال‌های جوانی‌اش جاه‌طلب و پرانگیزه است، اما سطح کیفی‌اش به‌شکل ملموسی پایین آمده است.

آغاز سقوط در شیاطین سرخ

افول ناگهانی رونالدو از همان جایی شروع شد که دوران رشد و درخشش او آغاز شده بود. تابستان ۲۰۲۱، بازگشت CR۷ به خانه سابق پس از مشورت با فرگوسن رقم خورد و پیام توئیتری منچستریونایتد که قطعی‌شدن این قرارداد را اعلام می‌کرد، رکورد پسندیده شدن توئیت‌های یک باشگاه ورزشی در تاریخ این شبکه اجتماعی را شکست. نخستین فصل حضور رونالدو در اولدترافورد با هجده گل به پایان رسید. او به برترین گل‌زن فصل باشگاه تبدیل شد، اما مجموع گل‌های منچستریونایتد و رده نهایی باشگاه در جدول، نسبت به فصل گذشته پایین آمد و شیاطین سرخ از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماندند.

پس از آن رونالدو ساز جدایی کوک کرد و به دلایل شخصی از حضور در تایلند و استرالیا برای تمرینات پیش‌فصل سر باز زد. طبق گزارش اتلتیک، پس از شکست چهارگله در خانه برنتفورد، تنهاخ، سرمربی منچستریونایتد، کاملا آماده خروج رونالدو بود، اما پیشنهاد‌های رسیده نمی‌توانست حتی نیمی از دستمزد ۴۵۰ هزار پوندی رونالدو را تأمین کند.

حاشیه‌های یک مصاحبه جنجالی

حدود یک‌ماه پیش بود که رونالدو در جریان مصاحبه با پیرس مورگان، اعلام کرد هیچ احترامی برای اریک تنهاخ قائل نیست و انتقادات تندی نثار مسئولان و مالکان آمریکایی باشگاه کرد. باشگاه به‌سرعت وارد ماجرا شد و گفتگو‌های سران باشگاه و نمایندگان رونالدو درنهایت به اعلام خروج او منجر شد؛ نخستین‌بار در دوران حرفه‌ای‌اش. حالا رونالدو تیم ندارد.

اعضای باشگاه تأکید دارند بین سران باشگاه و مدیربرنامه‌های رونالدو روابط خوبی وجود دارد و اگر چنین ارتباطی بین آن‌ها وجود نداشت، این مشاجرات ممکن بود به نتیجه بدتری منجر شود. یونایتد در مذاکرات دست بالا را داشت، اما با توجه به سابقه رونالدو در باشگاه، تلاش آن‌ها برای پایان بهتر ماجرا با نرمش رونالدو از طرف دیگر همراه شد تا درنهایت توافقی دوطرفه حاصل شود و ستاره پرتغالی به پایان راهش در شیاطین سرخ برسد.

شب‌های تیره در آخرین جام

جام جهانی فرصت مناسبی در اختیار رونالدو قرار داد تا بار دیگر استعداد و کیفیت همیشگی‌اش را با پیراهنی که همیشه با آن درخشیده است، نشان دهد. برترین گل‌زن ملی تاریخ فوتبال، جام‌جهانی را با گل‌زنی از روی نقطه پنالتی در نخستین مسابقه دور گروهی مقابل نماینده سخت‌جان آفریقا آغاز کرد. پرتغال به زحمت مقابل غنا پیروز شد، اما عملکرد رونالدو در بازی بعدی چندان تعریفی نداشت. در مسابقه پایانی گروه مقابل کره‌جنوبی، رونالدو پیش از آنکه نیمه دوم به نیمه برسد، در دقیقه ۶۵ تعویض شد و آشکارا ناراحتی‌اش از این اتفاق را نشان داد.

فرناندو سانتوس پس از مسابقه گفت که واکنش رونالدو را دوست نداشته است و از پاسخ به سؤالی درباره حضور رونالدو در ترکیب اصلی بازی بعدی طفره رفت. نام او در مسابقه اول دور حذفی مقابل سوئیس در فهرست بازیکنان نیمکت‌نشین پرتغال قرار گرفت؛ نخستین بار در چهارده سال گذشته. رونالدو در ترکیب اصلی پرتغال در یک مسابقه در یک تورنمنت معتبر قرار نگرفت. اینکه جانشین او در ترکیب اصلی، گونچالو راموس، در جریان برتری شش‌گله مقابل سوئیس هت‌تریک کرد، نشان داد رونالدو در ادامه جام هم شانسی برای بازگشت به ترکیب اصلی ندارد.

شام آخر در قطر

در ادامه نتایج غیرمنتظره جام شگفتی‌ها، شنبه‌شب پرتغال با تک گل یوسف النصیری مقابل شیر‌های اطلس زانو زد تا همسایه جنوبی آن‌ها در عین ناباوری به نیمه‌نهایی جام‌جهانی برسد. رونالدو این‌بار در ابتدای نیمه دوم و درحالی‌که پرتغال با یک گل از حریف عقب بود، به زمین آمد. یک گل می‌توانست همه حاشیه‌ها و اتفاقات پیشین جام و حتی ناکامی‌های رونالدو در منچستریونایتد را تحت‌شعاع قرار دهد، اما در بر همان پاشنه همیشگی چرخید. رونالدو تا پایان وقت‌های تلف‌شده ۴۷ دقیقه فرصت داشت، اما در این مدت فقط ۱۰ بار توپ را لمس کرد، فقط سه‌بار موفق به ثبت پاس صحیح شد و فقط یک بار به سمت دروازه مراکش شوت زد؛ شلیکی که طبق معمول با واکنش مناسب یاسین بونو همراه شد.

معمای زمستانی رونالدو

در مصاحبه با مورگان، رونالدو اعلام کرد که می‌خواهد تا چهل‌سالگی در بالاترین سطح به فوتبال ادامه دهد، اما نکته مهم درباره مقصد رونالدو این است که چه باشگاه‌هایی به او پیشنهاد می‌دهند و چه باشگاه‌هایی می‌توانند چنین پیشنهادی بدهند. رئال‌مادرید پیشنهاد بازگشت او را رد کرد. بارسلونا در مضیقه مالی است و همین تابستان لواندوفسکی را خریده است. چلسی در تابستان به‌شدت به رونالدو علاقه‌مند بود، اما عملکرد ضعیف او در ماه‌های گذشته، احتمال انتقالش به یک باشگاه مطرح انگلیسی را کاهش می‌دهد.

پاریس مشکلی برای دستمزد او ندارد، اما تعدد ستاره‌ها راه ورود رونالدو را سد کرده است. ناپولی در تابستان علاقه‌مند بود، اما صدرنشینی مقتدرانه در سری‌آ، هرگونه تغییر در ترکیب تیم را نامحتمل می‌کند. باشگاه سابق رونالدو، اسپورتینگ لیسبون، هم از دید رسانه‌ها مقصدی جذاب است، اما دست باشگاه پرتغالی نیز برای پرداخت دستمزد بسته است. باشگاه‌های آمریکا همیشه یک مقصد احتمالی‌اند، اما رونالدو می‌خواهد در بالاترین سطح بماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->