خدمه نفتکش غرق شده در سواحل عمان مفقود شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) وزیر اطلاعات: دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آمده است گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشکل شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی با مصوبه جدید مجلس حل می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۳۹۶۳۱
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
مشکل شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی با مصوبه جدید مجلس حل می‌شود؟
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره رفع مشکل شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی طاهری درباره تأثیر مصوبه مجلس بر رفع مشکل کامیون‌داران، گفت: حداقل ۱۵ هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده که بخش زیادی از آن‌ها با وجود اینکه ترخیص شدند، اما هنوز شماره‌گذاری نشده‌اند، زیرا به ازای واردات هر کامیون باید خودرویی مشابه اسقاط شود که هزینه اسقاط برای کامیون‌ها حدود ۱.۵ میلیارد تومان می‌شود از سوی دیگر متاسفانه گواهی اسقاط به میزان کافی موجود نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس برای رفع مشکل شماره‌گذاری کامیون‌هایی که بیش از یک سال و در برخی موارد ۲ سال از زمان واردات آن می‌گذرد و رانندگان پول خرید کامیون‌ها را پرداخت کرده، اما خودرو‌ها شماره‌گذاری نشده و در نتیجه امکان استفاده ندارند، با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو درصدد رفع مشکل کامیون‌داران بر آمد.

وی در تشریح سازوکار مجلس برای رفع مشکل کامیون‌داران، گفت: با مصوبه مجلس در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، افراد می‌توانند با پرداخت ۵ درصد قیمت کامیون، این خودرو‌ها را شماره‌گذاری کنند با این اقدام نه تنها مشکل شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی رفع می‌شود بلکه بطور مثال هزینه اسقاط نیز از  ۱.۵ میلیارد تومان به حدود یک دهم یعنی ۱۵۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با رفع مشکل شماره‌گذاری کامیون‌ها از یک سو خون تازه‌ای در صنعت حمل و نقل جریان می‌یابد و از سوی دیگر مبالغی که به ازای اسقاط خودرو‌ها به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌شود، صرف اسقاط می‌شود،  اما نکته مهم در این زمینه تعیین اولویت اسقاط است به این معنا که دستگاه‌هایی مانند موتور سیکلت و توجه به حوزه حمل و نقل در اولویت هستند.

طاهری با بیان اینکه علاوه بر رفع مشکل کامیون‌داران، در مصوبه مجلس موانع پیش‌روی شماره‌گذاری خودرو‌های تولیدی نیز رفع شد، تصریح کرد: از آنجاکه در سال جاری خودروسازان باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند و براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره‌گذاری هر ۴ خودروی تولیدی، یک خودرو باید اسقاط شود، این نگرانی ایجاد شده بود که در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، شماره‌گذاری خودرو با مشکل روبه رو شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن افزود: برای رفع مشکل شماره‌گذاری خودرو‌های تولید داخل، مقرر شد، در صورتی که گواهی اسقاط به میزان کافی وجود نداشته باشد، می‌توان با پرداخت ۱.۵ درصد از قیمت خودروی تولیدی، خودرو را شماره‌گذاری کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->