نشست هم‌اندیشی شفاف‌سازی عملکرد کمیسیون ماده ۵ برگزار شد نگاهی به تاریخ اجتماعی شهر مشهد که نماد هم‌زیستی است | مشهد، پناهی برای ۷۲ ملت رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه میدان معراج شهدا در توس، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تقویت پارکینگ‌های موقت و ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ایام چراغ برات ۱۴۰۳ بهره‌برداری از سایت بانوان بوستان «طرق» مشهد تا پایان ۱۴۰۳ استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد با تأکید بر خلاقیت و نوآوری آبفا مشهد: تسریع در ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد نیازمند تنوع تأمین مالی است استفاده از طرح‌های هنرمندان برای بیلبورد‌ها و استرابورد‌ها در جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ مشهد گزارشی از مشکلات جدی معیشتی و شغلی تاکسی‌رانان مشهدی | خواسته‌ها و گلایه‌های رانندگان تاکسی اقدام اورژانسی برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳) بازدید استاندار خراسان رضوی از سد شوریجه و تصفیه‌خانه‌های شماره ۷ و التیمور مشهد (۲ بهمن ۱۴۰۳) مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد: ۲۰ درصد خودرو‌های زیر چهار سال در مرحله نخست معاینه فنی رد شدند
سرخط خبرها

مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور در مشهد: در حوادث ترافیکی هفت ساله در کشور ١٧هزار کشته داشته‌ایم 

  • کد خبر: ۱۴۰۰۱۴
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور در مشهد: در حوادث ترافیکی هفت ساله در کشور ١٧هزار کشته داشته‌ایم 
مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور گفت: آخرین آمار در سال گذشته نشان می‌دهد ١٧هزار کشته در حوادث ترافیکی هفت ساله در کشور داشته‌ایم که مسئولیت ۲۵درصد از این کشته‌ها که حدود ۴هزار نفر می‌شوند، با ماست.

سخایی| شهرآرانیوز، محمدیان در سی‌امین اجلاس کمیسیون حمل‌و‌نقل مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری بعد از ده سال اقداماتی شکل گرفت از جمله تأمین ناوگان اتوبوس و ون با ایجاد قرارگاه تأمین و پشتیبانی ناوگان حمل‌‌ونقل و تجهیزات شهری در وزارت کشور که شامل یک قرارداد ۲هزار دستگاه اتوبوس با سهم ۸۰درصدی دولت و ۲۰درصدی شهرداری، قرارداد ٣هزار دستگاه اتوبوس و قرارداد ۵هزار دستگاه ون با سهم ۷۰درصدی دولت در این دوره مدیریت شهری است.

وی افزود: قانون برنامه توسعه با قانون‌های توسعه گذشته متفاوت است و امسال بنا شد قانون هفتم را مسئله‌محور پیش‌ ببرند. ۱۲ مسئله کلیدی و اساسی در برنامه هفتم مطرح شده است که متأسفانه موضوع مدیریت شهری و ترافیک و تصادفات و ایمنی در داخل این ۱۲ موضوع اصلی نیست. باید تدبیری اندیشیده شود که در برنامه پنج‌ساله این موضوعات گنجانده شود تا این موضوعات را بررسی کنیم. قاعدتا بودجه‌های سنواتی برشی از برنامه پنج‌ساله است که اگر در برنامه توسعه لحاظ شود، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور ادامه داد: در بودجه ١۴٠١ اتفاقی که افتاده این است که سال گذشته به ٣درصد افزایش افزوده‌شده یک‌درصد اضافه شد؛ یعنی یک‌درصد از دولت گرفته و به شهرداری‌ها داده شد. یک‌سال گذشته و این یک‌درصد از دولت به شهرداری آمد، چه شد و آیا در حوزه حمل‌ونقل هزینه شد و گشایشی رخ داد؟ سؤال بنده این است که به‌عنوان نماینده دولت از شهرداری‌ها دارم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی این است که بعد از پنج سال پیگیری لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و الگوی مدیریت سوخت در کمیسیون عمران نهایی شد و اکنون این طرح در صحن علنی مجلس است. این قانون توسعه قانون مادر همه حمل‌ونقلی‌هاست. حالا قانون در حال اصلاح است و‌جا دارد عزیزان آن را بررسی و دیدگاهشان را به ما منعکس کنند. 

وی گفت: نکته بعدی درباره قانون رسیدگی به تخلفات است. برای برخورد با تخلفات رانندگی و ضمانت اجرای طرح‌های ترافیکی در سال۱۳۸۹ قانون رسیدگی به تخلفات در مجلس مصوب شد و بعد از گذشت ۱۰ سال باید رویکرد‌های جدید به آن اضافه شود. 

محمدیان ادامه داد: در این جلسه به یکی از نقاط ضعف مدیریت حمل‌ونقل حومه‌ای اشاره شد. باتوجه‌به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم، بیشتر مردم به‌سمت حاشیه شهر و حومه شهر سوق پیدا کردند و این امر سبب می‌شود که ما به آن قسمت شهر خدمات بیشتری ارائه دهیم. آیا ما برای آن تسهیلاتی در نظر گرفتیم؟

مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام در حمل‌ونقل متعلق به دهه ۷۰ است که به‌سمت بازنگری آن پیش رفتیم. اتفاق خوبی بعد از ۱۰ سال رخ داده، مدیریت تقاضای سفر است. بحمدلله در مهر امسال تفویض اختیار برای استانداران گرفته شد و آن تغییر ساعات شروع فعالیت ادارات بود. همچنین در دوران کرونا دورکاری ادارات بود که این امور سبب می‌شود ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به موضوع تصادفات و ایمنی گفت: آخرین آمار در سال گذشته نشان می‌دهد ١٧هزار کشته در حوادث ترافیکی هفت‌ساله در کشور داریم که مسئولیت ۲۵درصد از این کشته‌ها که حدود ۴هزار نفر می‌شود، با ماست. این تعداد حدود ١۴٠هزار نفر مجروح و مصدوم را شامل می‌شود. بررسی شد دو عامل اصلی در این تصادفات که در حوزه درون‌شهری بیداد می‌کند، شامل ۴۰درصد فوتی‌های عابرپیاده و ۴۰درصد موتورسیکلت است. در حوزه سامان‌دهی موتورسیکلت چه کردید؟ برای حوزه آرام‌سازی ترافیک و برخورد خودرو با عابرپیاده چه کردید؟ در حوزه امینی که موضوع اصلی است، ما می‌توانیم با اصلاح هندسی‌، آشکارسازی، سرعت‌گیر در جای مناسب و... جلو کشته‌شدن کودک، شهروند و کهن‌سال را در جامعه بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->