سرخط خبرها
شهردار منطقه ۳

فاضلاب را به کشف‌رود منتقل می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۴۰۳
  • ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷
فاضلاب را به کشف‌رود منتقل می‌کنیم

لیلا جان قربان
خبرنگارشهر آرا محله

بخشی از کال سیاسک از جاده سیمان می‌گذرد و این موضوع مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است. تا کنون در جلسات مختلفی درباره این کال صحبت شده است و مسئولان زیادی از آن بازدید کرده‌اند اما فقط قول داده‌اند؛ دریغ از عمل. در ادامه باهم تعدادی از پیامک‌ها و پاسخ شهردار منطقه 3 درباره کال سیاسک را بخوانید.
رشیدی: این روزهای تابستان هوا خیلی گرم است. بوی نامطبوع کال سیاسک کلافه‌مان کرده است. بوی نامطبوع آن‌قدر زیاد است که نمی‌توانیم کولرهایمان را روشن کنیم. به سراغ مسئولان هم رفته‌ایم اما جواب درست و قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم. فقط همین را می‌دانیم که 85 خانه از خانه‌های اینجا در بستر رودخانه قرار دارد و باید خراب شود.
خانم علیزاده: سازمان آب منطقه برای حل مشکل کال سیاسک می‌گوید باید استانداری اقدام کند، استانداری می‌گوید فرمانداری، بخشداری و... و در نهایت هیچ‌کس برای ما کاری نکرده است.
علوی: طرح اگو اجرا نشده است و فاضلاب خانگی به بیرون از منازل هدایت می‌شود و به کال سیاسک می‌ریزد که علاوه بر بوی نامطبوع، بعضی از بچه‌ها بیماری سالک گرفته‌اند. مگر بچه‌های اینجا چه گناهی دارند که باید از بچگی لکه‌های سالک روی سر و صورتشان باشد؟
برای حل مشکل سیاسک باید مسئولان توجه جدی به این معضلات داشته باشند و سازمان‌های زیادی باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند؛ از جهاد کشاورزی گرفته تا دام‌پزشکی و شهرداری. برای پیگیری بیشتر در این گزارش سراغ حجت فرقانی، شهردار جوان منطقه 3 شهرداری مشهد می‌رویم. او در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید: موضوعی که به شهرداری منطقه 3 برمی‌گردد و در آن زمینه وظیفه دارد، هدایت و کنترل آب‌های سطحی است و طی برنامه‌ریزی که انجام شده، طی دو، سه ماه آینده محدوده کوچکی که از اجرای آب‌های سطحی باقی مانده است، اجرا خواهد شد و با این عملیات می‌توانیم آب‌های سطحی حاصل از بارندگی‌ها را هدایت کنیم.
شهردار منطقه 3 در ارتباط با مشکلات کال سیاسک برای اهالی منطقه خاطرنشان کرد: بخشی از آلودگی، مربوط به فاضلاب خانگی است که متأسفانه شهروندان رعایت نمی‌کنند و آن را در معابر و خیابان رها می‌کنند که ما در این‌باره می‌توانیم این فاضلاب را در داخل کانال‌ها به کال کشف‌رود منتقل کنیم تا با این کار بخشی از آب‌افتادگی‌ها و بوی نامطبوع منطقه از بین برود.
فرقانی خاطرنشان کرد: یادآور می‌شوم که مشکل اصلی، خارج از محدوده مشهد است و دامداری‌های آن منطقه نیز باعث ایجاد پشه‌های سالک و ناامنی بهداشتی برای شهروندان و کودکانی که در منطقه بازی می‌کنند، شده است که این موضوع را هم از طریق سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم با انتقال سریع آن‌ها به خارج از منطقه مسکونی مشکل را برطرف کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->