سرخط خبرها

گزارشی از مشکلات شهرکی با قدمت یک دهه؛ ادامه بی‌مهری به مهرگان

  • کد خبر: ۳۰۴۲۶
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
گزارشی از مشکلات شهرکی با قدمت یک دهه؛ ادامه بی‌مهری به مهرگان
بعد از گذشت یک دهه از افتتاح شهرک مهرگان، همچنان شهروندان این محله با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

محمدرضا فیضی/شهرآرانیوز - آسفالت نامناسب معابر و زمین‌های خاکی متعدد، نام‌گذاری‌نشدن بعضی معابر، بوی نامطبوع کارخانه سیمان و به‌ویژه ایزوگام و نبود درمانگاه به‌اندازه کافی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک به شمار می‌آید. در این شماره با رئیس شورای اجتماعی محله مهرگان درباره مشکلات این شهرک گفتگو کردیم و از پیگیری‌های شورای اجتماعی این محله برای حل مشکلات با خبر شدیم.


مجید حسنی، رئیس شورای اجتماعی محله مهرگان، حدود ۵ سال است که در این محله ساکن شده و در دوره قبل شورای اجتماعی در یکی از کارگروه‌های شورای اجتماعی محله مهرگان مشغول به فعالیت بوده است. او که دغدغه حل مشکلات محله را دارد سال گذشته عضو مجمع داوطلبان محله‌اش می‌شود و طی فرآیند رأی‌گیری به‌عنوان عضو شورای اجتماعی مهرگان انتخاب می‌شود.


حسنی نامه‌های زیادی برای حل مشکلات محله در دست دارد که هرکدام به نهاد و ارگانی فرستاده شده است. بعضی از این مشکلات به نتیجه رسیده و بعضی همچنان بدون توجه مسئولان بلاتکلیف است.


حسنی برگه‌ها را یکی پس از دیگری جلومان می‌گذارد و مشکلات را شرح می‌دهد. وی اول به موضوع نام‌گذاری معابر فاز ۲ شهرک مهرگان اشاره می‌کند و می‌گوید: شهروندان زیادی در فاز ۲ شهرک مهرگان ساکن هستند. بسیاری از آن‌ها از اینکه خیابان و کوچه‌شان نام‌گذاری نشده است گلایه‌مند هستند. آن‌ها همیشه برای آدرس‌دهی به اقوام یا دریافت بسته‌های پستی مشکل دارند و بسیاری از بسته‌های پستی‌شان برگشت می‌خورد. موضوع را از شهرداری پیگیری کرده‌ایم پاسخ فعلی‌شان این است که بودجه‌ای برای نصب تابلو‌های معابر نداریم!


فاز ۲ شهرک مهرگان به دلیل اینکه تازه‌تأسیس است مشکلاتش هم بیشتر است. حسنی نبود مرکز بهداشت در این بخش از شهرک را یکی از کمبود‌های محله می‌داند و می‌گوید: تنها مرکز بهداشت مهرگان در فاز یک شهرک واقع‌شده است. شهروندان به‌ویژه خانم‌های باردار باید هر روز مسیر طولانی را تا فاز یک طی کنند و از خدمات مرکز بهداشت استفاده کنند. این در حالی است که ما در فاز ۲ زمین مخصوص مرکز بهداشت داریم، اما عزم جدی از سوی مسئولان برای ساخت و راه‌اندازی مرکز درمانی وجود ندارد!


رئیس شورای اجتماعی محله مهرگان در ادامه از همکاری و فعالیت کلانتری مهرگان ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: خداراشکر از زمان راه‌اندازی و فعالیت کلانتری مهرگان امنیت شهروندان ارتقا یافته است که این‌ها همه حاصل تلاش شبانه‌روزی کادر و کارکنان کلانتری شهرک است. اما نکته جالب‌توجه این است که حوزه استحفاظی کلانتری زیاد و تعداد نیروی شاغل در این نهاد امنیتی کم است. در بعضی مواقع نیرو‌های گشت با تأخیر به محل حادثه و ... می‌رسند. برای حل این مشکل مکاتباتی را با نیروی انتظامی انجام داده‌ایم تا ان‌شاءا... تعداد نیرو در این کلانتری افزایش یابد.
نبود بانک یکی دیگر از مشکلات اهالی مهرگان و قرقی است.


مجید حسنی دراین‌باره می‌گوید: فاصله نزدیک‌ترین بانک به شهرک مهرگان ۱۲ کیلومتر است! شهروندان برای استفاده از خدمات بانکی باید خودشان را به ابتدای خیابان رسالت برسانند. با احداث بانک در مهرگان یا قرقی می‌توان حجم زیادی از تردد شهروندان به خیابان رسالت را کم کرد و البته از ترافیک کلافه‌کننده این خیابان کاست.


عضو شورای اجتماعی محله مهرگان به بوی نامطبوع کارخانه ایزوگام اشاره می‌کند و می‌گوید: شدت بوی متصاعد شده از کارخانه‌های ایزوگام بیشتر اوقات به‌ویژه شب‌ها آن‌قدر زیاد است که فکر می‌کنیم همسایه‌مان بالای پشت‌بامش را ایزوگام می‌کند. اهالی شهرک به دلیل همین بوی نامطبوع نمی‌توانند پنجره اتاقشان را برای استفاده از هوای آزاد بازکنند و حتی کولرهایشان را هم در این هوای گرم نمی‌توانند روشن کنند. پیگیری‌های زیادی از سوی رسانه‌ها و شهروندان شده، اما گویا متولیان رسیدگی به این معضل فقط از دور مشغول تماشا هستند و معلوم نیست چه موقع می‌خواهند به نامه‌های متعدد شهروندان مهرگان توجه کنند.


حمل ونقل عمومی یکی از اتفاق‌های خوبی است که طی سال‌های گذشته برای اهالی مهرگان رقم خورده است.
حسنی از وجود اتوبوس‌های فرسوده در این مسیر گله دارد و دراین‌باره می‌گوید: متأسفانه اتوبوس‌های فرسوده‌ای در مهرگان سرویس‌دهی می‌کنند. در تابستان مشکل سرمایشی و در زمستان مشکل گرمایشی دارند. خواسته ما از مسئولان حمل‌ونقل شهرداری این است که تبعیض بین شهروندان قائل نشوند چرا باید اتوبوس‌های درجه‌یک و با امکانات خوب در نقاط برخوردار شهر فعالیت کند، اما اتوبوس‌های شهرک مهرگان اوضاعشان این‌طور باشد! باور کنید هزینه‌های پرداختی ما با شهروندان مناطق دیگر هیچ تفاوتی ندارد. حسنی در پایان می‌گوید: خداراشکر بعضی پیگیری‌های اهالی به نتیجه رسیده است. فضای سبز، سوله چندمنظوره بحران، لکه‌گیری آسفالت و... به همت و تلاش مدیران شهری در حال احداث است و ما هم قدردان زحمات مسئولان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->