سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

ایرانیان از سفر به خارج از کشور محروم شده‌اند

  • کد خبر: ۱۴۰۳۰۵
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
  • ۱
ایرانیان از سفر به خارج از کشور محروم شده‌اند
رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت: ایرانی‌ها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بین‌المللی محروم شده‌اند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، فرید جواهرزاده در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره وضعیت گردشگری ایران بیان کرد: با نگاهی به وضعیت گردشگری موجود در ایران مطابق آمار مرکز آمار ایران، می‌توان گفت که ایرانی‌ها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بین‌المللی محروم شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر کشوری می‌خواهد در صنعت گردشگری وضعیت مناسب، پویا و فعالی داشته باشد و مردم آن بتوانند از خدمات در این حوزه به‌درستی بهره‌مند شوند، لازم است که علاوه بر وجود توان مالی لازم، مردم نیز تمایل به استفاده از خدمات حوزه سفر و گردشگری را داشته باشند.

جواهرزاده با اشاره به دلایل رغبت کم مردم به سفر و گردشگری خاطرنشان کرد: ‎در همین حال، اقبال کم مردم به استفاده از خدمات تورلیدری و کم‌توجهی به آژانس‌های مسافرتی عملا موجب شده است رونق اقتصادی در صنعت گردشگری شکل نگیرد. وضعیت موجود به نظر بیش از هر چیزی به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم و در مرحله بعد به نبود فرهنگ صحیح در زمینه سفر و بی‌توجهی به امر آموزش از سوی متولیان امر بازمی‌گردد.

‎وی با اشاره به اینکه ‎سخن‌گفتن از گردشگری به‌مثابه حرف‌زدن از یک فعل حرام نیست، تأکید کرد: در حالی که گردشگری در جهان به‌شدت در حال توسعه و تغییر است، هنوز فهم ما از آن بسیار ناچیز است و نمی‌توانیم خودمان را با شرایط و تقاضا‌های آینده وفق دهیم و همچنان در مدیریت گردشگری ناکارآمد عمل می‌کنیم.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران تصریح کرد: ‎خلأ دانش در شناخت کافی از برخی اصول گردشگری و چگونگی برنامه‌ریزی توسعه گردشگری ممکن است به توسعه نامتوازن گردشگری منجر شود و پیامد‌های منفی فراوانی برای مقاصد گردشگری کشور ایجاد کند. ‎بی‌شک در دوره‌ای قرار داریم که باید توسعه علمی گردشگری با سرعت بیشتری ادامه دهیم تا به جایگاه خود دست یابیم و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در سایه تعامل همه‌جانبه، مشارکت فعال جوامع علمی و صنفی، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی گردشگری باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
g
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
0
بله دیگه هرنوع تفریح وخوشی ازاین ملت گرفته شده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->