برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد
سرخط خبرها

افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور

  • کد خبر: ۱۴۰۳۷۶
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور از افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری کشور در امسال خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد‌باقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز، با بیان اینکه پلیس نقش مدیر ترافیک و مدیر ایمنی ترافیک و حمل‌ونقل را در کشور بر‌عهده دارد و نقشی تعیین‌کننده در توسعه انضباط ترافیکی و استفاده از زیر‌ساخت‌های ترافیکی با شرایط بهینه را برعهده دارد، اظهار کرد: موضوعی که اهمیت دارد، ایمنی ترافیکی است که مهم‌ترین شاخص آن تصادفات رانندگی است.

وی ادامه داد: تصادفات رانندگی خوشبختانه در ده سال گذشته در حوزه‌های شهری کشور کم شده است. ۱۶۰۰ نفر کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری از سال۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تجربه کرده‌ایم.

سلیمی خاطرنشان کرد: مردم همکاری خوبی داشتند و توسعه فرهنگ ترافیکی و ارتقای آن با اقدامات فرهنگی و آموزشی توسط رسانه‌های مختلف در دستورکار بوده است، اما این اعدادوارقام همچنان توجیه‌پذیر نیست و ما باید به حداقل تصادفات برسیم.

وی تصریح کرد: در هشت‌ماهه سال۱۴۰۱ شاهد افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور بودیم. البته بیشتر این افزایش در سه‌چهار ماه ابتدایی امسال بود که تراکم و شوق به سفر‌ها ناشی از دو سال کاهش سفر‌ها به‌دلیل بیماری کرونا داشتیم. با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، از مرداد ماه امسال روند کاهشی اتفاق افتاد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور تراکم ترافیک را یک نکته مهم دانست و ادامه داد: ترافیک ذاتا بد نیست، اما آنچه آزاردهنده است، طول صف، تأخیر در سفر و تراکم ترافیک است.

به گفته وی، در ده سال گذشته خودرو‌ها دوبرابر و موتورسیکلت‌ها چهاربرابر شده است. حجم سفر‌ها از ۴.۱میلیارد سفر در سال۹۰ به ۶.۴میلیارد سفر در سال۱۴۰۰ رسیده است که در معابر شهری و برون‌شهری می‌تواند تراکم ترافیک، آلودگی هوا و ایمنی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سردار سلیمی خاطرنشان کرد: باید تغییر رویکرد از حمل‌ونقل خودرومحور به انسان‌محور و به‌سمت توسعه حمل‌ونقل همگانی و انبوه‌بر و مد‌های حمل‌ونقلی موجه مانند سامانه اتوبوس و مترو و توسعه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برسد تا معضلات ترافیکی ما به حداقل برسد.

وی ادامه داد: ما در فصل بهار امسال تراکم رشد سفر‌ها را تجربه کردیم و در بعضی مسیرها که به شهر‌های زیارتی مانند مشهد می‌رسید، در بعضی روزها رشد دوبرابری ترافیک را داشتیم.

سردار سلیمی ادامه داد: در سال۱۳۹۰ حدود ۵۷۹۰ نفر کشته در شهر‌های کشور داشتیم که در سال۱۴۰۰ به ۴۱۰۰ نفر رسید. در شهر‌های کشور و همچنین شهر مشهد دو گروه آسیب‌پذیر یعنی عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران سهم ۷۰درصدی را در جانباختگان حوادث رانندگی دارند.

وی افزود: همچنین در موتورسیکلت‌سواران گروه سنی زیر ۴۰سال رتبه اول را دارند و ۹۸درصد جانباختگان آقایان هستند و در عابران، دو گروه سنی زیر ده سال و بیش از ۵۰سال سهم بیشتری را در جانباختگان حوادث شهری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->