رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور

  • کد خبر: ۱۴۰۳۷۶
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور از افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری کشور در امسال خبر داد.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد‌باقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز، با بیان اینکه پلیس نقش مدیر ترافیک و مدیر ایمنی ترافیک و حمل‌ونقل را در کشور بر‌عهده دارد و نقشی تعیین‌کننده در توسعه انضباط ترافیکی و استفاده از زیر‌ساخت‌های ترافیکی با شرایط بهینه را برعهده دارد، اظهار کرد: موضوعی که اهمیت دارد، ایمنی ترافیکی است که مهم‌ترین شاخص آن تصادفات رانندگی است.

وی ادامه داد: تصادفات رانندگی خوشبختانه در ده سال گذشته در حوزه‌های شهری کشور کم شده است. ۱۶۰۰ نفر کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری از سال۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تجربه کرده‌ایم.

سلیمی خاطرنشان کرد: مردم همکاری خوبی داشتند و توسعه فرهنگ ترافیکی و ارتقای آن با اقدامات فرهنگی و آموزشی توسط رسانه‌های مختلف در دستورکار بوده است، اما این اعدادوارقام همچنان توجیه‌پذیر نیست و ما باید به حداقل تصادفات برسیم.

وی تصریح کرد: در هشت‌ماهه سال۱۴۰۱ شاهد افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور بودیم. البته بیشتر این افزایش در سه‌چهار ماه ابتدایی امسال بود که تراکم و شوق به سفر‌ها ناشی از دو سال کاهش سفر‌ها به‌دلیل بیماری کرونا داشتیم. با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، از مرداد ماه امسال روند کاهشی اتفاق افتاد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور تراکم ترافیک را یک نکته مهم دانست و ادامه داد: ترافیک ذاتا بد نیست، اما آنچه آزاردهنده است، طول صف، تأخیر در سفر و تراکم ترافیک است.

به گفته وی، در ده سال گذشته خودرو‌ها دوبرابر و موتورسیکلت‌ها چهاربرابر شده است. حجم سفر‌ها از ۴.۱میلیارد سفر در سال۹۰ به ۶.۴میلیارد سفر در سال۱۴۰۰ رسیده است که در معابر شهری و برون‌شهری می‌تواند تراکم ترافیک، آلودگی هوا و ایمنی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سردار سلیمی خاطرنشان کرد: باید تغییر رویکرد از حمل‌ونقل خودرومحور به انسان‌محور و به‌سمت توسعه حمل‌ونقل همگانی و انبوه‌بر و مد‌های حمل‌ونقلی موجه مانند سامانه اتوبوس و مترو و توسعه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برسد تا معضلات ترافیکی ما به حداقل برسد.

وی ادامه داد: ما در فصل بهار امسال تراکم رشد سفر‌ها را تجربه کردیم و در بعضی مسیرها که به شهر‌های زیارتی مانند مشهد می‌رسید، در بعضی روزها رشد دوبرابری ترافیک را داشتیم.

سردار سلیمی ادامه داد: در سال۱۳۹۰ حدود ۵۷۹۰ نفر کشته در شهر‌های کشور داشتیم که در سال۱۴۰۰ به ۴۱۰۰ نفر رسید. در شهر‌های کشور و همچنین شهر مشهد دو گروه آسیب‌پذیر یعنی عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران سهم ۷۰درصدی را در جانباختگان حوادث رانندگی دارند.

وی افزود: همچنین در موتورسیکلت‌سواران گروه سنی زیر ۴۰سال رتبه اول را دارند و ۹۸درصد جانباختگان آقایان هستند و در عابران، دو گروه سنی زیر ده سال و بیش از ۵۰سال سهم بیشتری را در جانباختگان حوادث شهری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->