رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با تمام توان در مسیر گسترش حمل‌ونقل عمومی گام برمی‌دارد شهردار مشهدمقدس: دوره ششم مدیریت شهری مسئله‌محور بود | توسعه حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های شهری در دستورکار است الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ درباره منطقه‌ای در مشهد که آغاز بسیاری از طبیعت‌گردی‌هاست | چشمه بلوط، طعم گوارای طبیعت ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد یورو ۵ به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۴) روایتی از دغدغه مسافران طولانی‌ترین مسیر بی آرتی مشهد | ۵  ساعت با مسافران خط ۸۳۰ مشهد، میزبان وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور | تمرکز بر شفافیت مالی و حمایت از صنایع استان شهردار مشهد مقدس از اجرای طرح‌های شهری بر پایه رضایت مردم و سرعت‌بخشی در توسعه مناطق آبکوه و وکیل‌آباد خبر داد اجرای قانون ثبت رسمی معاملات املاک در مشهد، الگوی ملی خواهد شد | حل معضل املاک قولنامه‌ای در دستورکار + فیلم ضرورت تعیین تکلیف طرح‌های پیرامون حرم مطهر رضوی حناچی: باید تلاش کنیم هزینه‌های جاری اداره امور شهر کاهش پیدا کند معاون وزیر راه و شهرسازی: حکمروایی محلی زمینه مشارکت همه ذی‌نفعان را در توسعه شهری فراهم می‌کند عضو شورای اسلامی شهر مشهد: از نظرات علمی و پژوهشی در حوزه مدیریت اجرایی استفاده می‌کنیم مشهد، میزبان آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر کشور | دانش‌سرای جامع عشایری احداث می‌شود + فیلم شهردار مشهدمقدس: با تحقق حکمروایی شهری و محلی، مشکلات دولت در شهر‌ها حل می‌شود ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد مردم از درهم تنیدگی مشاغل پرسروصدا در بافت های مسکونی گلایه دارند | همسایگی پردردسر! مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری مشهد: «میان‌گذر جنوبی» مشهد از نیمه‌‌راه گذشت یکی از مدارس مشهد ثبت ملی شد (۱۴ آبان ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: موفقیت در حکمرانی در شهرها، موجب ارتقای حکمرانی می‌شود
سرخط خبرها

الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۷۰۷۹۷
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۹
الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از اضافه‌شدن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل شهری تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی در مراسم رونمایی از ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری که امروز (۱۵ آبان ۱۴۰۴) در بوستان جهانشهر برگزار شد، از اجرای قرارداد‌های متعدد برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر، چند قرارداد فعال در حال اجراست که هرکدام در مراحل مختلف تأمین و تحویل قرار دارند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در قرارداد با شرکت «اسنا» برای تأمین ۸۰ دستگاه اتوبوس، تاکنون ۵۵ دستگاه تحویل شده است. تأمین مالی این قرارداد از محل اوراق مشارکت انجام گرفته و در مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان از اوراق با مشارکت ۵۰ و ۱۰۰ درصدی مورد استفاده قرار گرفته است.

محمدیان‌یزدی ادامه داد: همچنین قراردادی با شرکت «نامی‌کران» برای تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین منعقد شده که ۷۰ درصد آن به‌صورت غیرنقد از منابع شهرداری و ۳۰ درصد از محل اوراق مشارکت تأمین می‌شود. تاکنون ۲۴ دستگاه از این قرارداد تحویل شده و مابقی تا پایان سال وارد مشهد خواهد شد.

وی با اشاره به قرارداد ۵۹‌دستگاهی با شرکت «عقاب‌افشان» نیز گفت: از این تعداد، پنج دستگاه تحویل و قرارداد خاتمه یافته است. از محل طرح دولتی نیز حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس تحویل شده و ۷۴ دستگاه دیگر در حال پیگیری است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون، بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، ۳۰۰ دستگاه دیگر نیز وارد چرخه شود. در کنار آن، بازسازی ناوگان نیز باجدیت دنبال می‌شود؛ به‌طوری‌که ۱۷۶ دستگاه اتوبوس در فرایند بازسازی قرار گرفته و به‌صورت ماهانه، ۱۵ دستگاه بازسازی می‌شود.

وی افزود: هدف این است که با نوسازی ناوگان ۱۷۰۰ دستگاهی موجود، میانگین عمر اتوبوس‌ها کاهش یافته و سهم اتوبوس‌رانی از حمل‌ونقل عمومی از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد. اتوبوس‌های دوکابین نیز تنها در خطوط تندرو (BRT) مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر دستگاه دوکابین معادل دو اتوبوس ۱۵متری است.

محمدیان‌یزدی با اشاره به رضایت‌مندی شهروندان از نوسازی ناوگان گفت: کاهش پیام‌های مردمی در سامانه ۱۳۷ نشان‌دهنده افزایش رضایت شهروندان است. برای خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید مجموعاً ۵۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و هر اتوبوس توان جابه‌جایی ۲۰۰ مسافر را در ساعات پیک مسیر خیابان امام‌رضا(ع) دارد.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها مجهز به رمپ، دو جایگاه ویژه ویلچر، در‌های دوطرفه برای تخلیه سریع مسافر، ۱۰ دوربین نظارتی داخلی، سیستم تعلیق و گیربکس اروپایی، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و سیستم اعلان داخلی هستند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در پایان با اشاره به فشار مالی مضاعف بر شهرداری خاطرنشان کرد: دولت یارانه بلیت را با عددی بسیار ناچیز پرداخت می‌کند و درحالی‌که در قالب اوراق مشارکت، تنها ۵۹ درصد تعهد را برعهده دارد، بار اصلی هزینه‌ها بر دوش شهرداری است. در حال حاضر هزینه روزانه ناوگان اتوبوس‌رانی حدود ۱۰ میلیارد تومان است؛ درحالی‌که درآمد روزانه تنها دو میلیارد تومان است و این فاصله به‌طور کامل از سوی شهرداری جبران می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->