«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت
سرخط خبرها

تکرار منافقان در لباس فرقان

  • کد خبر: ۱۴۰۴۹۴
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
تکرار منافقان در لباس فرقان
هم زمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه بخشی از جنایات اکبر گودرزی، آمر ترور شهید مفتح، را مرور می‌کنیم.

دکتر محمد مفتح، پانزدهمین نفر از فهرست ترور‌های گروهک فرقان بود که در ۲۷ آذر ۵۸ در حال ورود به دانشگاه تهران با شلیک گلوله کمال یاسینی، شهید شد. ماشه اسلحه را یاسینی کشیده بود، اما در اصل خشاب‌ها را اکبر گودرزی پر کرده بود.

گودرزی بنیان گذار و رهبر گروه فرقان در آن روز‌ها یک جوان بیست ساله بود که در قالب یک گروه شبه نظامی متأثر از مجاهدین خلق (منافقان)، در حال طراحی نقشه ترور شخصیت‌های روحانی برجسته بود. او که زمانی خودش طلبه بود و از سال ۵۷ درسش را در حوزه علمیه خوانسار آغاز کرده بود، پس از مدتی کوتاه از آنجا بیرون رانده شد و به تهران آمد. مدرسه حاج شیخ عبدالحسین هم مدت زیادی میزبان او نبود و پس از اخراج از آنجا به مسجد قبا رفت.

همان مسجدی که دکتر مفتح آن را افتتاح کرده بود و امام جماعتش بود. اکبر گودرزی بار‌ها برای برگزاری سخنرانی‌ها و برنامه هایش از سوی دکتر مفتح منع شده بود. تفکرات او که در قالب جزواتی تألیفی، از برداشت‌های اشتباه و شخصی او نسبت به متن قرآن بیرون آمده بود، به وضوح اندیشه‌ای مخالف با اسلام داشت و زمینه را برای انحراف جوانان ایجاد می‌کرد. سرخوردگی او در مسجد قبا، موجب شد تا در مساجد سایر محلات تهران از جمله سلسبیل، قلهک، جوادیه و خزانه ورود کند و با برگزاری کلاس‌های به ظاهر تفسیر قرآن اعضای گروهش را جذب کند.

جوانانی که علیه روحانیت اصیل شست و شوی مغزی می‌شدند و تنها راه سعادت را در حذف فیزیکی روحانیت می‌دیدند. در فاصله سوم اردیبهشت ۵۸ تا هجدهم دی همان سال، نوزده ترور با مسئولیت مستقیم گروه فرقان به سرکردگی اکبر گودرزی صورت گرفت که ترور افرادی نظیر مرتضی مطهری، محمدولی قرنی و محمد مفتح از عملیات‌های موفق و ترور چهره‌هایی همچون رهبر معظم انقلاب و آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی از عملیات‌های ناکام این تیم بود.

نیمه شب ۱۸ دی ۵۸، خانه‌ای در خیابان جمالزاده که به روایت شاهدان عینی، دو واحد بی حاشیه و آرام برای چند جوان سر به راه بود، مورد حمله نیرو‌های امنیتی قرار گرفت و پس از پرتاب نارنجک و گاز اشک آور، از میان انبوه غبار انفجار، اکبر گودرزی به همراه چند تن از همدستانش دستگیر شدند، در حالی که از خانه ساده و بی آلایش او، مبالغ زیادی پول نقد، اسلحه و یک فهرست هشتادنفره از ترور‌های بعدی، کشف شد.

سوم خرداد سال ۵۹  اکبر گودرزی به همراه شش نفر از طرف دارانش تیرباران شد.

حافظه تاریخی ایران هرگز نام اکبر گودرزی را در خود ثبت نکرد، اما در نهایت ۲۷ آذر در تقویم ملی به احترام و بزرگداشت شهید مفتح با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه ثبت شد. به یادبود مردی که بنا داشت با وحدت روحانی و دانشجو، ارزش‌های فرهنگی و مبانی معرفتی یکی شود و جامعه را به سمت مقاصد متعالی سوق دهد.
برای مطالعه مطلب «اول شخص» که به شهید مفتح اختصاص دارد و در همین صفحه منتشر شده است، کد رو به رو را اسکن کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->