سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟
سرخط خبرها

سکو‌های برتر دوباره زیرپای دختران دونده مشهدی

  • کد خبر: ۱۴۰۴۹۶
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
سکو‌های برتر دوباره زیرپای دختران دونده مشهدی
رقابت بزرگ‌سالان و نوجوانان در دوی صحرانوردی باشگاه‌های کشور به پایان رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛  مرحله نهایی از دومین دوره رقابت‌های دوی صحرانوردی قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار شد که تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد با هدایت سرمربی و دونده‌های مشهدی قهرمان شد. تیم امام رضا (ع) مشهد روی سکوی سومی ایستاد.
دومین دوره رقابت‌های دوی صحرانوردی قهرمانی باشگاه‌های کشور با پیشتازی دوندگان کنیایی نسبت به دوندگان دختر ایرانی همراه بود.

سال گذشته برای اولین بار در دوی صحرانوردی لیگ باشگاهی برگزار شد که در آن دوره پلیمر خلیج فارس قهرمان شد و تیم مشهد نیز با نام اشتادسازه به نایب قهرمانی رسید، اما باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد برای حضور در دومین دوره دوی صحرانوردی باشگاه‌های کشور یک دونده زن کنیایی به نام جلیمو ملیسنت جذب کرد. او قهرمان شد و به قهرمانی‌های متوالی پریسا عرب که قدرت را در دوی استقامت ایران در اختیار داشت، پایان داد.

دومین دوره مسابقات در دو رده سنی بزرگ‌سالان و نوجوانان و جوانان به میزبانی مجموعه سوارکاری نوروزآباد شهر تهران برگزار شد. این مسابقات در زمین چوگان این مجموعه طراحی شده بود که بر این اساس دختران نوجوان و جوان باید چهار‌کیلومتر می‌دویدند و دختران بزرگ‌سالان باید دو‌برابر آن یعنی هشت کیلومتر را طی می‌کردند که با مسافت مردان مساوی بود.
در این رقابت‌ها در مجموع ۲۵۰ دونده زن و مرد و در قالب ۹ تیم در بخش بزرگ‌سالان بانوان و هفت تیم در رده‌های پایه دختران با یکدیگر رقابت کردند.

دوی صحرانوردی رشته‌ای بود که در سال‌های اخیر یک قهرمان همیشگی داشت؛ پریسا عرب بهترین دونده استقامت ایران است که همیشه در این سال‌ها به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرده است. بعد از او همیشه یکی از دختران دونده مشهدی قرار داشت که با فاصله از عرب، سکوی دوم را از آن خود می‌کرد و پریسا عرب از نبود رقیب جدی در ایران انتقاد و گله می‌کرد.

اما امسال یکی از باشگاه‌ها دست به کار جدیدی زد و یک دونده زن و یک دونده مرد را جذب باشگاه خود کرد. جلیمو ملیسنت دونده سیاه‌پوست کنیایی با پیراهن خلیج فارس توانست پریسا عرب را شکست دهد و به عنوان اولین نفر به خط پایان برسد.
نتایج در دو مرحله اول و دوم شباهت بسیار زیادی داشتند. دونده‌های مشهدی در قالب چند تیم در این دوره دویدند که چهار دونده مشهدی روی سکو رفتند. پلیمر هم دوباره با هدایت حمیده جوان مربی با‌تجربه مشهدی کاپ طلا گرفت.

در مرحله دوم در بخش انفرادی بزرگ‌سالان جلیمو ملیسنت از پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد قهرمان شد. پریسا عرب از تیم تراکتور نایب قهرمان شد و سمیرا خداترس از پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد سوم شد. در بخش انفرادی نوجوانان و جوانان دختران نیز ستایش امینی از پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد قهرمان شد. کوثر قاسمی از پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد نایب قهرمان و مژده وزیری از تیم امام رضا (ع) به مقام سوم رسید. پریسا امینی دونده مشهدی در دور اول توانسته بود نایب قهرمان این رده شود، اما نتوانست در مرحله دوم آن را تکرار کند.

نتایج در بخش تیمی با مجموع امتیازات نیز اعلام شد که در بخش بانوان بزرگ‌سالان و نیز نوجوانان و جوانان پلیمر خلیج فارس خرم آباد با امتیاز منفی۱۷ قهرمان شد. تراکتو‌سازی و تیم امام رضا (ع) خراسان در بخش بزرگ‌سالان به ترتیب دوم و سوم شدند. در بخش نوجوانان و جوانان تیم امام رضا (ع) خراسان نایب قهرمان شد و آکادمی لیلا ابراهیمی سوم شد.

دوی قهرمانی، یک دومی و سه عنوان سومی

سمیرا خداترس یکی از قهرمانان مشهدی با پیراهن تیم پلیمر خلیج فارس در این مسابقات دوید. او که رقیب همیشگی پریسا عرب بود، در این دوره با حضور دونده کنیایی به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کرد. او در هر دو مرحله اول و دوم جایگاه سومی را به نام خود کرد. خداترس درخصوص رقابت‌های دوی صحرانوردی اظهار کرد: خوشبختانه همه چیز نسبت به مرحله نخست بهتر بود. آب و هوا هفته گذشته بسیار سرد بود که در مرحله دوم بهتر شده بود و باتوجه به اینکه برای دومین بار در این زمین می‌دویدیم شرایط بهتری داشتیم. حضور دونده خارجی در این دوره خوب بود. در دوره اول با دونده کنیای دویدیم که به بهبود رکورد‌ها کمک خوبی کرد.

ستایش امینی دونده رکورددار مشهدی نیز برای تیم پلیمر خلیج فارس به میدان رفت که بازهم برای تیمش افتخارآفرینی کرد و در هر دو مرحله به عنوان قهرمانی رسید. او درباره حضورش در مسابقات گفت: فضای مسابقه و رقبایی که در این دوره حضور داشتند بسیار خوب بود و خداراشکر در هر دو مرحله به نتیجه دلخواه رسیدم.

مژده وزیری که از استعداد‌های جوان مشهدی است و او نیز زیرنظر حمیده جوان در مشهد تمرین می‌کند، از تیم امام رضا (ع) در این دوره حضور داشت. او درباره کسب جایگاه سومی خود اظهار کرد: هفته پیش نیز در مسابقات حضور داشتم، اما به خاطر برخی شرایط نتوانستم آن‌طور که باید ظاهر شوم. خداراشکر در این هفته عملکرد بهتری داشتم و به هدفی که دارم نزدیک‌تر شدم. سطح مسابقات و رقبا نیز بسیار خوب بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->