نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی
سرخط خبرها

دونده کنیایی، رقیب جدید دختران دوومیدانی مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۵۲۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
دونده کنیایی، رقیب جدید دختران دوومیدانی مشهد
مرحله نخست دو صحرانوردی با قهرمانی تنهادونده خارجی و سومی ورزشکار مشهدی به پایان رسید.

مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛  نخستین مرحله از دومین دوره رقابت‌های دو صحرانوردی قهرمانی باشگاه‌های کشور با پیشتازی دوندگان کنیایی نسبت به دونده‌های دختر ایرانی همراه بود. باشگاه پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد که برای حضور در مسابقات دو صحرانوردی باشگاه‌های کشور یک دونده زن کنیایی به نام جلیمو ملیسنت استخدام کرده است، در مرحله اول مسابقات قهرمان شد و به قهرمانی‌های متوالی پریسا عرب که قدرت را در دو استقامت ایران در اختیار دارد، پایان داد.

اولین مرحله از دومین دوره مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی باشگاه‌های کشور در شروع هفته در دو بخش بانوان و آقایان و در دو رده سنی بزرگ‌سالان و نوجوانان و جوانان به میزبانی مجموعه سوارکاری نوروزآباد شهر تهران برگزار شد. این مسابقات در زمین چوگان این مجموعه طراحی شده بود و بر این اساس دختران نوجوان و جوان باید چهار کیلومتر می‌دویدند و دختران بزرگ‌سال باید دوبرابر آن، یعنی هشت کیلومتر را طی می‌کردند که با مسافت مردان مساوی بود.

در این رقابت‌ها درمجموع ۲۵۰دونده زن و مرد و در قالب ۹تیم در بخش بزرگ‌سالان بانوان و هفت تیم در رده‌های پایه دختران با یکدیگر رقابت کردند. قرار است مرحله دوم و پایانی این مسابقات بیست‌وپنجم آذر باز هم به میزبانی مجموعه سوارکاری نوروزآباد برگزار شود و در پایان تیم قهرمان مشخص خواهد شد. دو صحرانوردی رشته‌ای بود که در سال‌های گذشته یک قهرمان همیشگی داشت. پریسا عرب بهترین دونده استقامت ایران است که همیشه در این سال‌ها به‌عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرده است.

بعد از او همیشه یکی از دختران دونده مشهدی قرار داشت که با فاصله از عرب، سکوی دوم را از آن خود می‌کرد و پریسا عرب از نبود رقیب جدی در ایران انتقاد و گلایه می‌کرد، اما امسال یکی از باشگاه‌ها دست به کار عجیبی زد و یک دونده زن و یک دونده مرد را جذب کرد. جلیمو ملیسنت، دونده سیاه‌پوست کنیایی، با پیراهن خلیج‌فارس توانست پریسا عرب را شکست دهد و به‌عنوان اولین نفر به خط پایان برسد. پس از او عرب از باشگاه تراکتور تبریز نایب‌قهرمان شد. سمیرا خداترس، دونده مشهدی، نیز از پلیمر خلیج‌فارس در جایگاه سوم ایستاد.

اما در بخش انفرادی نوجوانان و جوانان دختر دونده مشهدی به قهرمانی رسید. ستایش امینی از پلیمر خلیج‌فارس در جایگاه اول ایستاد، پریسا امینی از تیم مشهدی باشگاه امام‌رضا (ع) نایب قهرمان شد و کوثر قاسمی از پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد روی سکوی سومی ایستاد. در بخش تیمی بانوان بزرگ‌سال پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد در جایگاه اول ایستاد، تراکتور دوم شد و تیم امام‌رضا (ع) مشهد در رده سوم قرار گرفت. هیئت البرز، پرشین ماراتن و هیئت کردستان چهارم تا ششم شدند.

در بخش نتایج تیمی دختران نوجوان و جوان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد اول شد، امام‌رضا (ع) مشهد در رده دوم ایستاد و آکادمی دوومیدانی لیلا ابراهیمی سوم شد. سمیرا خداترس پس از سومی در دور نخست، اظهار کرد: رقابت با پریسا عرب و دونده کنیایی جذاب و خوب بود. تنهامشکل مسابقات سرمای شدید هوا بود، به‌طوری‌که تا دور سوم هنوز گرم نشده بودم و با نفرات اول فاصله ایجاد شد، اما در دور‌های بعدی گرم شدم و خودم را نزدیک‌تر کردم. تا هفته آینده که مرحله دوم برگزار می‌شود، تمریناتمان را ادامه خواهیم داد تا رکورد‌ها بهبود یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->